doffe koplampen.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum doffe koplampen.

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269880
    Matglas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 February 2013

      de koplampen van de Vec (C1 V-line) zijn dof. Nu is de buitenkant niet zo’n probleem. dat is nog wel te fixen maar de lens aan de binnenzijde is helemaal wit uitgeslagen.
      Hel licht is diffus en een stuk minder aan het worden.
      dat zal waarschijnlijk een afkeurpuntje worden.

      Is die binnenzijde een beetje simpel schoon te maken?
      En als ik de lampunit moet demonteren moet er dan ook een scherm of de bumper gedemonteerd worden?
      Met alleen die twee schroefjes aan de bovenzijde losmaken schiet het niet echt op.

      #18267712
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Bumper moet los ja, en de binnenkant kom je niet zomaar bij, dan moet je de glazen van de unit lossnijden…. Ik vermoed dat dat dus een nieuw setje lampen wordt.. Zo’n 80 ekkies per stuk, zwarte units, op winparts.nl…

        #18267713
        pascal1109
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2007

          @pixels66 wrote:

          de binnenkant kom je niet zomaar bij, dan moet je de glazen van de unit lossnijden…. Ik vermoed dat dat dus een nieuw setje lampen wordt.. Zo’n 80 ekkies per stuk, zwarte units, op winparts.nl…

          Waarom kan je die niet los snijden?
          Is dat niet een kwestie van warm maken, los snijden/peuteren, je ding doen en daarna weer vast kitten?

          #18267714
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Jazeker, daarom zeg ik.. Je komt er niet zomaar bij, dan moet je de glazen lossnijden….

            Ik zou daar persoonlijk niet aan beginnen, veel te veel werk…

            #18267715
            Matglas
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 February 2013

              @pixels66 wrote:

              Bumper moet los ja, en de binnenkant kom je niet zomaar bij, dan moet je de glazen van de unit lossnijden…. Ik vermoed dat dat dus een nieuw setje lampen wordt.. Zo’n 80 ekkies per stuk, zwarte units, op winparts.nl…

              gatver. Waarom nou weer zo…

              #18267716
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Meestal zijn ze niet van binnenuit dof

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18267717
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  je kunt je bumper laten zitten en het op een andere manier doen..
                  pak een tube tandenpasta.. en een doek.. trek een streep over je koplamp van links naar rechts en wrijf de tandenpasta uit over je koplamp.. doe dit voor 30 seconden ongeveer en spoel daarna de tandenpasta eraf.. is een heel goed dingetje om te doen.. heb dit al bij 2 autos al gedaan zowel met kunstof lenzen als met glazen lenzen…
                  als ze nog een beetje dop zijn gewoon wat hierboven staat herhalen…

                  #18267718
                  dennisnmgn88
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 February 2012

                    @bart-gsi wrote:

                    je kunt je bumper laten zitten en het op een andere manier doen..
                    pak een tube tandenpasta.. en een doek.. trek een streep over je koplamp van links naar rechts en wrijf de tandenpasta uit over je koplamp.. doe dit voor 30 seconden ongeveer en spoel daarna de tandenpasta eraf.. is een heel goed dingetje om te doen.. heb dit al bij 2 autos al gedaan zowel met kunstof lenzen als met glazen lenzen…
                    als ze nog een beetje dop zijn gewoon wat hierboven staat herhalen…

                    Zo’n beetje elke dag dus weer…

                    #18267719
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      @dennisnmgn88 wrote:

                      @bart-gsi wrote:

                      je kunt je bumper laten zitten en het op een andere manier doen..
                      pak een tube tandenpasta.. en een doek.. trek een streep over je koplamp van links naar rechts en wrijf de tandenpasta uit over je koplamp.. doe dit voor 30 seconden ongeveer en spoel daarna de tandenpasta eraf.. is een heel goed dingetje om te doen.. heb dit al bij 2 autos al gedaan zowel met kunstof lenzen als met glazen lenzen…
                      als ze nog een beetje dop zijn gewoon wat hierboven staat herhalen…

                      Zo’n beetje elke dag dus weer…

                      nee heb het bij de kia carens van me ouders gedaan en die zijn nog steeds helder… en heb het er begin december op gedaan.. dus zul je iets niet goed gedaan hebben.. er staan ook voldoende filmpjes van op YouTube..

                      #18267720
                      Famempeters
                        Lid sinds:
                        8 March 2008

                        hoop gedoe voor 2 nieuwe koplampen mooie heldere oogjes voor 2x 80€ ????? Laten polijsten kost ook ongeveer 30€ per lamp en dat tand pasta sprookje is te mooi om waar te zijn daarom werkt het ook maar heel kort .net als een doffe rode auto poetsen met wd 40 verkoop klaar en mooi maar een week later weer terug bij af .

                        #18267721
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          @Famempeters wrote:

                          hoop gedoe voor 2 nieuwe koplampen mooie heldere oogjes voor 2x 80€ ????? Laten polijsten kost ook ongeveer 30€ per lamp en dat tand pasta sprookje is te mooi om waar te zijn daarom werkt het ook maar heel kort .net als een doffe rode auto poetsen met wd 40 verkoop klaar en mooi maar een week later weer terug bij af .

                          https://www.youtube.com/watch?v=ahQYCj_Lb1o” onclick=”window.open(this.href);return false;
                          hmm *kuch*… waarom zou hij het faken als hij er geen cent aan verdient???
                          en dat van die auto poets voor rode lak is idd dikke BS maar als ik het zelf gedaan heb en die vent in het filmpje… ik ga hier geen onzin zitten verkopen als ik er geen drol aan verdien… en sowieso is het een dikke afgang als ik mezelf zo voor lul zet… maar het is maar net wat je oordeel is…

                          #18267722
                          dennisnmgn88
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 February 2012

                            Jaa het filmpje is leuk, maar binnen een mum van tijd ben je toch echt weer terug van af.

                            Je hebt het over een stukje veiligheid van je auto (en je medeweggebruikers), daar moet je niet op bezuinigen….

                            #18267723
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              @dennisnmgn88 wrote:

                              Jaa het filmpje is leuk, maar binnen een mum van tijd ben je toch echt weer terug van af.

                              Je hebt het over een stukje veiligheid van je auto (en je medeweggebruikers), daar moet je niet op bezuinigen….

                              als het werkt dan werkt het en werkt het niet dan niet.. maar ik kwam er achter door het gewoon uit te proberen… en lukt het met een 10tje aan spullen dan is het goedkoop.. en lukt het met 80 euro dan met 80 euro maar ieders zijn keus en ervaring die hij/zij er dan mee krijgt… dit is de mijne… en heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.. we zijn nu bijna 2 maanden verder nadat ik de tandenpasta gebruikt heb op de koplampen.. zijn nog steeds even helder als toen ik klaar was met poetsen…

                              #18267724
                              usbstick
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 February 2012

                                Je moet ook iets langer wachten,maandje of 6 dan is het wel weer klaar,ligt er ook wel aan hoeveel km’s ze maken,het is de beschermlaag die die aangetast is,die moet opgeschuurd worden en voor het mooie een nieuwe beschermlaag erover,maar dat is nou juist het punt,dat is niet zomakkelijk..

                                #18267725
                                bart-gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2012

                                  @usbstick wrote:

                                  Je moet ook iets langer wachten,maandje of 6 dan is het wel weer klaar,ligt er ook wel aan hoeveel km’s ze maken,het is de beschermlaag die die aangetast is,die moet opgeschuurd worden en voor het mooie een nieuwe beschermlaag erover,maar dat is nou juist het punt,dat is niet zomakkelijk..

                                  nee ok daar heb je een punt ik zal het dan in de gaten houden en dan hier op terug komen maar tot nu toe ben ik blij met wat het gedaan heeft…

                                  #18267726
                                  usbstick
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 February 2012

                                    Ik heb het ook al vaker gedaan,maar dan wel met schuur papier en polijst pasta,het is ook wel merk afhankelijk,maar bij opel zijn ze echt in no time weer dof..

                                    #18267727
                                    bart-gsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 July 2012

                                      @usbstick wrote:

                                      Ik heb het ook al vaker gedaan,maar dan wel met schuur papier en polijst pasta,het is ook wel merk afhankelijk,maar bij opel zijn ze echt in no time weer dof..

                                      ja heb het alleen bij een opel omega b1 en b2 en bij een kia carens gedaan.. die alle 2 glazen lenzen hadden.. mijn vectra heeft kunstof lenzen.. en ik waag me daar niet aan… niet dat ze nu dof zijn… heb nog met xenon goed zicht
                                      bij de omega b1 was de lens geel en bij de b2 wit.. maarja ligt er ook aan hoe je het doet… als je er je tijd voor neemt zal het beter uit pakken dan dat je er een formule 1 pitstop van maakt.. ik denk overgens dat je je lenz dan nog verder naar de klote helpt…

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.