Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja maar dan afgedopt
Ik heb mijn EGR Afgedopt doormiddel van een op maat gemaakt stuk plaatstaal.
Misschien dat ik in de toekomst een nieuwe EGR klep monteer. (afhankelijk van de APK)Om je vraag te beantwoorden.
wat ik deed was het volgende,
– ik haalde mijn map sensor los. 1x stekker en 1x slang boven het koelvloeistofvat.
Zit vast met 2x een plastic M6 moer. (sleutel/dop 10)– Ontkoppel de vacuumslang op de luchtinlaat net voor het vloeistofvat. (zit vast met een m12 moer, sleutel 19)
– Ik zoog het vloeistof vat leeg en ontkoppelde de slangen die eraan vast zitten. daarna maak je het vat los (weer met 2 plastic M6 moeren) en dan wiggel je hem een beetje tussen de kabels etc eruit en omhoog. dan kan je bij de slangenklem aan de onderkant (dop 8 ) en kan je deze losmaken. Je kan dan het vat dan in zijn geheel eruit halen.
– het volgende zijn de brandstofslangen op je gasklephuis. Deze zijn te herkennen door de metaal ingepakte slangen, de EGR klep zit achter deze slangen. (één zit vast met M12 en de andere met M10) Pas op voor brandstoflekkage als je deze loshaalt. Ik had er doeken onder gelegd tijdens het loshalen en altijd een brandblusser bij de hand. voor het geval dat.
Als je dat allemaal los hebt dan kan je “enigsinds” bij de EGR klep. Het gereedschap wat je nodig heb is een kleine ratel + lang en/of kort verlengstuk. hier doe je een universele draaikoppeling op met een TORX 140. De voorste bout kan je makkelijk bij, de achterste… tja. heel veel klooien. je kan de bout net zien als je van bovenaf door je inlaatspruitstuk door kijkt. Bij mij kwamen ze zonder al teveel kracht los.
En wat een nieuwe EGR klep betreft. Je garage in de buurt of een opel dealer zal vast wel aan zo’n ding kunnen komen. Mijn auto rijd eerlijk gezegd een heel stuk beter zonder dat ding.
Nergens een vacuumlek?
Voldoende brandstofdruk?Update!
Vandaag weer’s aan me auto kunnen sleutelen.
egr klep ertussenuit. staalplaat gemaakt en met pakking en al teruggeschroeft.
Het terugschroeven van de egr plaat + stalenplaat + pakking was geen doen dus heb ik dat ding tijdelijk even aan me luchtinlaat vastgebonden.
na een testrit van X aantal kilometer en alle snelheden lijkt het probleem opgelost te zijn.nu kan ik zo wel weer blijven doorrijden. Maar het zou beter zijn als ik die hele klep gewoon uit kon zetten en dan niet meer “los” in me motorbaai heb liggen.
Als iemand foto’s wilt of vragen heeft van/over de EGR hoor ik dat graag.
Ok! a.s weekend maar “even” de egr klep eruit sleutelen.
Ik zal wss ergens een vervangende klep opzoeken omdat ze waarschuwen voor het blinderen ervan met een standaard ECU.~update next weekend
@KRSA200
Ik had inderdaad eerder ook over de EGR gelezen.
Heb je ergens een instructie over hoe ik erbij kom en waar die zit? -
AuteurBerichten