maxwin

Aangemaakte reacties

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • maxwin
      Lid sinds:
      15 December 2013

      Nog even een update hoe dat een en ander afgelopen is,
      uiteraard verstuivers laten testen, waren alle 4 ok, behalve dan dat er aan 1 al eens geprobeerd was deze open te maken getuige de beschadigde zeskant.

      Waar de problemen dan door ontstaan zijn is, koeling probleem door vervuilde olie en totaal dichtgeroet dichtgeslibt inlaat traject en egr systeem, nog nooit zo,n vettige bende gezien, bonken vol moddervette roet en sludge…

      Motortje draait inmiddels weer ok, is alleen met de warme start niet 100 % ligt waarschijnlijk aan regelklep in de densopomp, komt veel vaker voor, ook is de compressie nog niet optimaal na proefrit van 25 kilometer.

      Verder geen rook, trekt lekker op, geluid stationair fijntjes /aangenaam alleen bij sommige toerentallen het bekende ” tintelende blikkerige geluid “

      Nog wel even geduurd voordat alles weer opgebouwd was, na terugbouwen van bak/ motor / subframe bleek dat er 2 slangen lek waren , subframe weer laten zakken want die slangeklemmen krijgt zelfs houdini er niet op,

      Verder is het zo dat Dth motoren ook niet allemaal hetzelfde zijn, want op een astra blok zit bosch en op meriva zit denso, dus pomp past niet bosch is met 3 tapeinden, denso met 2 dus 2 gaten boren en m8 draad tappen,

      ook de looprol van de distributie past niet in combinatie met een densopomp, bosch heeft een andere poelie op de pomp ( kleiner ) dus de looprol zit dan in de cirkel / omtrek van de pomppoelie, dus ook verzetten, m12 tappen met 1.25 mm ( fijne ) draad.

      Volgende dag tijdens proefdraaien ging spontaan waterpomp lekken, dus ook moeten vervangen..

      Lekker autotje veel gammel spul, ook nog wat speling op aandrijfas, bimassa vliegwiel ook het beste vanaf, lampje van de Eps ( elektrische stuurbekrachtiging ) ging aan stuurt dan lekker zwaar geen sportschool meer nodig… gereset en weer uit, is trouwens giga bullen systeem, rammelen in de stuurkolom ook mega veel problemen hier mee,

      Maar goed voorlopig rijdt het weer, eigenaar ook weer iets blijer… rampenspul na 120.000 km,

      Groeten

      In reactie op: 1.7 cdti met gesmolten zuiger / cylinderwand beschadigd #18199692
      maxwin
        Lid sinds:
        15 December 2013

        Andere motor was nog een stuk duurder, en moet je ook maar weer afwachten, dit is dus ander onderblok en drie zuigers, die verstuivers moet je toch altijd testen, cq vervangen, en als het blok in alle delen uiteen is geeft dat een beter beeld met betrekking tot slijtage.
        Het is wel meer werk, das zeker.

        In reactie op: 1.7 cdti met gesmolten zuiger / cylinderwand beschadigd #18199689
        maxwin
          Lid sinds:
          15 December 2013

          Nog even een update: 3 vrolijke zuigertjes die vervangen moeten worden,

          motor met net 100.000 op de teller trouwens, is even iets anders dan mijn peugeot 1.9 xud motor en meer dan 600.000 km.

          dth en dtl zuigers zijn trouwens anders, ook volgens online katalog van mahle..

          In reactie op: 1.7 cdti met gesmolten zuiger / cylinderwand beschadigd #18199688
          maxwin
            Lid sinds:
            15 December 2013

            Zeker of recente die getest zijn of gereviseerde, nieuw shockking aan de prijs trouwens,

            Groeten

            maxwin
              Lid sinds:
              15 December 2013

              Ok Wim,

              Bedankt, heb dat blok inmiddels hier en ga er volgende week aan beginnen,[ vakantie en feestdagen zijn weer voorbij :( ] zal nog wel een en ander op het forum zetten.
              Cd met alle opel vauxhall info is inmiddels ook onderweg en ben benieuwd of ik daar alle gegevens terug kan vinden.
              Wat ik nog moet weten is dus: afstelling krukas, [ kan ook nog wel een en ander herleiden uit kapotte blok], afstelling nokkenassen, en even uitzoeken of zuigers van een 80 pk hetzelfde zijn als een 100 pk, dtl dth mischien weet jij dat zo, of iemand anders hier,

              Groeten

              In reactie op: 1.7 cdti met gesmolten zuiger / cylinderwand beschadigd #18199684
              maxwin
                Lid sinds:
                15 December 2013

                Ik heb blok er nog niet uitgehaald en carterpan eraf, maar als ik op ecat24 kijk zie ik dat er diverse axiale shims /kleurcodes bij de krukas afgebeeld staan.

                Ook ben ik nog opzoek naar afstelling nokkenassen, alles lag los doorelkaar, ook de bussen van de kleppen..

                In reactie op: 1.7 cdti met gesmolten zuiger / cylinderwand beschadigd #18199682
                maxwin
                  Lid sinds:
                  15 December 2013

                  Goede morgen,

                  Hey Wim,

                  [ verstuiverbeeld niet ok waarschijnlijk, maar ken de voorgeschiedenis van de wagen niet is niet van mij ]

                  ja, dat kun je ook zien aan de prijzen voor een tweedhands blok en /of losse onderdelen.

                  hier [ spanje ] is er voor een redelijke prijs niet aan te komen, heb nu een onderblok in engeland gevonden en dat wordt overbouwen.

                  Dan gelijk maar nieuwe lagers er in, ben alleen nog opzoek naar afstelgegevens axiale speling krukas..

                  groeten

                  In reactie op: 1.7 cdti met gesmolten zuiger / cylinderwand beschadigd #18199680
                  maxwin
                    Lid sinds:
                    15 December 2013

                    zitten ook flinke groeven in cylinderwanden

                    In reactie op: onderdeelnummers / afbeeldingen #18199786
                    maxwin
                      Lid sinds:
                      15 December 2013

                      Dat was wat ik zocht!! bedankt :thumb :thumb

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)