Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zat te denken je hoeft pas herkeuring als je een toe name hebt van 20% toch? Maar omdat je de ecu van je 1.4 hebt gebruikt heb je maar 11 pk meer dit valt binnen de 20% en hoef je geen herkeuring.(de x16szr eco zorgt voor 4 pk meer)
Ik zou trouwens ook de oring achter de bobine vervangen daar lekte onze 1.4 op 5 euro bij de Opel dealer.
Super leuk project, dit wil ik ook gaan doen.
Heb je het al laten herkeuren bij rdw? En ik vroeg ma af wat dit nou gekost heeft? Wil dit volgend jaar ook gaan doen bij onze corsa.
ow sorry een x14sz 8 klepper
ik heb nog 1 klein vraagje,
er zit een gat bij me ruiterwisser motor bij de achterklep. deze wil ik vullen met plamuur tot ik een achterklep kan vinden in de goede kleur. nu wil ik het toch beschermen. ik heb op me motor klep zwarte dikke laag zitten geen idee wat. zou dat ook graag achter plaatsen. weet iemand misschien wat dat is.
Het is een nieuwe heeft 3 weken lekvrij. Wat voor klemmen gewoon de rvs aandraaiende ?
haha, ja dat is een groot verschil. werkplaats handboek?
ik heb de deuren gedaan had toch een goedkopere gekocht en deze had helaas geen achterboot knop.
wat ik het vervelendste vond was het uit boren van de de rubber in de deuren. voor de rest niet bang zijn voor solderen. en goed opletten welke je gebruikt. bv de 2 met 4 draaden zijn erg handig om voor te doen als je het handmatig dicht wil doen.
een stappen plan niet echt gevonden.
bij de kit is een schema hoe je het moet aansluiten.
hoe ik het gedaan had.
– deur panelen los maken actuator plaatsen deze testen door middel van accutje van een accu tol of de deur wel op slot en van ze slot kon.
– toen de bedraading neer gelegd zo dat het duidelijk is hoe en wat.
– het rubber los gemaakt in de deur deze uit gehold zo dat er nieuwe kabels door getrokken kunnen worden.
– omdat je de plug heb uit geboord moet je ook nieuwe kabels trekken voor je speakers.
– dan de bekleding aan de bijrijders kant los maken zo dat je bij de door voer kan komen.
– dan de computer plek zoeken bij de ecu. kabels door trekken.
– dan heb ik alle kabels vast gemaakt ( getest) en netjes weg gewerkt naar de computer.
– alles weer dicht gebouwd.ik heb niet me knipperlichten aangesloten vond ik overbodige luxen.
wat joop zij is ook handig als ik de tijd had en beetje makkelijk naar een sloop kan gaan en daar de spullen vandaan kan halen had ik dat nu denk ik ook wel gedaan.
maar zoon kant en klaar setje was ook leuk om te doen. maar meer werk dan ik verwachtenoke, het leek bij de weerstand die ik had niet stuk te zijn, kan het zijn dat de zekering aan de zijkant stuk is? had gelezen dat die temperatuur gebonden is? en die natuurlijk klemmen niet solderen. had ergens gelezen op het vectra forum dat iemand het ook gedaan had 4 jaar geleden.
is het trouwens wij om de motor er even uit te halen en die te smeren? ik weet dat mijn pollenfilter aardig verstopt was maar kan dat echt de oorzaak zijn dat hij gesprongen was? want als ik nu weer een weerstand koop en die weerstuk gaat is het natuurlijk erg zonde van het geld.
even een stommen vraag, wat zit er onder het groenen van de weerstand. want ik zat te denken als ik er een nieuwe weerstand op soldeer zou het dan weer werken ?
nee helaas op die website zit de goeie er niet tussen. wel raar hij lijkt aangegeven of hij wel een airco heeft. kan het zijn dat de airco er uit gesloopt is? aan de linker zijden zitten wel 2 gaten+ lijkt als of er een plaatje op gezeten heeft.
beste wim,
koste uw weerstand of filter 9 euro bij de dealer was ik ook al 20 euro kwijt voor een filtertje.olie verversen zit er binnen kort ook aan te komen. ik weet niet wanneer de vorige eigenaar het vervangen heeft, en moet toch me radiator slang op nieuw vast maken(hij druppelt bij 1 van de slangen klemmen) kan ik net zo goed een onderhoudsbeurt geven.
weet jij een goed adres voor die prijs? vind 70 euro ( dat is met verzendkosten) heel veel geld.
het polle filter was zwart, vol met blaadjes wat ik vrij snel vind na 20.000 km.
in mijn ogen is deze ook voor de corsa c maar de verkoper neemt het niet terug dus het heeft me gelukkig maar 25 euro gekost. nu op zoek na de goeie. maar die zijn rond de 65 euro.
Dan heb ik helaas de gene met airco terwijl ik een corsa heb zonder.
Is er 1 van de sloop de gok waard of zijn ze daar ook allemaal bijna stuk?
Gisteren terug gekomen van vakantie wil ik hem vandaag in bouwen is het compleet een andere die er in hoort.
Nu opzoek naar een nieuwe helaas.
Dus helaas Riley was niet de goeie voor mijn auto. Of zitten er per motor type een andere in?
Dan ga ik hem bestellen bedankt. Wist niet dat hij ook voor 4 andere modellen gelden
Nou, zat zeker wat in me blok heb zo veel mogelijk weg gehaald wat ik zag nieuw oring paste perfect
5 euro en een preek dat ik misschien me blok heb gesloopt als er in het blok is gekomen. Rocky mistake no1 thanks for the help moet niet koppig zijn en gewoon luisteren
Weet iemand misschien het artikel nummer van deze oriny, ik ben vanmiddag even geschrokken door iemand die met vloeibare pakking ze blok heeft gesloopt door dat de kit in ze blok was getrokken. Dus ga het maar even vervangen.
het was 9 uur en volgende keer dat ik de auto onder handen kan nemen is over 3 weken. de eigenaar van de auto kreeg op het werk opmerkingen van vervuiling dus moest echt wat aan gebeuren. als de lekkage blijft ga ik een nieuwe Oring monteren.
Achter me bobine zit een montage plaat, deze gaat in de nokkenas behuizing deze word gedicht met een Oring. Deze was helemaal plat en deed dus helemaal Niks meer. Normaal bij een mechanische bobine zit daar een asje en afdichtingringen. En nu duimen dat het nu gefixt is. Zou heel fijn zijn als dat zo is.
ik denk dat ik de oorzaak gevonden had, me oring was helemaal vergaan. ik heb er nu vloeibare pakking op gegooit en kijken hoe dat gaat.
het is een tijdje geleden maar hoe zorg ik dat hij niet meer lekt, heb een maand geleden me koel leidingen vervangen, en wil nu het olie lek tegen gaan. ben het zat dat ik met een bak in me auto moet rijden om geen sporen op de weg achter laat.
is de dichtring van het nokkenasdekse makkelijk te vervangen?
Het is een x14sz 1.4 8v ben nog steeds erg blij mee alleen jammer van het vermogen, had wel al wat vermogen winst met betere lucht inlaad, hij is zeuniger gaan rijden zonder die reduceer pijp In ze lucht filter.
Maar dan ga ik maar even opzoek naar een afdop plaat zijn deze te bestellen bij Opel of is eBay een betere keuzen?
Nog 1 vraag ik las net bij een andere post dat u het had over goedkopen oplossing tegen het zweten. Het blokkie is namelijk erg vet.
Mvg Mathijs
wim dus eigenlijk wat je wilt zeggen is dat hij prima rijd op 15w40 maar om een langere levensduur te krijgen ik beter 10w40 er in kan gooien?
en zo ja welke olie kunnen jullie me dan aan raden ? en ik heb max 200 ml 15w40 er in gegooid kan ik dit mengen met 10w40 of is dat een nogo ?ik heb 10k geleden mijn distributie riem vervangen dus weet dat die er op zit ;) ,
nog 1 vraagje offtopic egr afdoppen op de 1.4 8v doen of niet doen? geen atm geen problemen autoje rijd heerlijk als hij warm is. -
AuteurBerichten