Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Leuke Corsa, mist alleen een C20XE :D
Dat was ook het geval :cool:
Naar uiteindelijk bijna alles geprobeerd te hebben en een beetje ten einde raad te zijn hebben we besloten tijdelijk even een andere motor kabelboom aan te sluiten.
Op deze verknipte kabelboom miste nogal wat aansluitingen t.b.v. sensoren waaronder Lambda, Knocksensor en Stappenmotor.
Met deze kabelboom wou de motor vanzelfsprekend niet goed lopen maar hij had wel een normale en sterke vonk! Wat we de hele dag nog nog niet gezien hadden!Vervolgens de boom van Roald weer ingebouwd en de stekker welke de auto aan de motorboom verbind niet aangesloten.
Handmatig spanning gezet op de brandstofpomp, continue + en geschakelde + van ECU. (Vervolgens liep de auto als een zonnetje) :DUiteindelijk naar een hoop gestruin bleek het tacho (toerental) signaal vanaf dashboard sluiting te veroorzaken met de geschakelde + van de ECU. (Werd op een of andere manier aan massa gelegd, nog niet nagekeken verder)
Al met al een raar verhaal helemaal gezien het probleem zich van de een op andere dag voordeed.
Haha jawel :P
Hoezo een serieus probleem?Rest van de cilinders zaten bougies wel in en hij wou aanslaan. :D
Inmiddels na de hele dag bezig te zijn toch nog het probleem gevonden!
Zal morgen even posten wat het nou exact was. (Komt iig neer op een gebeunde kabelboom)Heb mn bek nog vol gekregen met peut terwijl Roald probeerde te starten zonder bougie erin :D (Peut is er wel)
We gaan nu zo weer verder kijken naar de Kadett.
En als ik me niet vergis wordt de bobine aangestuurd door de ECU en heeft deze niets van doen met de relais.We gaan zo eerst maar eens alle sensoren doormeten met de multimeter.
Profiel maakt ook weinig uit in droge omstandigheden.
Maar inderdaad bandjes hebben hun beste tijd gehad.Het kenteken is inbeslag genomen i.v.m. de ernstig schade.
Verder is de motorkap niet open geweest en heeft de politie dus niet gezien wat er onder de kap ligt.De auto is vrijwel direct vrijgegeven en staat nu bij mijn loods en is dus niet meer toegankelijk voor politie, hier is de kous mee af. :agent
Blok hebben ze niet gezien, de kap is dicht gebleven.
Brandweer kon zien dat de accu al ontkoppeld was en dan is er geen verdere reden om de kap open te breken.Klopt inderdaad dat het op de wilpsedijk was, wat heeft je collega precies gezien? :o
Ben vanavond samen met 60PZ begonnen met demonteren van de auto, ding is echt van voor tot achter krom.
Verder hebben we het blok rond gekregen echter krijgt hij nog geen vonk, morgen even verder kijken of we hem aan het lopen kunnen krijgen.Ik ben ook ter plaatsen geweest samen met 60PZ, we waren zelfs eerder dan de hulpdiensten :thumbup
Dan te bedenken dat het ongeluk zo’n 10km verderop plaats heeft gevonden. (Niet eens bizar hard gereden)Als ik vanavond tijd heb zal ik meer foto’s posten, heb er namelijk nogal wat gemaakt. :agent
Mocht er iemand zijn die opzoek is naar onderdelen drop me dan even een PM, ik ga binnenkort een topic aanmaken met onderdelen welke nog bruikbaar zijn van deze auto zodat de eigenaar er nog iets voor terug krijgt. :oJemig, ik ken de eigenaar van deze auto ene Danny uit Deventer.
Maar damn wat is hij al lang bezig om deze auto rijdend te krijgen. :oZelf had het mij helemaal niks geleken om alles uit te laten besteden, had lekker zelf aan de knutsel gegaan!
Anyway goed bezig rallyastra, ziet erna uit dat de auto nu eindelijk af gaat komen!Ik ook, als dat het geval is heb je geluk :D
Zie je msn :)
Inmiddels heb ik de Kadett goed aan het lopen! Heb een andere motorboom ingebouwd en het e.e.a. uitgezocht/gesoldeerd.
Vervolgens liep de motor op 3 cilinders maar had wel vonk/inspuiten op alle 4 tevens was de compressie op alle cilinders nagenoeg gelijk.Uiteindelijk heb ik de injectoren eruit gedraaid en tot mijn grote verbazing zat de injector van cilinder 3 helemaal vol met roest/zooi.
De injector vervangen voor een schoon exemplaar en de motor liep netjes op 4 cilinders!Morgen ga ik de auto verder afbouwen en hopelijk een lange proefrit maken.
origineel gepost door folkyc20xe
idd WTF het is een dikke auto. maar zo dik :jerrydus je bent dr al uit wat het is, mooi ff een boompje scoren die compleet is en knallen :angel
Boom die ik momenteel heb blijkt ook te kunnen bedankt voor de toelichting op msn! :D
Deze avond een andere kabelboom op de auto getest van een Calibra Motronic 2.8 waardoor ik twee sensoren niet aan kon sluiten.
Maargoed resultaat mag er wel wezen! :oHij loopt redelijk goed. :thumbup houdt nog wel in maar valt niet meer dood bij gasgeven!
Probleem lijkt hem dus in de kabelboom te zitten.Van het weekend ga ik de kabelboom welke in de auto zit eruit halen en helemaal nalopen en hopelijk vind ik het probleem.
Anders ik wel, mensen suggesties waarom de diagnose niet werkt? king:
Zit er sterk aan te denken een andere kabelboom op de auto te zetten, wellicht heb ik er nog een liggen.
Ik heb de auto inmiddels van Tim overgekocht en gister het e.e.a. geprobeerd.
Gonzo de geschakelde plus lijkt in orde, ik heb gister voor de zekerheid de ecu direct op de accu gedaan.Echter wou ik gister de ecu uitlezen doormiddel van een lampje plaatsen op pin 22 van de ecu (Bruin/blauwe draad) en bruin/geel aan massa.
En natuurlijk de andere aansluiting van het lampje op de +.Echter was het bovenstaande zonder resultaat? Lampje doet totaal niets.
btw, tevens getracht het lampje aan te sluiten op pin 12 in geval van motronic 2.5.Blauw duidt meestal op olieverbruik.
Zuigerveren overleden misschien? -
AuteurBerichten