Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben voor een gezamenlijke actie. Inmiddels werkt mijn wifi box ook niet meer en is alleen een 3g verbinding mogelijk, ondanks dat mijn telefoon op 4g of 5g staat. Hierdoor werk navigatie actueel en voice commands ook niet meer. Er komt een moment dat ik de Astra dat pand Oosterhout parkeer.
Dank maar dat weet ik allemaal al. Maar de wifi gaat dus niet aan, blijft uit of draaien. En de 4g verbinding werkt inmiddels niet meer. Het tekentje in het scherm staat alleen nog op 3g. Ondanks dat op mijn telefoon 5g staat. En dat is met verschillende telefoons.
De helpdesk van Opel, dus niet de klantenservice, weigert meldingen in behandeling te nemen als er geen schermafbeelding EN log bestanden worden gestuurd. Probleem is dat via de app geen schermafbeeldingen gestuurd kunnen worden want dan geeft de app een foutmelding. Via de website kunnen geen logbestanden gestuurd worden want die kunnen aleen vanuit de app gestuurd worden. De klantenservice weigert de bestanden samen te voegen. En zo kan het dat Opel kan beweren dat er geen problemen bekend zijn.
Het is een graf app. Volgens de app heb ik voor het laatst verbinding gehad, terwijl ik wel dagelijks ritregistratie heb. Via remote kan ik geen verbinding krijgen. App al paar maal opnieuw geïnstalleerd. Blijft staan dat ik in mei laatste verbinding heb gehad.
3 juni 2024 om 11:50 In reactie op: Opel Astra L 1.2 AUT Ultimate (2022) – Hulp met updates / Android auto gewenst! #18553036Welkom in the myopel hel. Ik denk dat er geen enkele astra rijder is die een probleemloze werking van de app en connected services kent. Om te beginnen denk ik dat je eigenlijk een Franse update moet krijgen. De app is nl een kopie van de peugeot/vitalis omgeving. Normaal gaat deze automatisch en hoeft niets via de pc. Het feit dat je zgn connect omgeving (services) afwijkt van de app is ook niet bijzonder. Opel heeft idioot gescheiden teams. Volgens mij zit er een simpele ziel op de contracten, een simpele ziel voor de app en een simpele ziel voor de connect omgeving die niet met elkaar communiceren. Zet dan iemand aan de klantenservice die slecht Nederlands spreekt en begrijpt waarom men er niet uitkomt. De tabellen van de connect service communiceren niet met de app. Dus als je later een keer je app verwijderd om opnieuw in te loggen (advies Opel). Klopt er werkelijk helemaal niets meer van. Het is een grote puinzooi. Mijn app werkt soms een lange periode probleemloos, maar als in de app kijkt wanneer ik het laatst verbonden ben dan is dat weken geleden. Ze je je telefoon opnieuw uit of is er een update geweest, kan je van de myopel app beter de cache wissen, anders gaat ie niet werken. Ik heb al eerder aangegeven dat een deel van het probleem in het bluetooth protocol zit. De verbinding valt af en toe weg en geluid werkt soms niet. Leg daar vervolgens androidauto op een drama verbinding dan wordt de werking onbetrouwbaar. Het is gewoon hel!
Bedankt voor de tip Rich. Op mij is hetzelfde van toepassing, maar ik had slechts een verlenging van een paar weken gehad. Overigens is het mij opgevallen dat er verschillende datums staan in de app in in de connect omgeving via de website.
Ik heb wel de indruk dat sinds de laatste update de app een stuk stabieler is. Wel heeft de app een connectieprobleem als de telefoon uit is geweest en opnieuw heeft opgestart. Dan moet ik altijd de bluetooth verbinding opnieuw instellen om het probleem te verhelpen.
Heeft iemand als bij Opel de vraag neergelegd om 3 maanden kosteloos verlenging te krijgen voor de connect services omdat dit pas recent is opgelost?
Even in persoonlijke instellingen kijken, maar volgens mij kan je alleen instellen dat de bestuurdersportier automatisch ont- vergrendeld.
Denk dat de versie ook afhankelijk is van de opties die op de auto zitten en welke navigatie je hebt.
Ik heb er de afgelopen 3 maanden 3 gehad. Ik heb nu stysteemversie NHW1.20.93.7
Ik begreep van Opel dat de updates dit kwartaal gefaseerd uitgerold worden.
Vandaag in 5 dagen tijd een tweede update op de Opel gehad. En voila de app doet het. Ben benieuwd hoe stabiel ie is.
Opel is begonnen met het uitrollen van update op de auto. Dit zou mogelijk een oplossing voor de app en de connectiviteit kunnen zijn. Ik heb zelf een verbetering in de stabiliteit gezien door de webtoepassingen te wissen en deze opnieuw op NL te zetten. Daarnaast kwam ik erachter dat je prima een verbinding met je telefoon kan hebben, maar dat deze telefoon vervolgens niet aan je profiel is gekoppeld. En dan kan je inderdaad ritten missen en als tussendoor een andere telefoon verbinding maakt dan lijkt de app ook even de weg kwijt.
gevalletje opsporing verzocht van Stellantis? https://developer.groupe-psa.io/
Heb inmiddels de nieuwe app versie……… maakt geen donder uit. Werkt nog steeds niet. En dat is logisch omdat volgens mij het probleem in de software van de auto zit en niet in de app. Dus de software in de auto moet geupdate worden.
Het uitvallen van scherm of geen geluid/zenders is bij Opel al heel oud. Ik had dat al jaren geleden bij een Insignia. Na 20 minuten reset de computer zich en dan doet ie wel.
Mag inderdaad niet uitmaken. Ik heb echter het idee als veel verschillende apps via BT, android auto of car play de software op de auto behoorlijk in de war brengen. Hij lijkt dan vast te lopen. Soms wordt de BT verbinding verbroken en soms start de software opnieuw. Dan wordt je scherm zwart. Kan ook zijn dat de de software in een modus komt dat de instellingen worden gereset. Het is een drama. Probleem is dat door de connectieproblemen een update via de telefoon ook niet makkelijk is te maken. Ben heel benieuwd hoe Opel dit gaat oplossen. De historie met software bij Opel is weinig hoopgevend.
Had je toevallig verbinding met je telefoon via android auto of carplay en nog een andere app draaien (flitsmeister of spotify). Misschien i.c.m. een navigatie of berichtenservice?
En met welke smartphone en Bluetooth versie is dat? Ik heb sterk het idee dat het systeem knelt bij de BT. I.c.m. pet android auto of carplay gaat het helemaal mis. Bij BT alleen is er een connectie probleem m.b.t. geluid en zenden data. Dat komt niet door. Bij android auto of carplay, begint gaat de connectie van data en geluid via een andere app, maar op een x moment dan de auto het niet meer aan. Als te gelijk connectie met de app heb, Flitsmeister aan heb, spotify en ook nog een app krijgt of gaat bellen dan is de kans groot dat je scherm op zwart gaat en en dat je BT eruit knalt. Het is een van het niveau 15 jaar geleden. En het op een laptom met de weinig RAM geheugen. Te veel schermen open en het loopt vast. Ik vrees dat een update van de app niets gaat helpen, maar dat er in de auto ( al niet software matig) iets moet worden aangepast.
Komende dagen wordt er gefaseerd een nieuwe update van de app uitgerold. Er zitten een aantal verbeteringen volgens Opel. De ervaringen bij onze oosterburen zijn wisselend.
Goede tip voor de kabel. Ik gebruik m dagelijks dus geef de voorkeur aan een vilten bak achterin. Zeker als het geregend heeft lijkt het me niets onder de vloer.
Ben verder wel heel benieuwd hoe je de app werkend heb gekregen. Ik ben nav een recensie benaderd door een redacteur van een autoblad om mee te werken aan een item over apps voor auto’s. Zij onderzoeken om samen met een consumentenprogramma een eea te gaan onderzoeken.
Ik gebruik de B knop. Zeker in de file en binnen bebouwde kom. Als je het goed doet is one pedal driving. Verwacht geen grote effort ervan, maar de accu laadt in bepaalde trajecten een procentje bij (=lees loopt minder hard leeg).
En het enige wat helpt is blijven klagen, cases in sturen en ruchtbaarheid aangeven bij social media kanalen van Opel. De marketing afdeling met buikpijn krijgen van dit probleem.
Ik heb al 3 keer alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Werkt nog steeds niet. Viel mij op dat het connecten met de sleutel er dan niet meer is, maar misschien is dat alleen als je een nieuw account aanmaakt. Ik heb de afgelopen dagen een aantal forums buiten ons land bekeken op dit probleem. Het is overal kommer en kwel. Ook de verbindingen die tijdens het rijden wegvallen is een veel gehoorde klacht.
Volgens Opel zou er deze maand een update verspreid moeten worden, maar in Duitsland zijn de ervaringen niet positief hierover. Mijn idee is dat het probleem zit in de BT versie die Opel gebruikt. Deze communiceert niet goed en zet de verbinding na uitschakelen ‘op slot’. Daarnaast zie ook dat deze instabiel is en is de samenwerking met Android auto of car play niet soepel. Een aangezien de Google en Apple hoge eisen stellen aan opname in de app stores vrees ik dat dit probleem Opel boven het hoofd groeit. Mede ook omdat dit al vele jaren speelt. Wellicht dat Stellantis beter af is met een licentie van Koreaans of Zweeds merk. Deze werken zonder problemen.
met de huidige kou staat ie bij mij op 42km, maar afhankelijk van rijstijl is dit anders. De resultaat van de accu neemt toe als de tempratuur boven de 10 graden is. 20 graden is ideaal. Wat zeker helpt is het vooraf verwarmen van de auto. Doordat bij elektrisch rijden er geen warmte van de motor is, zal het gebruik van de kachel de actieradius behoorlijk doen afnemen. Het gebruik van de stoelverwarming is daarom ook aan te bevelen. Op benzine is de auto niet echt zuinig. Dit door het gewicht van de auto. Kortom in de lente zal je de voordelen van de accu gaan ervaren.
Ik heb een paar maal de e-save stand geprobeerd. Dan zie je het benzine gebruik pas echt toenemen. Leek wel alsof ik een kraan open zette.
Inmiddels vervangen
De myOpel app is een ramp. Opel loopt al 8 a 9 jaar enorm te tobben met de digitalisering. Ze kunnen de ontwikkelingen die leveranciers aanbieden voor de auto en de software van de telefoons niet bijhouden. Dat maakt dat de oplossing voor het ene platform weer een probleem bij een ander platform veroorzaakt. Eigenlijk is dit gewoon een geld kwestie door onvoldoende goede mensen bij Opel. In heel Europa klagen klanten en zou tijd worden als een consumentenplatform hier eens in ging duiken. Het is gewoon niet meer van deze tijd. Andere merken zijn veel verder. Het probleem zit ‘m vooral in de BT software. Daardoor wordt android auto instabiel en kan telefoongeluid niet volledig connecten met de auto. De problemen zien we terug bij Android en Iphone. Als je de handleidingen op de site en servicepagina’s van Opel naast de handleidingen in de app, het boekje en soms zelfs die van dealers zie je hoe groot de paniek en onkunde is. Er is geen 1 handleiding gelijk en ook dealers krijgen geen voet tussen de deur. Op ingeschoten casus wordt niet gereageerd. Je kan logboeken sturen wat je wilt, maar het is een drama. Wellicht gaat er snel wat veranderen als iedereen massaal klaagt en via de app problemen instuurt. Want die is echt een kwestie van onvoldoende aandacht en prioriteit bij Opel.
-
AuteurBerichten