Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2013 om 19:37 In reactie op: ecu computer motormanagment Vectra 1.8 z18xv bwjr 2000 #18155544
Als je weet wat er stuk is maakt het een stuk makkelijker. Bij mij wasde eindtransistor ( vonkgever ) stuk zodat 2 bougies niet meer vonkten. Ik heb op de sloop zo’n zelfde ecu gekocht voor 35 euro en toen de transistor overgezet. Hij werkte weer perfect.
p.s. garage vroeg 1900 euro.
Bedankt jongens, Ik heb de Beru kabels er op zitten en de motor loopt weer als een zonnetje.
Gr Willem
Bedankt. Is zeker wel het beste dat ik dezelfde BERU kabels bestel als erin zitten ? Ik zag ze online voor 78 euro of maakt het niet zoveel uit ?
Gr
Dank je ik was er inmiddels al achter
GR Willem
21 januari 2012 om 13:05 In reactie op: traag terugkomen naar normaal stationair toerental #17978174@pieterrademakers wrote:
Heb je de boel al gereset door de accupool er even af te halen? Vaak duurt het ook even voor dat ie weer is ingeleerd (moet wel binnen een dag zijn).
Jip , accupool er even afgehad en probleem is opgelost en dat binnen de minuut , daar hou ik van.
Bedankt Pieter en anderen.
Gr Willem
@koenelsenaar wrote:
Mail ze eens.
Heb ik gedaan. Foto is slechts een voorbeeld van het type maar je krijgt een ander ( goedkoper ) merk.
Moet iedereen voor zichzelf maar bepalen wat die hier van vindt.
Site eens doorgelezen en product is volgens mij gewoon nieuw.
90 euro zijn ze niet hoor. Ik heb al een paar aanbieders gevonden waar ze 65 euro zijn , maar 40 vond ik ook wel erg goedkoop vandaar.
Ps
vragen over type motor en bobine had ik al beantwoord.
GR
Vandaag alles nog eens nagemeten om zo veel mogelijk uit te sluiten. Daarna de twee pulsdraden van de bobine omgedraaid en ja hoor de twee andere bougies vonkten nu. Probleem kon dus alleen nog in de ecu zitten. Ik naar de sloop ( zit gelukkig maar twee km bij me vandaan ) en een andere ecu uit een vectra gehaald van hetzelfde type. Voor 35 euro mocht ik hem hebben. Thuis de twee ecus naast elkaar gelegd en meetresultaten vergeleken van de twee ontsteking transistoren op de eindeindpoorten ( 38 en 39 ). Een week inderdaad heeel sterk af van de andere. Toen het kapje tbv de koeling er heel proberen af te halen maar deze zat helemaal versmolten aan de defecte transistor dus vanaf dit moment had ik al een hele grote smile en terecht. Transistor uitgewisseld met die van de sloop en de hele rattemeheut er weer ingebouwd.
Starten en als een zonnetje loopt de auto weer . Ik blij dat ACTRONIC deze ecu niet konden repareren want die vroegen bij voorbaat al 350 euro als ze hem moesten repareren ongeacht wat de storing was. Ik ben nu voor 35 euro klaar.Iedereen bedankt voor het meedenken en ik hoop dat anderen ook wat aan dit verslag hebben.
Gr Willem
3en3 was typefout.
Op de ecu zitten twee poorten ( poort 38 en 39 ). Een om cilinder 1en4 aan te sturen en een om cilinder 2en3 aan te sturen.
wim-v6 wrote:De X18XE Vonkt per 2 cilinders, de X18XE1 vonkt per 1 cilinder.Daar er in 1999 meer X18XE1’s geleverd zijn dan X18XE’s wil ik even zeker weten welke je hebt..
Bijde geven trouwens pas foutmelding op de Bobine als deze Daadwerkelijk stuk is, en geen of onjuiste weerstand heeft op de ingaade kabels.
als de ingaande winding nog heel is, word er geen foutmelde op ee Bobine gegeven..
Je kan eens een Computer proberen van iemand anders of op de sloop.
Tijdens testen moet je dan wel de sleutel transponder, sleutel lezer, en Computer uit 1 en
dezelfde auto pakken
Hoi.
Ik heb er een nieuwe bobine opgezet maar ik hield hetzelfde probleem.
Ik heb een 18XE , cilinders worden per twee aangestuurd nl 1en4 /2en3
Vanmiddag zelf de foutcodes opgezocht
Dit zijn de resultaten
0130 heated exhaust gas oxygen ( hego ) sensor
0351 ignitioncoil cilinder 1 en 4
0351 idem maar hij meld hem twee keer achter elkaar
0352 ignitioncoil cilinder 3 en 3
0130 kan ik niet terug vinden in de lijst met foutcodes.Als het niet aan de bobine ligt zou het dan bv aan een nokkenas-sensor kunnen liggen zodat de ecu dan geen opdracht krijgt om te laten ontsteken ? Of zou die in dat geval een foutcode geven van deze sensor?
Gr Willem
ps Als de motor loopt ( op twee cilinders ) dan is het motormanagementlampje gewoon uit.
Laatst bewerkt door melliw67 (Vandaag 15:10)
Het vraagbaakboek is dat wat ? Hij is wel in het nederlands. Ieman misschien een isbnnummer?
Gr
Dat is wel mooi maar ik wil gewoon een boek op de werkbank.
Gr
origineel gepost door MantasticB1
origineel gepost door melliw
Dag , welk werkplaatshandboek moet ik aanschaffen voor mijn opel vectra b caravan x 1.8 xe diamondBvD Wil
ligt aan je bouwjaar! is het een B1 of een B2?
B1
stom vergeten Het bouwjaar is 1998 en het kenteken is afgegeven in jan 1999.
B1 of B2 kan ik niet vinden.
Gr
Ik zal het morgen laten doen. Is dit in de meeste gevallen zo of wordt ik weer die uitzondering waarbij er niets merkwaardigs in het geheugen te zien is. Ik vraag dit even omdat ik ook dat andere gevalletje had , dat de motor uitsloeg , alle lampjes aan gingen en stuur en rembekrachtiging uitvielen. ( levensgevaarlijk maar gelukkig reed ik maar 45 )
Bedankt alvast
Gr Wil
Maar is de ecu dan niet kapot of zou dan niets meer werken
Gr
Oh ja ik ben Wil en kwam dit forum tegen waar ik denk wel wat te kunnen leren.
Kunnen jullie me een klein beetje opweg helpen. Hoe moet ik dat van dat lampje zien. Houd dat in dat dit een computer is die dan stuk is of is het een specifieke storing gestuurd door een module of zo iets dergelijks?
Gr
-
AuteurBerichten