Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Niemand een suggestie??
Beetje laat om hier te reageren, maar ik heb dezelfde melding. Geen idee wat het is, via google kom ik hier uit… Ik heb de accu er af gehaald en vervolgens weer er op. Toen was de melding weg. Alleen de volgende dag weer terug… Het enige wat anders dan anders is, is het feit dat het nu vriest…
De turbo was echt slecht. Speling en stukken schoep die afgebroken…
Heb een foto, maar hoe kan ik die plaatsen??Ja zeg… En daar kom je nu mee??
Nee nog niet aangepast. Ik heb Mtech een mail gestuurd wat nodig is.
Wat ik merk onder het rijden is dat er een dip zit in optrekken tussen 3 en 4000 toeren. Daarboven gaat ie als een beest naar maximaal toerental. Dat is echt beter dan voorheen dus ik ga ervan uit dat de vorige turbo echt slechter aan het worden was. Er kwam met demonteren ook een klein stukje metaal uit vallen. We halen de turbo nog uit elkaar en ik zal jullie over de bevindingen vertellen. Het was nog de originele turbo. Die heeft het dus 176.000 km uitgehouden. Van wat ik hier begrijp niet slecht!Turbo vervangen en de blauwe rook is verdwenen. Ik ga ervan uit dat het probleem is opgelost!!
Vermogen is TOP met deze LEH turbo. Was al MTECH getuned, maar ik merk geen verschil met voorheen.Hmmmm… Goede adviezen! Thx! Is inderdaad wel gechipt door MTech. Dus dan moet ik naar hun terug?
En heb vandaag 300 km gereden. Eerst behoorlijk wat blauwe rook vooral tijdens stadsverkeer. Bij terugkomst is het toch minder geworden. Heb de olie ook gepeild en dat was niet veranderd. Eerst nam ie een liter op 1000 km, dus het lijkt toch beter geworden. Even afwachten hoe het is na 1000 km…
@suikerbuikje wrote:
plaats ook een restrictorbout op je turbo, deze kosten bijna niks en verlaagt je olie druk in de turbo………deze bout geld ook bij het plaatsen van een eventuele nieuwe/andere turbo.
Die heb inderdaad ook gezien op de site van Courtenay. Ik ga dat er allemaal bij bestellen. Die dingen die ze aanbevelen kosten allemaal niet zoveel extra.
Overigens nu we wat meer rijden, lijkt het roken bij stationair nog erger dan voor we de klepseals hebben vervangen. Vreemd…
Ja, dat zijn de volgende dingen. Eerst even kijken hoe het echt is met het olieverbruik.
Ik laat het nog wel weten.We hebben een grote beurt met alles er op en er aan gedaan. Klepseals zijn ook vervangen. Die waren behoorlijk hard en twee zaten los en de carter ventilatie zat helemaal dicht. Genoeg om de olie problemen te verklaren dus.
Maar helaas… Nog steeds blauwe rook bij opschakelen. Even zien wat het verbruik is, anders moeten we toch verder kijken…
Nog een vraag. Om de klepseals te vervangen, moet de kop er dan af??
Nogmaals dank!! Zeer waardevolle info!
Thx voor de tip! Maar… Kan het niet vinden… Heb je een link voor mij??
Het pluimen gebeurt als ik een stuk heb gereden, stil sta en dan na het schakelen rustig op het gas ga.
Ja, inderdaad het is een LET blok. Dank voor de correctie!
De leh turbo is een goed advies. Geeft dat nog verschil in vermogen?
En verder hoe sluit ik uit waar het probleem zit? Compressietest en de voorste slang op de turbo op olie controleren?
Overigens rookt de auto bij stationair draaien, maar alleen als je van een iets langer stuk komt en even stil staat. Verder bijvoorbeeld in de stad dan weer niet. Op de snelweg gas los en weer gas zie ik ook niets.
-
AuteurBerichten