Blauwe rook bij starten van de auto

Forumindex Forums Techniek Ecotec Blauwe rook bij starten van de auto

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206760
    Emiel74
    • Topics 1
    • Reacties 2
    Lid sinds:
    29 January 2008

    Hallo,

    Bij het starten van mijn astra krijg ik een blauwe rookontwikkeling, deze is na een 20 tal seconden weer verdwenen.

    Tijdens het rijden is de rookontwikkeling zo goed als verdwenen.

    Nu is mijn vraag, wat zou het kunnen zijn

    * olieverbruik is nihil ( was 1 liter op 1500 km, maar is opgelost door een middeltje toe te voegen aan de olie, weet niet meer wat het was )
    * koelvloeistof is normaal van kleur en op peil

    PS: sinds kort tank ik wel V-power van Shell, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft ????

    #17394734
    MaXxX
    • Topics 3
    • Reacties 40
    Lid sinds:
    1 September 2007

    Blauw duidt meestal op olieverbruik.
    Zuigerveren overleden misschien?

    #17394735
    Emiel74
    • Topics 1
    • Reacties 2
    Lid sinds:
    29 January 2008

    Hij verbruikt nagenoeg weinig tot geen olie,

    iemand anders nog een suggestie ??

    #17394736
    DEEF
    Bijdrager
    • Topics 22
    • Reacties 687
    Lid sinds:
    26 May 2007

    heb het bij mijn x20xev ook gehad.rookt ie ook blauw als je een dot gas geeft??bij mij waren het de klepsteelrubbers.olieverbruik werd steeds meer.heb dr nieuwe rubbers in laten zetten en…weg blauwe rook en olieverbruik is NIHIL.reparatie was maart vorig jaar en heb dr nog geen 1/2 l bij hoeven gooien:thumbup.

    #17394737
    Emiel74
    • Topics 1
    • Reacties 2
    Lid sinds:
    29 January 2008

    DEEF,

    als ik de klepsteelrubbers vervang, moet de kop er zeker af ??

    #17394738
    DEEF
    Bijdrager
    • Topics 22
    • Reacties 687
    Lid sinds:
    26 May 2007

    bij mij is de kop er helemaal afgeweest,en het zaakje schoongemaakt.zat vol met troep van het oliestoken :(
    kan volgens mij ook met de kop erop:hmmz maar dat zou ik niet zeker weten????reparatie was toen 600 euries…..
    maar dat vond ik ’t wel waard.kop en zuigers weer lekker schoon :cool:

    (en niet meer hoeven schamen bij ’t starten)

    #17394739
    kevindraai
    • Topics 3
    • Reacties 7
    Lid sinds:
    27 October 2007

    Bij mijn Astra F heb ik dit nu ook. De kop is er helemaal afgeweest ivm een lekke koppakking en sindsdien is het flink stoken bij een koude motor. (Dik 170.000km)

    Het bedrijf wat de kop heeft gevlakt had dit ook al voorspelt:
    “Het onderblok en de cylinders zijn ingedraaid op X aantal kilometers. Zodra je de kop eraf haalt ‘zakt’ het onderblok een beetje uit. Daardoor lekt er een klein beetje olie bij een koude motor, met alle gevolgen van dien.”

    Vervelend, maar helaas niets aan te doen…

    Gr. Kevin

    #17394740
    alexendaan
    • Topics 1
    • Reacties 18
    Lid sinds:
    6 August 2004

    als je de motor start en hij geeft een blauwe rookpluim en rookt niet als je een beetje flink op trekt dan zijn je klepseals hardt geworden en zal je deze moeten vervangen je kop kan je er bter af halen kan je meteen je zuigers controleren en je kleppen in slijpen

    #17394741
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    origineel gepost door kevindraai
    Bij mijn Astra F heb ik dit nu ook. De kop is er helemaal afgeweest ivm een lekke koppakking en sindsdien is het flink stoken bij een koude motor. (Dik 170.000km)

    Het bedrijf wat de kop heeft gevlakt had dit ook al voorspelt:
    “Het onderblok en de cylinders zijn ingedraaid op X aantal kilometers. Zodra je de kop eraf haalt ‘zakt’ het onderblok een beetje uit. Daardoor lekt er een klein beetje olie bij een koude motor, met alle gevolgen van dien.”

    Vervelend, maar helaas niets aan te doen…

    Gr. Kevin

    Ik heb al heel wat blokjes uit elkaar gehaald, waarvan de koppakking moest gebeuren (zo ook de X20XEv en X18XE motoren)

    Als van deze de kop gereviseerd moet worden door bijvoorbeeld kromme kleppen of gevlakt ivm lekke koppakking, is het altijd verstandig de kleprubbers mee te nemen.

    Een onderblok mag geen olie gaan verbruiken door het vervangen van een kop of koppakking

    Ik heb hier een X18XE gerepareerd (kop eraf ivm 16 kromme kleppen) deze weer in elkaar gezet en GEEN olieverbruik.

    (X18XE is Exact dezelde basis als de X20XEV)

    Willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.