Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De Vectra heeft een tijdje terug de 431000 gepasseerd.
Hier is de Vectra op. Er zijn te veel kosten zoals elk jaar om hem rijdende te houden.
Het slagschip wordt ingeruild op een Clio estate uit 2014.
Diesel hebben we niet meer nodig. We rijden er bijna niet meer mee.
Dat scheelt ons straks 103 euro in de wegenbelasting.ok thanks.
Binnenkort gaan de winterbandjes er weer onder. Zal er eens naar laten kijken dan.ja die.
Ik ga eens googlen.
Doet dat ding ook de Cruisecontrol regelen?
edit:
Hmmm dat ding regelt schijnbaar zo’n beetje alles behalve het draaien van het stuur.
De CC doet het al eren tijdje niet en zo af en toe krijg ik meldingen dat er verlichting ergens defect is.
Soms is dat natuurlijk ook zo maar niet altijd. Nu is er een stadslicht en achteruitrijlicht stuk volgens de melding op de cd 70
Al heb ik dat nog niet gecontroleerd. (lui)
laatst ook een kannetje olie in beeld. Maar dat is ook niet meer terug gekomen.Pfff nou dat mag de garage dan doen. De serviceboekjes liggen in de auto.
Wat regelt dat kastje eigenlijk allemaal?
Schijnbaar is er een stukkie electronica onder het stuur stuk. Moet vervangen worden. Kost een bom duiten helaas.
En nog een security code nodig ook. Ja heb ik niet. Kost dus ook 40 euro extra. :???:@wim-v6 wrote:
Deze heeft ook een relais voor de aansturing dacht ik.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
dat dacht ik ook ja. Ergens zal een relais moeten zitten dat het voorgloeien en het starten regelt.
Maar goed.
Ondertussen staat hij bij de garage om dat hij na tig miljoen keer sleutel draaien nog steeds niet startte.
Ben er bijna zeker van dat het contactslot niet goed meer is.Via tapatalk
Welk relais doet wat?@bart-gsi wrote:
is de sleutelherkenning wel goed?? ( chip in de sleutel) dan wil je motor ook niet veel doen qua starten
Zou opzich ook nog kunnen. Maar hij start wel. Of soms direct of soms na heel veel sleutel draaien. En hij doet dat met beide sleutels.
Net de relais in de zekeringenbox naast de accu doorgemeten. An sich is dat eigenlijk niet te doen met een weerstand over de spoel volgens het stroomkringschema op het relais maar goed. Allen lagen rond de 75ohm en één relais (wit) meette 81 ohm. Kan dus zijn dat de spoel niet zo best is. Maar is dat het betreffende relais?
Maar verder. Wanneer het dan wel zo is dat de auto start dan start deze prima. Aan het voorgloeien kan het niet liggen. Bougies zijn pas vervangen en het voorgloeirelais ook.
Sorry was effe een tijdje afwezeg.
Het betreft een vectra C 1,9TDCI 125PK uit 2005
Het contactslot ondertussen ingespoten met WD40.
Het geval wil dat in princype alles gewoon aan gaat wat aan moet gaan na het draaien van het contactslot naar stand 2. Dat werkt dus prima.
Naar stand 3 het starten wil de sleutel ook prima draaien allen start de auto niet en het symbool van de gloeispiraal licht niet op.
Nu kam iemand met de briljante opmerking: Is het startrelais niet stuk? verdorie dat ik daar zelf niet op kwam. :-?
Allemaal leuk en aardig maar waar en welk relais is het startrelais. Ik heb er een stuk of zes gevonden in het bakje naast de accu. Daar zit ook een zekering voor het starten.
Google kan me niet helpen om aan te geven welk relais het zou moeten wezen. Althans. nog niet.
Dan kan ik altijd nog meten of er prik op het contact A1 van het relais komt te staan.
dus wie o wie kam mij vertellen welk relais het startrelais is.@Wess1988 wrote:
Mezelf met daarnaast een mooie opc :) en daar weer naast nog een Opel haha. Pure toeval.
er stond er vandaag eentje bij de Boni op de Tjalk. Zelfde als die van jou maar dan met Spoiler op de achterruit.
Hier staat de EEC altijd op aan. Alleen werkt geen auto airco onder de 4 graden. Anders bevriest de verdamper.
We hebben altijd wel iets vocht in de auto maar de blower er tegen aan en het is met een paar minuten weg.
In mijn verse VW Caddy heb ik meer last van vocht.ondertussen is de 390K al weer gepasseerd.
de 400K is in zicht. :wors@pixels66 wrote:
Bumper moet los ja, en de binnenkant kom je niet zomaar bij, dan moet je de glazen van de unit lossnijden…. Ik vermoed dat dat dus een nieuw setje lampen wordt.. Zo’n 80 ekkies per stuk, zwarte units, op winparts.nl…
gatver. Waarom nou weer zo…
Lelystad.
uitlezen ja. opzich is dat nooit verkeerd. Ding is nog nooit uitgelezen tijdens mijn bezit.
nope. Lampje gloeispiraal brand ook niet.
Ik had gisteren in Den Haag een uitgebouwde zwarte Vectra C1 achter mij staan voor de stoplichten. Zag er netjes uit
en op hetzelfde moment kwam er van rechts een groene Vectra C1 of 2 station aanrijden. Nagenoeg origineel maar wel heel strak. Ook een knappe bak.Vandaag de 4 gloeistiften van de Vec vervangen. Daarvoor moest de EGR los en een geval voor de brandstoftoevoer moest ook los.
EGR zat niet eens zo veel roet in. Gewoon een heel dun laagje.
Nu zit er achterop de kop een druksensor. deze ook even losgehaald en deze zat helemaal dicht gekoekt. die schoon gemaakt voor zo ver het kon.
Het roken lijkt nu ook minder te zijn.haha zo erg is het gelukkig nog niet.
Nou ja ik zal Zaterdag eens zien wat ik er aan kan doen.Ondertussen begin ik me een beetje te schamen voor die zwarte mist die de Vec achter laat tijdens stevig gassen. echt serieuze wolken zijn het.
Nu gaan we zaterdag toch de gloeispiralen vervangen aangezien de wagen moeilijk start.
Nu zat ik te denken. Dat roeten kan natuurlijk door de EGR klep komen of iets anders kan natuurlijk ook.
die EGR kan ik die bij de 1,9 TDCi zo maar afdoppen zonder storingen te krijgen?387K en een beetje geloof ik.
26 november 2013 om 20:03 In reactie op: Opel Vectra 2004 ‘s ochtends onregelmatig toerental #18179832Ik heb dat ook gehad bij mijn Passat. Daar lag het probleem aan de gasklep. Dat was een kwestie van opnieuw inleren. De stelmotor was zijn waardes kwijt.
Ik weet niet hoe het bij Opel zit maar ik neem aan dat het ook een soort gelijk systeem is.
-
AuteurBerichten