Vacuüm slang Corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa Vacuüm slang Corsa b

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362788
    Mautaz Al Sabbagh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 August 2017

      Hallo,

      Giseren zijn een met mijn Corsa b 1.2 8v naar Hamburg gereden in Duitsland. Onderweg ging het motorlampje branden.

      Uitgelezen met de paperclip methode en daar kwam uit: 44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)

      Hij stotterd en prutteld ook bij het starten en trekt niet helemaal lekker op. Loopt ook niet zo mooi stationair.

      Update:

      Vanaf het gaskleppenhuis loopt een stuk slang, waarin een dunnere slang zit geschoven die naar de “paddestoel” loopt. Ook het verloopstukje waar mee de dunnere slang op de paddestoel zit bevestigd is afgebroken. Dus op 2 plekken lek.

      Ik heb de dikke slang vanaf het gaskleppenhuis tijdelijk even afgestopt door er een schroef in te draaien en dat heeft het probleem verholpen. Motorlampje brand niet meer en motor functioneerd weer als voorheen.

      Waar dient deze vacuüm slang voor? Is het belangrijk dit snel te repareren?

      #18362797
      Mautaz Al Sabbagh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 August 2017

        Update

        #18362801
        Jasper98
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2017

          Volgens mij is dat slangetje uiteindelijk van belang voor de klep in het luchtfilterhuis die de toevoer warme lucht vanaf het uitlaatspruitstuk regelt. Repareren is eenvoudig dus ik zou het wel weer in orde maken als ik jou was. De oorzaak van de storing was dus valse lucht, met als gevolg een te arm mengsel. Best slim, zo’n ECU (zelfs toen al).

          Groet,

          Jasper

          #18362808
          Mautaz Al Sabbagh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 August 2017

            Inderdaad valse lucht, dat ken ik nog uit mijn brommer tijdperk. Ben in iedergeval blij dat het zo makkelijk op te lossen was.

            Straks thuis aangekomen zal ik het repareren, alleen ik moet eerst nog 500km terug vanaf Hamburg.

            Ik begrijp dat die warme lucht toevoer te maken heeft met een winter/zomer stand? Waar die vacuüm slang voor zorgt?

            Staat die klep in “ruststand” (dus zonder vacuumslang) van zich zelf in winter of in zomer stand?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.