Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Stekkers ook al veranderd maar mocht ook niet baten.
Het lijkt me toch wel heel toevallig dat een sensor het perfect doet en bij het verwisselen van de rail de sensor ineens de geest geeft toch?
@wim-v6 wrote:
Druksensor in de Rail kan je mooi voor het blok zetten, dat hebben we met een 1.7CDTi gehad.
Deze gooide door een storing in de Raildruksensor de Retour Volledig open waardoor geen Raildruk aanwezig was.
Willem
We zijn ondertussen zover dat we alles weer naar de orginele lekkende rail hebben teruggebouwd en nu blijkt dat de sensor continue op 53% open blijft staan. Nu is de vraag waarom? Met beide sensoren doet die dit
Een bevriende monteur heeft de pomp vervangen zit aan de rechterkant van het blok. Volgens mij gewoon mechanische pomp. Er werd mij wel verteld dat het een veredelde fiat 1.3jtd motor was.
Het vreemde is dat het eerst perfect liep maar dat de rail iets lekte. Bij het vervangen is er niets raars gebeurt maar met de sensoren van de sloopmotor of de sensoren wat erin zaten maakt geen verschil ik krijg gewoon geen druk. Zit al 2 dagen met ondertussen koppijn van het denken omdat er bijna niks verandert is en alles al zon beetje uitgesloten is maar er nog steeds niets gebeurt. Ik krijg nieteens de rail vol met diesel laat staan dat ik druk krijg
De rail heb ik inclusief sensoren van een sloopmotor gehaald (zelfde Bosch nummer) en met wisselen van sensoren hetzelfde resultaat.
Het lijkt me trouwens ook wel heel toevallig dat gelijktijdig met het vervangen van een lekkende rail tevens de druksensor defect raakt. Omdat die daarvoor perfect liep.
Mijn gevoel zegt me dat er eerder geklood is met de motor omdat de leidingen te strak gedraaid zijn waardoor die ging lekken. Is er iets wat zorgt dat de pomp stopt maar geen foutcodes geeft?
Zo uit mijn hoofd (En ff met een converter omdat computer mpa aangeeft) is het 50 bar en zakt daarna. Het vreemde is dat het iedere keer starten lopen was en dat het probleem zich pas voordeed nadat de rail los is geweest. Zelfs het terugmonteren van de lekkende oude rail mocht niet baten.
Retourflowmeting gister ook gedaan en hier enkel bij het op contact zetten heel iets brandstof in de potjes en vervolgens hellemaal niks. Dus de linkersensor weer losgedraaid en er zit gewoon bijna geen diesel in de rail.
Het lijkt erop dat de pomp bij het op contact zetten heel even pompt en vervolgens niks meer doet.
-
AuteurBerichten