Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
deze lekkage komt heel veel voor bij de 2.5td
meestal is het de egr klep of de inlaatslang,dit is makkelijk te verhelpen.
trouwens de 2.5td heeft bijna nooit last van de klepdekselpakking(bmw blok)
gr martheb exact dezelfde uitvoering alleen een sedan,alleen het navigatie systeem werkt bij mij niet zo geweldig
15 februari 2012 om 21:16 In reactie op: Waar op te letten bij aanschaf Omega B2 – 2.5 DTI #17992684er zullen best wel genoeg dieselrijders zijn op dit forum wat je goede tips kunnen geven,het enige wat ik weet van dit type dat er problemen kunnen zijn met de wervelkleppen die willen nog wel eens afbreken
er zijn bij onze oosterburen al verschillende dti rijders wat deze eruit hebben gehaald en geen verschil bemerkten
gr martheb ook ditzelfde probleem gehad,ook het blok kapot en had de auto net anderhalf jaar moet wel erbij vermelden dat dit een 2.5 dt is,de meeste zeiden dit blok krijg je niet kapot taxi,s rijden er 5 ton mee maarja helaas had net 250.000 gelopen maar vond het eigenlijk jammer om de auto weg te doen de auto heeft echt alle luxe(executive uitvoering)dus een oudere zelfde auto gekocht voor 750 euro en ben bij verschillende garages geweest,daar waren er af en toe bij die nog meer herrie maakten dan het kapotte blok
en inmiddels wel een afspraak gemaakt met jack om de moter om te bouwen en dit is in april naar alle tevredenheid gebeurd
schorsen kost 75 euro en kan je via internet doen,die van mij is 4 maanden geschorst geweest,dus als je ergens goedkoop een blok kunt kopen zou ik hem niet weg doen,klik maar eens op deze link http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=53&t=1969″ onclick=”window.open(this.href);return false;
gr martdit gaat niet lukken,iedere automaat of versnellingsbak heeft een eigen computer.
bij mij waren het de schokbrekers
waterpomp kom je niet zo makkelijk aan,meen dat er de radiateur voor eraf moet,jack heeft diezelfde motoren al een paar keer in en uit gebouwd ;)
maar dan kun je wel tevens de radiator en de pomp checken
en dat van die pomp heb ik al vaker gehoord
gr martop de korte stukken scheelt de automaat zeker 10 tot 15 procent
maar op de lange baan zuiniger
maakt boven de 120 minder toeren
gr martin het stadsverkeer zal die meer verbruiken,maar op de lange baan minder
en vraag 2 of het voor je auto goed is ligt eraan hoe je er zelf mee omgaat
je moet altijd goed zorgen dat de moter goed warm is.
en let op met de wervelkleppen deze zijn bij jouw type echt gevoelig en als daar een van afbreekt heb je echt een probleem,heb zelfs vernomen van onze oosterburen dat ze deze hebben verwijderd en niet veel uitmaakte met vermogengr mart
bij mij is het gebruik bij 120 of 140 ongeveer hetzelfde 7.5l -100km
maar het is wel de 2.5 TD versie en is gechiptik heb een koper plaatje ertussen gezet,dat buigt namelijk een beetje mee
omdat de flens een beetje rond is,heb een stukje koper pijp genomen en die in de lengte door de midden gezaagd en opengevouwen
en het zit er al 2 jaar in
maar de vacuumslang moet je gewoon laten zitten dus niet loshalen en dichtmaken,dus alleen het plaatje ertussen zetten en verder niets
en ja op je vraag waar dat tussen moet komen is goed volgens tekening
gr martik zou hem afdoppen
zodat zich dat probleem niet meer voordoethoe weet je dat het de turbo is
kan ook de egr klep zijn die open blijft staan,wat ik haast wel denk
dan heb je ook geen vermogen meer
gr martdiesel met bougiekabel:o
gooi eens de accu klemmen los dan stelt de computer zich opnieuw in,denk wel aan de radio voor de code
trouwens is het een automaat of schakel
de schakel maakt normaal maar 600 toeren en voor de automaat zou ik eigenlijk zelf ook graag willen weten
heeft nog niemand mij een antwoord op kunnen geven190.000 voor een diesel vind ik persoonlijk erg weinig op 10 jaren tijd,daar ga je normaal geen diesel voor rijden met 140 euro belasting per maand
de cruisecontrol werkt weer lag aan de schakelaar
nu hoeven we die poot niet meer op het gas te houden
gemak dient de mens :Pal weer wat geleerd:P
klopt
had laatst 5 personen in de auto en was rond de 2 graden dus de ramen dicht(beslagen)
waarom ze dit bij de omega aan hebben gepast begrijp ik eigenlijk niet,vind dat je de airco eigenlijk manuel moet kunnen bedienen,veel andere merken kun je dit zelf bepalendenk het haast wel jack,volgens dat duits boek wat ik heb is dat voor een van de fans
maar ik weet het niet zeker,zal de temperatuur maar goed in de gaten houden
gr martdeze moter heeft 280.000 op de teller
maar loopt veel rustiger als de vorige,moet er wel bij vermelden dat de vorige was gechipt en dan krijg je toch wat meer geluid volgens kenners (turbo)
heb de auto wat ik wil houden geschorst en wacht tot de zomer,en als jack dan nog tijd en zin heeft hoop ik dat het blok gewisseld kan worden,maar nogmaals vind het fijn dat iedereen meedenkt geeft je toch een goed gevoelis gewoon een schakel van 97 en standaard,die luxe wat ik bedoel zit in mijn eigen auto,maar mocht er iets van de zomer zijn wat overblijft of waar jij interesse in hebt ben jij de eerste gegadigde.
gr martdaar kom ik zeker op terug jack,bij voorbaat al bedankt
maar als ik die schakel koop wat ik haast wel denk wil ik hem eerst een paar maanden rijden en kijken hoe de moter is, op het moment ben ik met de vrouw zijn auto aan het rijden en dat gaat al met de planning moeilijk ik kan niet zonder auto werken,en de eerste paar maanden is het heel druk en kan ik niet zonder
trouwens de automaat van mij is bij de 170.000 gereviseerd dus die bak komt er straks weer onder als dat mogelijk is.
ik wil de auto zeker houden met alles wat ik de laatste tijd uit heb gegeven en de luxe wat er allemaal in zit zoals een bose entertainment systeem,leren bekleding electr.rolgordijn grote dvd speler,omvormer voor 220 volt. et.etc.
groetjes martvandaag in breda geweest kijken naar een 2.5 TD
maar die maakte nog meer herrie als die van mij met een kappotte moter,dus maar weer verder kijkenklopt honderd procent wim
-
AuteurBerichten