Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Inderdaad valse lucht, dat ken ik nog uit mijn brommer tijdperk. Ben in iedergeval blij dat het zo makkelijk op te lossen was.
Straks thuis aangekomen zal ik het repareren, alleen ik moet eerst nog 500km terug vanaf Hamburg.
Ik begrijp dat die warme lucht toevoer te maken heeft met een winter/zomer stand? Waar die vacuüm slang voor zorgt?
Staat die klep in “ruststand” (dus zonder vacuumslang) van zich zelf in winter of in zomer stand?
Update
Heb niet echt veel antwoord gekregen. Maar goed, voor wie er in geïnteresseerd is. Of iemand die hier wellicht later via Google nog terecht komt en soortgelijke problemen met z’n Corsa heeft, ik heb em naar de garage gebracht.
– Stabilisator stang zat los recht voor. (Gepiep kwam daar vanaf) Nieuw klemmetje met rubber is er op gezet. Ligt ook een stuk stabieler in de bocht nu.
– Thermo schakelaar was defect. Daarom werd de motor heet bij stationair. Temperatuur loopt nu op tot net onder de 100 en dan gaat de ventilator aan en loopt de temperatuur weer terug naar de 90.
– EGR klep was ok, na een paar keer wat hoger in de toeren te hebben gereden ging het motorlampje ook niet meer branden. Als er vaak korte ritjes in lage toeren worden gereden wil dat blijkbaar nog wel eens verstopt met roet raken. Wellicht heeft de vorige eigenaar er vaak korte ritten mee gemaakt.
– Koppakking was niet lek
– Distributieriem, waterpomp, spanrol vervangen.
– Verse olie plus filter.
Olie, filter, spanrol, koelvloeistof en riem had ik zelf dus al besteld en aan de garage mee gegeven (kosen €130)
Man uren plus nieuw klemmetje, rubber en thermoschakelaar bij de garage was €280
Volgens mij heb ik nu een goed autootje
foutje
Ik heb eigenlijk niet meer met de auto gereden uit angst iets te beschadigen. En intussen op vakantie gegaan. Had oorspronkelijk het plan om em later deze maand als ik weer salaris had naar de garage te brengen.
Tot ik eergisteren uit noodzaak vanuit Maastricht naar Rotterdam moest omdat mijn moeder ziek is geworden. Ik kon helaas geen auto lenen dus heb ik de Corsa maar gepakt. Ik ben er dus vanuit Maastricht mee naar Rotterdam gereden en hier in Rotterdam mijn moeder nog van dokter naar specialist naar ziekenhuis gechauffeurd.
Eigenlijk heeft de Corsa het prima gehouden. Hij kraakt en piept nogal als ik over een drempel rijd of op een hobbelige weg. Lijkt van de voorveering te komen.
De motor maakt een fluitend/zingend geluid dat met de toeren mee gaat. Een beetje vergelijkbaar met een zinglager op een tomos.
Gisteren even de tijd genomen om de foutmelding van het motorlampje uit te lezen met de paperclip methode. Daar kwam uit dat de EGR klep niet goed functioneerd. Dat kan ook verklaren dattie soms ietwat bokkig op gas reageert bij lage snelheden.
Het enige waar ik me nu vooral zorgen over maak is dat de temperatuur vrij vors oploopt in de file. Wel tot over de 100 graden nog net niet in het rood. Als ik dan weer vrij baan heb daalt de temperatuur ook weer snel. Maar bij stationair en lage snelheden loopt het toch fors op.
Is dat normaal? Dat de temperatuur zo fors oploopt? Bij normaal rijden komtie nauwelijks boven de 90 uit.
Ik zit eigenlijk te twijfelen of ik em misschien toch inruil tegen een andere tweedehands auto. Maar ik ben er inmiddels toch wel een beetje gehecht aangeraakt.
Iemand ervaringen of tips met de problemen die ik heb?
Zo’n egr klep is volgens mij best makkelijk zelf schoon te maken.
Dankjewel voor je reactie.
Ik zal vanavond mijn koelvloeistof even nakijken of er olie in zit.
Dit is soweieso al een goeie hulp. Alleen in de video zit er wel heul veel sludge onder dop. Bij mij maar een beetje.
-
AuteurBerichten