Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Opeltje bedankt. Mitchel heeft het opgelost en nog wat extra’s gedaan.
Opeltje17 ken jij Mitchel? Ik heb niets van hem gehoord. Heb een vriendschapsverzoek en berichtje via messenger gestuurd, maar blijft stil
Yes, dit is allemaal gedaan. Garage tast ook in het duister. Ik heb Opel Nederland gemaild, maar daar hoor ik ook niets. Laatste hoop is de officiële dealer, maar die gaat zeker de modules 1 voor 1 vervangen
Leenauto is een extra service van de herstellers, verzekering verkoopt het product aan ons met leenauto, maar ze betalen niets aan de herstellers. Met die leenauto’s mag ik niet naar het buitenland
Niemand?
Ik heb exact dezelfde problemen met tanken. Laatste liters moeten met minder dan een pisstraaltje erin, anders krijg je hem niet vol. Volgens de dealer moet ik het tankpistooltje recht helemaal erin stoppen omdat er 2 klepjes inzitten, maar dan slaat ie sneller af. Opel Nederland doet helemaal niets! Wel een fijne auto verder. Insignia grand sport 1.5T
Veren zijn beide vervangen, alleen staat mijn auto nu hoger. Garage geeft aan dat de veren een week nodig hebben om “zich aan te passen” zodat ze iets gaan inzakken. Klopt dit?
Hartelijk bedankt
Veer zit nog onder mijn auto :(
Thanks, ik ga het idd zelf doen. Kan ik ook mijn koplampen grondig schoonmaken en inspuiten met blanke lak, kan het mooi binnen drogen. Wat betreft de lampjes ben ik bang dat de lampjes op internet voor 80% Chinese namaak zijn. Tips over originele eerlijke aanbieders zijn welkom. Site van well done had ik ook gezien
Vandaag effe gekeken, je komt via je wielkast er idd niet in. Kan het niet via de motorkap? Zekeringkast naast me accu eruit ofzo. Ook gebeld met de dealer, ze zeggen dat het een halfuurtje werk is a 56 euro. Lamp kost 165 euro per stuk! Ze wilden niet vertellen welke lampje erin zat.
@jannick1990 wrote:
Zit als het goed is geklikt met 4 weerhaakjes. stukje stof tussen een tang doen en dan een “spijl” van het rooster pakken. voorzichtig trekken. zo zou het bij de meeste opels moeten lukken zonder iets te beschadiggen.
Jannick1990 heeft gelijk. 1 weerhaakje is wel stuk gegaan, maar probleem is opgelost. Aan de binnenzijde zit er een beschermkapje. Hierdoor kan je niet bij de weerhaakjes komen. Aan de voorkant kapje loshalen en that’s it. Ik dank jullie hartelijk
Dank voor de tips, ik ga het proberen. Hou jullie wel op de hoogte
Het is opgelost. Zwarte kabel achter achter de lichtschakelaar is een geschakelde plus. Bedankt voor alle tips.
Groet,
MehmetZal het uitmaken als ik een extra zekering ertussen plaats?
@Juffer1 wrote:
@memoli40 wrote:
Ik heb alles geprobeerd en gelezen
Zelf heb ik hem destijds achter de lichtschakelaar weggehaald omdat er achter de ECC geen geschakelde plus zat bij mij.
Juffer1,
Bedankt, ik hem achter de lichtschakelaar gevonden, maar is die kabel daar niet te dun? Is dat niet gevaarlijk?
Groet,
Mehmet
@Juffer1 wrote:
Deze vraag is dit jaar al minstens 25x voorbijgekomen, als je de zoekfunctie gebruikt vindt je daar meer als genoeg topics over.
Overigens zit er verschil tussen de bouwjaren en de uitvoeringen met en zonder rokerspakket.
Je zult dus gewoon moeten meten (met een universeelmeter en niet met een lampje) en even in het achterhoofd houden dat de spanning pas wegvalt als de auto is afgesloten.Ik heb alles geprobeerd en gelezen. Meting wordt gedaan met een meter, geen lampje :agent . Ik heb een aansteker en een asbak. Ik ga ervan uit dat ik een rokerspakket heb. Mijn auto is een astra 1.6 twinport 2004 H benzine.
Heb jij nog tips?
Groet,
Mehmet@corsa1963 wrote:
Had hetzelfde probleem, op je aansteker zit het dunne zwarte draadje dit is wel een geschakelde plus en levert voldoende power om de parrot aan te sturen.
greetz Dolf
Dolf, bedankt voor je reactie, maar daar heb ik helemaal geen stroom. Weet je toevallig welke zekering ik moet nakijken?
Groet,
Mehmet@gerritje71 wrote:
Stuurapparaat is de module waar de foutcode in gezet wordt. Dit is dus bijvoorbeeld CIM, REC, UEC, etc. Als je deze weet is het wat makkelijker zoeken in TIS. Ik heb de fout gevonden voor het CDC stuurapparaat (IDS+).
– Start TIS en ga naar Testprocedure (Tech 2)
– Kies zelfstudie modus en klik op volgende
– Als je het stuurapparaat weet kan je de juiste subgroep kiezen. In dit geval dubbel klikken op chassissystemen, dempingsregeling en dan klikken op CDC Astra-H en op volgende
– Kies niet-geleide diagnose elektronisch systeem
– Klik op het plusje voor B-xx en dan op B-001 defectcodeDaar zie je dat het een probleem is met de schokbreker links voor. Maar als de foutcode in een ander stuurapparaat zit kan die een andere betekenis hebben.
Gerritje,
Bedankt.
Stuurapparaat??
Het gaat om een astra h en de foutcode krijg je als je hem uitleest.
@KadAstra-EF wrote:
@memoli40 wrote:
@thereaper wrote:
Ja in tis2000 zit een verklaring van de foutcode’s weet alleen niet of er ook een mogelijke oplossing in zit,
De tis werkt niet op mijn nieuwe pc :argueWaar kan ik deze vinden? Ik word gek van het zoeken :)
Als je in het Noorden van Nederland woond dan mag je wel bij mij op bezoek komen om dit probleem op te lossen.
Ik heb namelijk ook TIS2000 en die werkt wel :DRik :D
Beste Rik,
Ik woon in Zaandam. Waar woon jij? En bedoel je met mijn probleem de foutcode c0575 of mijn tis-probleem
Groet,
Mehmet@thereaper wrote:
Ja in tis2000 zit een verklaring van de foutcode’s weet alleen niet of er ook een mogelijke oplossing in zit,
De tis werkt niet op mijn nieuwe pc :argueWaar kan ik deze vinden? Ik word gek van het zoeken :)
dealer kan alleen de hele (motor)kabelboom leveren. Ik heb alleen een stekker nodig die op een andere stekker past. Artikelcode van dat andere stekker is GM 13118568.
Niemand???
-
AuteurBerichten