Maximum Velocity

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Foutcode op ECC display Astra G… #17761648
    Maximum Velocity
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 May 2013

      Niemand een suggestie??

      In reactie op: Foutcode op ECC display Astra G… #17761647
      Maximum Velocity
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 May 2013

        Beetje laat om hier te reageren, maar ik heb dezelfde melding. Geen idee wat het is, via google kom ik hier uit… Ik heb de accu er af gehaald en vervolgens weer er op. Toen was de melding weg. Alleen de volgende dag weer terug… Het enige wat anders dan anders is, is het feit dat het nu vriest…

        In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141858
        Maximum Velocity
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 May 2013

          De turbo was echt slecht. Speling en stukken schoep die afgebroken…
          Heb een foto, maar hoe kan ik die plaatsen??

          In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141856
          Maximum Velocity
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 May 2013

            Ja zeg… En daar kom je nu mee??

            In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141854
            Maximum Velocity
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 May 2013

              Nee nog niet aangepast. Ik heb Mtech een mail gestuurd wat nodig is.
              Wat ik merk onder het rijden is dat er een dip zit in optrekken tussen 3 en 4000 toeren. Daarboven gaat ie als een beest naar maximaal toerental. Dat is echt beter dan voorheen dus ik ga ervan uit dat de vorige turbo echt slechter aan het worden was. Er kwam met demonteren ook een klein stukje metaal uit vallen. We halen de turbo nog uit elkaar en ik zal jullie over de bevindingen vertellen. Het was nog de originele turbo. Die heeft het dus 176.000 km uitgehouden. Van wat ik hier begrijp niet slecht!

              In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141852
              Maximum Velocity
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 May 2013

                Turbo vervangen en de blauwe rook is verdwenen. Ik ga ervan uit dat het probleem is opgelost!!
                Vermogen is TOP met deze LEH turbo. Was al MTECH getuned, maar ik merk geen verschil met voorheen.

                In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141850
                Maximum Velocity
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 May 2013

                  Hmmmm… Goede adviezen! Thx! Is inderdaad wel gechipt door MTech. Dus dan moet ik naar hun terug?

                  En heb vandaag 300 km gereden. Eerst behoorlijk wat blauwe rook vooral tijdens stadsverkeer. Bij terugkomst is het toch minder geworden. Heb de olie ook gepeild en dat was niet veranderd. Eerst nam ie een liter op 1000 km, dus het lijkt toch beter geworden. Even afwachten hoe het is na 1000 km…

                  In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141848
                  Maximum Velocity
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 May 2013

                    @suikerbuikje wrote:

                    plaats ook een restrictorbout op je turbo, deze kosten bijna niks en verlaagt je olie druk in de turbo………deze bout geld ook bij het plaatsen van een eventuele nieuwe/andere turbo.

                    Die heb inderdaad ook gezien op de site van Courtenay. Ik ga dat er allemaal bij bestellen. Die dingen die ze aanbevelen kosten allemaal niet zoveel extra.

                    Overigens nu we wat meer rijden, lijkt het roken bij stationair nog erger dan voor we de klepseals hebben vervangen. Vreemd…

                    In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141846
                    Maximum Velocity
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 May 2013

                      Ja, dat zijn de volgende dingen. Eerst even kijken hoe het echt is met het olieverbruik.
                      Ik laat het nog wel weten.

                      In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141844
                      Maximum Velocity
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 May 2013

                        We hebben een grote beurt met alles er op en er aan gedaan. Klepseals zijn ook vervangen. Die waren behoorlijk hard en twee zaten los en de carter ventilatie zat helemaal dicht. Genoeg om de olie problemen te verklaren dus.

                        Maar helaas… Nog steeds blauwe rook bij opschakelen. Even zien wat het verbruik is, anders moeten we toch verder kijken…

                        In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141842
                        Maximum Velocity
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 May 2013

                          Nog een vraag. Om de klepseals te vervangen, moet de kop er dan af??

                          In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141840
                          Maximum Velocity
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 May 2013

                            Nogmaals dank!! Zeer waardevolle info!

                            In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141838
                            Maximum Velocity
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 May 2013

                              Thx voor de tip! Maar… Kan het niet vinden… Heb je een link voor mij??

                              In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141834
                              Maximum Velocity
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 May 2013

                                Het pluimen gebeurt als ik een stuk heb gereden, stil sta en dan na het schakelen rustig op het gas ga.

                                In reactie op: Technisch advies OPC gevraagd #18141832
                                Maximum Velocity
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 May 2013

                                  Ja, inderdaad het is een LET blok. Dank voor de correctie!

                                  De leh turbo is een goed advies. Geeft dat nog verschil in vermogen?

                                  En verder hoe sluit ik uit waar het probleem zit? Compressietest en de voorste slang op de turbo op olie controleren?

                                  Overigens rookt de auto bij stationair draaien, maar alleen als je van een iets langer stuk komt en even stil staat. Verder bijvoorbeeld in de stad dan weer niet. Op de snelweg gas los en weer gas zie ik ook niets.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)