Instellingen en ervaringen Opel Astra L

Forumindex Forums Modellen Astra Instellingen en ervaringen Opel Astra L

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549007
    theopi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 October 2023

      Geen idee bij mij werkte het zonder problemen.

      Helaas wel weer een nieuw issue gevonden. Voor 5x in nog geen 2 maanden zijn mijn favoriete radiostations, infopabeel en dashboard instellingen gereset naar standaard….hoogst irritant!

      #18549247
      RichTrip
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 November 2023

        Inmiddels een paar dagen de Astra L Sports Tourer PHEV ontvangen. Altijd even wennen, zo’n rijdende “computer”, maar na ruim 200km kan ik wel zeggen dat het heerlijk rijdt. Heb zelfs al handmatig ingesteld dat de Astra de volgende morgen op een beplaade tijd voorverwarmd moest zijn. Dat werkte perfect! Ik wist niet eens dat deze optie er op zat.

        Wat wel een drama lijkt te zijn, in ieder geval in mijn geval, is de My Opel app. Krijg hem amper aan de praat, een hoop foutmeldingen, in de online My Opel omgeving is de Astra nu wel zichtbaar, maar ook met de nodige online foutmeldingen (o.a. de service(beurt) weergave).

        Er staat ook nog een andere Astra in mijn garage welke ik om onduidelijke redenen niet kan verwijderen. Het is misschien nog mijn Astra uit 2014, ik weet het niet helemaal zeker.

        Maar heeft iemand nog tips over de My Opel app? Screenshot_2024-01-07-08-57-14-78_4efe633766bb9e19ef4ad70744651974

        #18549252
        peter65
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 December 2021

          Helaas werkt de Opel app niet echt bijzonder goed. Connectieproblemen. Daarnaast mis ik toch wel heel veel in deze app. Maar het is software. Dus kan verbeterd worden ;-)  Nu maar hopen dat Opel open zal staan voor upgrades.

          #18549289
          theopi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 October 2023

            Ik moet zeggen dat de app bij mij aardig werkt.. beetje traag en niet altijd verbinding makend en/of consequent.

            Je kunt niet meer dan 4 schemas ingeven voor de voorverwarming…dat is lastig met een vijfdaagse verschillende vertrektijden werkweek.

            Ook de positie van de auto wordt niet bijgewerkt….nu de laatste update positie van 04-01-2024.

            #18549293
            RichTrip
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 November 2023

              Ik ben er inmiddels helemaal uit. Het blijkt nu dat je eerst moet beginnen met het aanmelden van je Opel Connect One en Opel Connect Plus abonnementen. Na de aanvraag duurt het nog eens een paar uur voordat deze zijn geactiveerd.

              Pas dan kun je met de My Opel app aan de slag. Nadat beide abonnementen waren geactiveerd ging het eigenlijk best wel goed. Het is geen snelle app, maar ik kon tenminste de laadsessie uitstellen tot in de nacht en er ook voor zorgen dat mijn Astra om 5:15 uur lekker warm was (ideaal met dit koude weer :good: )

              Het grootste probleem met die app is eigenlijk de onduidelijkheid bij het instellen. Als je, zoals mij, eerst begint met de app, dan wordt er meerdere malen in het proces melding gemaakt van een technisch probleem (zie mijn post hierboven). Hoe makkelijk zou het zijn als de app gewoon aangeeft dat er bijvoorbeeld geen actieve Opel Connect service is aangemeld voor je Astra. Nu tast je als leek gewoon in het duister en denk je dat er iets mis is met de app.

              Ps. bij mij wordt nu wel gewoon de actuele positie en de huidige kilometerstand weergegeven.

              #18549302
              Wesley Leduc
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 December 2023

                Hoe activeer je deze abonnementen dan.? Er zit bij mij een 6 maanden gratis versie bij de wagen. Is er ergens dat je kan zien dat deze correct zijn geactiveerd, in de app staan deze namelijk actief.

                #18549305
                RichTrip
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 November 2023

                  Je kan het normaal inzien via deze site: https://connect.opel.nl/

                  #18549319
                  RichTrip
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 November 2023

                    De vreugde over de My Opel app was van korte duur. Inmiddels vaker niet dan wel een connectie met de Astra. Had ook ineens een wachtwoordissue, maar ook na het instellen van een nieuw wachtwoord geen verbetering…… :(

                    #18549405
                    WillyB
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 September 2016

                      Fijn dat het toch gelukt is!

                      ik heb hetzelfde probleem, maar hoe heb je  een case aangemaakt bij de klantenservice?

                      is dit online of telefonisch?

                      ik hoor het graag van je.

                      alvast bedankt!

                       

                       

                      #18549408
                      RichTrip
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 November 2023

                        Ik heb geen case aangemaakt, maar ik ben er inmiddels wel achter wat de eventuele oorzaak kan zijn van het geen verbinding kunnen krijgen met de Astra. Indien er een foutmelding is, dan staat er ook een rondje met een ‘i’ bij. Als je dat aanklikt dan geeft de app aan dat er beperkte connectiviteit is indien er gedurende een bepaalde periode geen ritten zijn gemaakt van 15 minuten of langer. Ik heb dit weekend langere ritten gemaakt en ik kon gisteren/vanmorgen weer gewoon connecten met de Astra.

                        Ik heb er ook een nieuw probleem bij. Indien ik gebruik maak van Android auto en ik bel iemand (via Voice Control of via het scherm), dan kan ik diegene niet verstaan, ik hoor niets. De andere kant hoort mij wel. Indien ik dan stop en de auto uit zet, dan lijkt de telefoon als normaal, maar hoor ik via de ingebouwde speaker het gesprek. Maar er lijkt geen gesprek actief op de telefoon zelf, dus ik kan ook niet het gesprek stoppen. Ik heb dus in 1 geval de voicemail maar ingesproken na de piep  (die ik zachtjes hoorde via de speaker van de telefoon) en toen de telefoon gereset door hem opnieuw op te starten. Redelijk frustrerend en ik heb er dus nog geen oplossing voor gevonden.

                        De auto rijdt verder geweldig, maar is op lange ritten volgens mij nog niet echt zuinig. Mijn Skoda leek op benzine zuiniger. Maar het is nu ook wel koud en de accu houdt het niet zo lang vol natuurlijk.

                        Ook is het jammer dat je het paneel voor je neus niet wat meer kan customizen. Het is vrij statitisch en druk. Horiontale toerenteller is niet handig. Bij veel merken kun je meestal een klassieke ronde layout van de snelheid en toeren kiezen. Ook mis ik zoiets handigs als de olietemperatuur. De benzinevoorraad indicatie is niet onleesbaar of zo, maar in mijn ogen wel een beetje onnodig gecompliceerd qua vormgeving en duidelijkheid. Dan is de klassieke blokjesweergave soms gewoon duidelijker en handiger.

                        De ACC begint wat meer te wennen. Deze staat bij mij op de kortst mogelijke afstand, maar dat is mij toch nog te ver af van de voorligger. Voegt een andere auto in voor je, dan volgt er meteen een ‘snelremming’ , dat is niet echt ideaal, maar je kan deze remming counteren door het gas iets in te drukken. De Resume functie zorgt er voor dat de versnelling soms een beetje hakkerig gaat (hetzelfde bij het optrekken nadat de voorligger naar rechts is gegaan). Maar dat is peanuts.

                        Het rijden in een file is echt geweldig. Remt af tot stilstand en trekt weer op door heel iets het gaspedaal aan te tikken. De automatische grootlicht functie is (meestal) handig. Soms een beetje inconsistent en dus heel soms een beetje storend.

                        Waar ik nog niet aan kan wennen is het feit dat je de schakelaar naar je toe moet halen voor de D en van je af moet duwen voor de R. Dat gaat er bij mij gewoon nog niet in. Ik heb het idee dat iemand dat vanachter zijn bureau zo heeft bedacht……….

                        Maar we gaan het zien de komende tijd. Het is ook gewoon een beetje wennen. Maar ondanks al deze opmerkingen is het wel een heerlijke reisauto en de AGR stoel zit geweldig. Ik ben een beetje een Renault adept en zat toevallig gisteren in een nieuwe Renault Espace Alpine Edition. Een dure uitvoering die geweldig smoelde. Maar bijn bovenbenen hadden gewoon geen steun. De zitting was (veel) te kort en kon ook niet verlengd worden. De voorkant van de zitting kon ook niet echt omhoog. Dat heeft de (veel) goedkopere Astra met AGR stoelen toch echt veel beter voor elkaar :good:

                        #18549409
                        markil
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 May 2015

                          De myOpel app is een ramp. Opel loopt al 8 a 9 jaar enorm te tobben met de digitalisering. Ze kunnen de ontwikkelingen die leveranciers aanbieden voor de auto en de software van de telefoons niet bijhouden. Dat maakt dat de oplossing voor het ene platform weer een probleem bij een ander platform veroorzaakt. Eigenlijk is dit gewoon een geld kwestie door onvoldoende goede mensen bij Opel. In heel Europa klagen klanten en zou tijd worden als een consumentenplatform hier eens in ging duiken. Het is gewoon niet meer van deze tijd. Andere merken zijn veel verder. Het probleem zit ‘m vooral in de  BT software. Daardoor wordt android auto instabiel en kan telefoongeluid niet volledig connecten met de auto. De problemen zien we terug bij Android en Iphone. Als je de handleidingen op de site en servicepagina’s van Opel naast de handleidingen in de app, het boekje en soms zelfs die van dealers zie je hoe groot de paniek en onkunde is. Er is geen 1 handleiding gelijk en ook dealers krijgen geen voet tussen de deur. Op ingeschoten casus wordt niet gereageerd. Je kan logboeken sturen wat je wilt, maar het is een drama. Wellicht gaat er snel wat veranderen als iedereen massaal klaagt en via de app problemen instuurt. Want die is echt een kwestie van onvoldoende aandacht en prioriteit bij Opel.

                          #18549438
                          peter65
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 December 2021

                            Ik wordt er echt helemaal ziek van. Opeens kan ik niet meer de app gebruiken. Bij inloggen zegt hij goed verbonden. Maar komt daarna met een foutmelding. Ik begrijp echt niet waarom de Opel app zo een ramp moet zijn.

                            #18549440
                            peter65
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 December 2021

                              Inmiddels maar een afspraak gemaakt bij de garage. Ben heel benieuwd of ik nu zoveel verkeerd doe.

                               

                              #18549441
                              Wesley Leduc
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 December 2023

                                Ik geraakte ook niet meer op de MyOpel app maar net terug ingelogd geraakt. Wel merk ik tijdens het laden van de app dat er even wat andere icoontjes zichtbaar zijn die erna verdwijnen.
                                Ook online via de website is er wat veranderd aan de lay-out. Ze zijn precies bezig met een soort update lijkt me

                                #18549444
                                peter65
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  16 December 2021

                                  Ik heb de hele app verwijderd en alles opnieuw erop gezet. Werkt weer. Maar ben wel de historie kwijt.

                                  #18549484
                                  markil
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 May 2015

                                    Ik heb al 3 keer alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Werkt nog steeds niet. Viel mij op dat het connecten met de sleutel er dan niet meer is, maar misschien is dat alleen als je een nieuw  account aanmaakt. Ik heb de afgelopen dagen een aantal forums buiten ons land bekeken op dit probleem. Het is overal kommer en kwel. Ook de verbindingen die tijdens het rijden wegvallen is een veel gehoorde klacht.

                                    Volgens Opel zou er deze maand een update verspreid moeten worden, maar in Duitsland zijn de ervaringen niet positief hierover. Mijn idee is dat het probleem zit in de BT versie die Opel gebruikt. Deze communiceert niet goed en zet de verbinding na uitschakelen ‘op slot’. Daarnaast zie ook dat deze instabiel is en is de samenwerking met Android auto of car play niet soepel. Een aangezien de Google en Apple hoge eisen stellen aan opname in de app stores vrees ik dat dit probleem Opel boven het hoofd groeit. Mede ook omdat dit al vele jaren speelt. Wellicht dat Stellantis beter af is met een licentie van Koreaans of Zweeds merk. Deze werken zonder problemen.

                                    #18549485
                                    markil
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 May 2015

                                      En het enige wat helpt is blijven klagen, cases in sturen en ruchtbaarheid aangeven bij social media kanalen van Opel. De marketing afdeling met buikpijn krijgen van dit probleem.

                                      #18549487
                                      peter65
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        16 December 2021

                                        Ik mag hopen dat Opel nu haar stinkende best gaat doen om aan de klachten te werken. Zo om het marktaandeel weer een stukje terug te winnen. Het mag net allemaal even beter.

                                        #18549568
                                        theopi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          2 October 2023

                                          Zijn er meer mensen waarbij de instellingen van de weergave vd cockpit om zonder reden gereset worden. Het is met dit weekend al 2x overkomen.

                                          Geen idee of iedere uitvoering de cockpit kan aanpassen of dat dit kan icm hud.

                                          #18549687
                                          RichTrip
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            8 November 2023

                                            Heb de Astra nu ruim 3 weken. Hij gaat steeds beter bevallen, zeker nu de elektrische actieradius gaat toenemen.

                                            De carkit doet het nu prima. De app blijft traag, maar doet het meestal wel.

                                            Een handigheidje voor de PHEV rijders is het opbergen van de laadkabel. Je kan gewoon een stuk uit het schuim snijden, op de foto zichtbaar links naast de nummerplaat. Dan past de kabel prima onder de vloer :)

                                            IMG20240128121212~2IMG20240128123327

                                            #18549710
                                            markil
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 May 2015

                                              Goede tip voor de kabel. Ik gebruik m dagelijks dus geef de voorkeur aan een vilten bak achterin. Zeker als het geregend heeft lijkt het me niets onder de vloer.

                                              Ben verder wel heel benieuwd hoe je de app werkend heb gekregen. Ik ben nav een recensie benaderd door een redacteur van een autoblad om mee te werken aan een item over apps voor auto’s. Zij onderzoeken om samen met een consumentenprogramma een eea te gaan onderzoeken.

                                              #18549762
                                              markil
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 May 2015

                                                Komende dagen wordt er gefaseerd een nieuwe update van de app uitgerold. Er zitten een aantal verbeteringen volgens Opel. De ervaringen bij onze oosterburen zijn wisselend.

                                                #18549830
                                                Wesley Leduc
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 December 2023

                                                  Ik zit sinds een week op versie 1.44.0

                                                  Nog steeds geen verbetering in de app merkbaar. Via de customer service data en screenshots doorgestuurd en nu wachten op advies van hun kant. Bij de dealer kunnen ze je zelfs precies niet verder helpen. Het lijkt dat ze de hedendaagse technologie daar zelf niet onder de knie hebben.

                                                  #18549842
                                                  markil
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 May 2015

                                                    En met welke smartphone en Bluetooth versie is dat? Ik heb sterk het idee dat het systeem knelt bij de BT. I.c.m. pet android auto of carplay gaat het helemaal mis. Bij BT alleen is er een connectie probleem m.b.t. geluid en zenden data. Dat komt niet door. Bij android auto of carplay, begint gaat de connectie van data en geluid via een andere app, maar op een x moment dan de auto het niet meer aan. Als te gelijk connectie met de app heb, Flitsmeister aan heb, spotify en ook nog een app krijgt of gaat bellen dan is de kans groot dat je scherm op zwart gaat en en dat je BT eruit knalt. Het is een van het niveau 15 jaar geleden. En het op een laptom met de weinig RAM geheugen. Te veel schermen open en het loopt vast. Ik vrees dat een update van de app niets gaat helpen, maar dat er in de auto ( al niet software matig) iets moet worden aangepast.

                                                    #18549845
                                                    RichTrip
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      8 November 2023

                                                      Ik zit nog op versie 1.43.1. Het varieert bij mij. Ik heb al wel een aantal keren gehad dat spontaan Android Auto afsloot en/of de verbinding verbreekt (maar de GSM lijkt dan nog wel steeds verbonden met de auto). Maar dan moet je dus opnieuw via Instellingen\Connectiviteit de Android Auto optie aanklikken.

                                                      Ik kwam er ook achter dat het cache geheugen van de MyOpel app wel heel erg vol zat, bij mij bijna 1.8 Gb…… :wacko:

                                                      Dat heb ik dus maar even gewist en ik had het idee dat de app daarna wat sneller werkte en sneller contact had met de auto. Maar dat moet ik natuurlijk wel eerst voor langere tijd testen.

                                                      Ik heb vooralsnog nog geen reactie mogen ontvangen over mijn Opel supportcase over de gewijzigde abonnementen (van 3 jaar naar 6 maand). Zou binnen 5 werkdagen antwoord moeten krijgen, maar die termijn is al lang verlopen……….

                                                      Screenshot_2024-02-02-08-49-32-44_fc704e6b13c4fb26bf5e411f75da84f2

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 72)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.