Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Opcom krijgt helaas geen verbinding met de ECU dus realtime loggen gaat niet lukken. Foutcodes uitlezen ging wel, maar niks aanwezig.
Bougie stonden toch op 1.0mm dus even naar 0.6 terug gebracht maar mag niks baten.
TPS/LMM ‘koud’ doorgemeten en waren goed. Onder vollast tijdens het probleem niks kunnen loggen omdat ik geen Opcom / Tech1 heb :???:
Wel even wat filmpjes geschoten van het event. Zal ik binnenkort even uploaden. Run in de 3e had nu geen problemen, maar in 4e vanaf laag toerental is reproduceerbaar. Wat me opvalt is dat de boost doorschiet van 0.5 naar 0.7 vlak voordat de ‘misfire’ inkomt. Meer alsof er dus een overboost cut-off inkomt. Zit er zo’n functie op de C20LET? Deze zal waarschijnlijk wel door de MAP sensor getriggerd worden? Nu meet ik boost onder de gasklep, maar binnenkort wil ik dat nog eens herhalen bij de ECU / MAP sensor om te kijken of daar dezelfde drukken aankomen. Die bepaalt natuurlijk uiteindelijk de vervroeging aan de hand van de boost.
iemand in de omgeving Rotterdam / Arnhem / Eindhoven die een werkende Tech1 of Opcom heeft? Ik denk dat ik daar veel meer succes mee behaal in een kortere tijd….dit schiet namelijk echt niet op :(
Opcom met OBD 1 naar OBD 2 is onderweg, dat zal het indd een stuk makkelijker maken.
@Andre Botter wrote:
Die NGK`s zijn goed.
Afstand 0.6mm bij hogere vermogens +/-300pk.
De aanzuig slang naar de turbo is die nog origineel.
Dan kan dat het probleem wel eens zijn die worden zacht en dan kan hij plat trekken door de zuiging.Groeten André
Zit al een aangepaste aanzuigslang in welke niet meer zou mogen plat trekken. :thumb
Weekend van 9 november gaan we er weer eens naar kijken, hopelijk kunnen we wat vinden :hmmz
Er zaten BOSCH F5DP0R Platinums in.
Nu zit er NGK ZFR6F-11 in.
Ja, actuator is ook al gewisseld. Maar laat ook geen gekke drukpieken zien en dus zoek ik daar ook niet naar een fuel cut-off door te hoge boost.
Ben het met je eens, het kan zoveel zijn….maar heb ook al best aardig wat gecontroleerd…vervelend probleempje :hmmz
Bougies zijn ook vervangen en contactafstand is goed…ook geen verschil
-
AuteurBerichten