Blauwe rook bij starten van de auto

Forumindex Forums Techniek Ecotec Blauwe rook bij starten van de auto

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206760
    Emiel74
      Lid sinds:
      29 January 2008

      Hallo,

      Bij het starten van mijn astra krijg ik een blauwe rookontwikkeling, deze is na een 20 tal seconden weer verdwenen.

      Tijdens het rijden is de rookontwikkeling zo goed als verdwenen.

      Nu is mijn vraag, wat zou het kunnen zijn

      * olieverbruik is nihil ( was 1 liter op 1500 km, maar is opgelost door een middeltje toe te voegen aan de olie, weet niet meer wat het was )
      * koelvloeistof is normaal van kleur en op peil

      PS: sinds kort tank ik wel V-power van Shell, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft ????

      #17394734
      MaXxX
        Lid sinds:
        1 September 2007

        Blauw duidt meestal op olieverbruik.
        Zuigerveren overleden misschien?

        #17394735
        Emiel74
          Lid sinds:
          29 January 2008

          Hij verbruikt nagenoeg weinig tot geen olie,

          iemand anders nog een suggestie ??

          #17394736
          DEEF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2007

            heb het bij mijn x20xev ook gehad.rookt ie ook blauw als je een dot gas geeft??bij mij waren het de klepsteelrubbers.olieverbruik werd steeds meer.heb dr nieuwe rubbers in laten zetten en…weg blauwe rook en olieverbruik is NIHIL.reparatie was maart vorig jaar en heb dr nog geen 1/2 l bij hoeven gooien:thumbup.

            #17394737
            Emiel74
              Lid sinds:
              29 January 2008

              DEEF,

              als ik de klepsteelrubbers vervang, moet de kop er zeker af ??

              #17394738
              DEEF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2007

                bij mij is de kop er helemaal afgeweest,en het zaakje schoongemaakt.zat vol met troep van het oliestoken :(
                kan volgens mij ook met de kop erop:hmmz maar dat zou ik niet zeker weten????reparatie was toen 600 euries…..
                maar dat vond ik ’t wel waard.kop en zuigers weer lekker schoon :cool:

                (en niet meer hoeven schamen bij ’t starten)

                #17394739
                kevindraai
                  Lid sinds:
                  27 October 2007

                  Bij mijn Astra F heb ik dit nu ook. De kop is er helemaal afgeweest ivm een lekke koppakking en sindsdien is het flink stoken bij een koude motor. (Dik 170.000km)

                  Het bedrijf wat de kop heeft gevlakt had dit ook al voorspelt:
                  “Het onderblok en de cylinders zijn ingedraaid op X aantal kilometers. Zodra je de kop eraf haalt ‘zakt’ het onderblok een beetje uit. Daardoor lekt er een klein beetje olie bij een koude motor, met alle gevolgen van dien.”

                  Vervelend, maar helaas niets aan te doen…

                  Gr. Kevin

                  #17394740
                  alexendaan
                    Lid sinds:
                    6 August 2004

                    als je de motor start en hij geeft een blauwe rookpluim en rookt niet als je een beetje flink op trekt dan zijn je klepseals hardt geworden en zal je deze moeten vervangen je kop kan je er bter af halen kan je meteen je zuigers controleren en je kleppen in slijpen

                    #17394741
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      origineel gepost door kevindraai
                      Bij mijn Astra F heb ik dit nu ook. De kop is er helemaal afgeweest ivm een lekke koppakking en sindsdien is het flink stoken bij een koude motor. (Dik 170.000km)

                      Het bedrijf wat de kop heeft gevlakt had dit ook al voorspelt:
                      “Het onderblok en de cylinders zijn ingedraaid op X aantal kilometers. Zodra je de kop eraf haalt ‘zakt’ het onderblok een beetje uit. Daardoor lekt er een klein beetje olie bij een koude motor, met alle gevolgen van dien.”

                      Vervelend, maar helaas niets aan te doen…

                      Gr. Kevin

                      Ik heb al heel wat blokjes uit elkaar gehaald, waarvan de koppakking moest gebeuren (zo ook de X20XEv en X18XE motoren)

                      Als van deze de kop gereviseerd moet worden door bijvoorbeeld kromme kleppen of gevlakt ivm lekke koppakking, is het altijd verstandig de kleprubbers mee te nemen.

                      Een onderblok mag geen olie gaan verbruiken door het vervangen van een kop of koppakking

                      Ik heb hier een X18XE gerepareerd (kop eraf ivm 16 kromme kleppen) deze weer in elkaar gezet en GEEN olieverbruik.

                      (X18XE is Exact dezelde basis als de X20XEV)

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.