Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door TigraFreakMenno
Inderdaad naar handelaren gaan auto’s waar mensen echt vanaf moeten.
Bij een autogarage krijg je bij inruil soms toch veel meer dan dat je er ooit op mp voor kan krijgen heb ik gemerkt…
Maarja dan moet je wel eerst net een auto vinden die je wil bij een garage natuurlijk…Ja en als je bij een autogarage een auto gaat kopen zonder in te ruilen kan je veeeeel meer van de prijs af krijgen… die mannen zijn echt niet stom voor hun is het ook kostwinning en als je iets inruilt ben je uiteindelijk meer geld kwijt als dat je particulier verkoopt. vooral als de auto die je in te ruilen hebt een waarde heeft die lager is als ongeveer 3000 euro
Gat in het dak dicht lassen krijg je alleen nooit strak. Als je het strak wil hebben moet je er een compleet nieuw dak op maken want die dunne plaat trekt veel te veel om het strak te houden.
1.1 bar gaat gewoon goed.
wel ff decompressie plaat ertussen.
te bestellen bij HG Motorsport…Mits je maar voldoende brandstof naar binnen dondert, niet te veel, maar te weinig is einde zuiger…
king: [/quote]
Het is niet alleen brandstof. Ontstekingstijdstip doet ook heel veel. Als je daar te vroeg mee gaat is het ook einde zuiger.
Voor de ts: als je alles wil weten over turbo ombouw kan ik je het boek maximum boost van corky bel aanraden. Is wel in het engels maar als je dat gelezen hebt denk ik niet dat je nog veel vragen hebt.
http://www.bs-autotune.nl hebben ze die moeren ook.
Gr Marthy
Ik heb een tijdje geleden op een buitelands forum is een paar topics gelezen over een c16se(i) met sportieve nokassen en carburateurs. Het meeste met 40’ers zat zo rond de 130 PK met een scherpe nokas. Eentje had 45’ers en ongeveer 140 PK. Deze hadden wel allemaal gepoorte cilinderkoppen. Anders haal je dat vermogen niet. En je kan het beste ook de compressie iets verhogen. Maar reken wel op een flink brandstofverbruik als je carburateurs hebt i.c.m een snelle nokas
Ik ken een 1.3 met 186 PK (krukas) op de bank… maarja daar zaten wel 16 kleppen in, een fohn op en de motorcode was 4efte :P. dus dat is er voor gemaakt maar knappe jongen die dat haalt met een atmosferische 1.3 8v.
ff vraagje. ik heb op de sloop een vectra 1.8i zien staan met geventileerde schijven. wat zijn dit dan voor klauwen en schijven geweest. want wil ook andere remmen op mijn corsa dus wou weten of dit ook gewoon 254×24 is.
origineel gepost door Jambon
Nokkenassen zijn uitwisselbaar, ze zien er wel ietsje anders uit, omdat de een mechanische en de andere elektrische ontsteking heeft…Mijn c16se met 276graden nokkenas ligt hier ook nog… ;)
ff off topic: is die te koop?
on topic: Voor tuning is misschien de c16se beter ivm met dis ontsteking. ik heb ook een c16se gekocht en die ga ik vanavond inbouwen. Maar ik ga ook op een programeerbaar systeem rijden over een paar weken en dan is het gunstiger om een dis ontsteking te hebben in verband met vervroegen afstellen en dergelijke.
Gr. Marthy‘t is niet verstandig trouwens om een rvs spruitstuk te maken/ kopen met RVS flens. Dat vindt de kop niet zo fijn omdat rvs veeel meer uitzet dan alluminium. het probleem is dan wel een beetje te verhelpen om hem tussen alle cilinders een keer door te slijpen. Het is sowieso aan te raden als je zelf een spruitstuk hebt gelast om na het lassen de flens 3 keer door te steken met een slijptol dan haal je er een hoop spanningen uit en is de kans dat de flens je cilinderkop kapot maakt een heel stuk kleiner.
Gr. Marthy
Dan zal ik mijn corsa er ook maar is bij zetten. Ik ben Marthy, lees het forum al een tijdje maar heb mijn corsa er nog nooit op gezet.
Toen ik hem kocht was die helemaal origineel.
Dit heb ik er aan verandert:
– 15 inch wielen
– 60-40 verlaging van intrax
– Voor en achter bumper gsi beide in kleur (achterbumper op de foto nog niet)
– Gsi sideskirts (niet op de foto)
– Stootstips eraf
Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto (komen nog betere) -
AuteurBerichten