Combo 1.3 CDTI Krijgt geen raildruk

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Combo 1.3 CDTI Krijgt geen raildruk

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258355
    mark0546
      Lid sinds:
      5 June 2013

      Hallo,

      Heb 3 weken geleden een opel combo 1.3 CDTI gekocht maar eergister viel het me op dat de motor diesel lekte bij de brandstofrail. Die dus vervangen voor een andere en vervolgens wil de combo nooit meer aanslaan. Heb beide sensoren al vervangen dit mocht niet helpen. Er komt gewoon geen diesel in de rail. Heb al geprobeerd te ontluchten door de leidingen iets los te draaien. Maar het vreemde is als ik de leiding iets losdraai die op de pomp zit er genoeg diesel uit komt. :wtf

      De computer gaf verder ook geen foutcodes aan, De druk van de rail geeft tussen de 0.20mpa en 5mpa aan (Wat dus veels te weinig is) De pomp heb ik ook al vervangen dit mocht ook niet baten.

      Is er een speciale manier om een 1.3 CDTI te ontluchten of wat mis ik? Ben er nu al 2 dagen mee bezig en ik krijg het gewoon niet klaar.

      #18150631
      beurjean
        Lid sinds:
        19 July 2011

        Doe eens een retourflowmeting , als er een injector lek is , is de raildruk ook te laag.

        Wat is de druk (bar) tijdens het starten

        #18150632
        mark0546
          Lid sinds:
          5 June 2013

          Zo uit mijn hoofd (En ff met een converter omdat computer mpa aangeeft) is het 50 bar en zakt daarna. Het vreemde is dat het iedere keer starten lopen was en dat het probleem zich pas voordeed nadat de rail los is geweest. Zelfs het terugmonteren van de lekkende oude rail mocht niet baten.

          Retourflowmeting gister ook gedaan en hier enkel bij het op contact zetten heel iets brandstof in de potjes en vervolgens hellemaal niks. Dus de linkersensor weer losgedraaid en er zit gewoon bijna geen diesel in de rail.

          Het lijkt erop dat de pomp bij het op contact zetten heel even pompt en vervolgens niks meer doet.

          #18150633
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Druksensor in de Rail kan je mooi voor het blok zetten, dat hebben we met een 1.7CDTi gehad.

            Deze gooide door een storing in de Raildruksensor de Retour Volledig open waardoor geen Raildruk aanwezig was.

            Willem

            #18150634
            mark0546
              Lid sinds:
              5 June 2013

              De rail heb ik inclusief sensoren van een sloopmotor gehaald (zelfde Bosch nummer) en met wisselen van sensoren hetzelfde resultaat.

              Het lijkt me trouwens ook wel heel toevallig dat gelijktijdig met het vervangen van een lekkende rail tevens de druksensor defect raakt. Omdat die daarvoor perfect liep.

              Mijn gevoel zegt me dat er eerder geklood is met de motor omdat de leidingen te strak gedraaid zijn waardoor die ging lekken. Is er iets wat zorgt dat de pomp stopt maar geen foutcodes geeft?

              #18150635
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Heeft deze een electrische pomp???

                De mechanische dieselpomp zal niet zomaar stoppen, die pomp altijd, alleen zal wanneer de raildruk sensor, of een verstuiver kapot is de railduk weg kunnen vallen.

                Als de Raildruk sensor kapot is zal de dieselpomp alles DIRECT in de retour terug kunnen voeren, als een verstuiver kapot is, zal hetzelfde gebeuren..

                Willem

                #18150636
                mark0546
                  Lid sinds:
                  5 June 2013

                  Een bevriende monteur heeft de pomp vervangen zit aan de rechterkant van het blok. Volgens mij gewoon mechanische pomp. Er werd mij wel verteld dat het een veredelde fiat 1.3jtd motor was.

                  Het vreemde is dat het eerst perfect liep maar dat de rail iets lekte. Bij het vervangen is er niets raars gebeurt maar met de sensoren van de sloopmotor of de sensoren wat erin zaten maakt geen verschil ik krijg gewoon geen druk. Zit al 2 dagen met ondertussen koppijn van het denken omdat er bijna niks verandert is en alles al zon beetje uitgesloten is maar er nog steeds niets gebeurt. Ik krijg nieteens de rail vol met diesel laat staan dat ik druk krijg

                  #18150637
                  mark0546
                    Lid sinds:
                    5 June 2013

                    @wim-v6 wrote:

                    Druksensor in de Rail kan je mooi voor het blok zetten, dat hebben we met een 1.7CDTi gehad.

                    Deze gooide door een storing in de Raildruksensor de Retour Volledig open waardoor geen Raildruk aanwezig was.

                    Willem

                    We zijn ondertussen zover dat we alles weer naar de orginele lekkende rail hebben teruggebouwd en nu blijkt dat de sensor continue op 53% open blijft staan. Nu is de vraag waarom? Met beide sensoren doet die dit

                    #18150638
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Bijde sensoren RIP??

                      Stekker beschadigd??

                      gaat iets niet goed met de Raildruksensor..

                      Willem

                      #18150639
                      mark0546
                        Lid sinds:
                        5 June 2013

                        Stekkers ook al veranderd maar mocht ook niet baten.

                        Het lijkt me toch wel heel toevallig dat een sensor het perfect doet en bij het verwisselen van de rail de sensor ineens de geest geeft toch?

                        #18150640
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Gekkere dingen mee gemaakt.

                          Er moet een reden zijn dat ie de Retour open zet.

                          Willem

                          #18150641
                          Magna
                            Lid sinds:
                            30 June 2016

                            Hallo Mark, heb je de oplossing van dit probleem ?
                            Ik heb het zelde probleem na een lege accu
                            Alsvast bedankt Huub

                            #18150642
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Over de electrische pomp.
                              Ik doelde op een electrische hulppomp in de tank.

                              Kan het niet zijn dat de retourklep kapot is.

                              Wat is de uitgelezen raildruk??

                              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                              #18352651
                              diplov8
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 January 2006

                                Hallo heren, ik weet dat het al een wat oudere topic is maar ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn Combo 1.3 cdti.  Van 1 op ander moment slaat hij niet meer aan. Van alles al gecontroleerd en vervangen. Nu las ik over raildrukken enz. Ik dacht eerst eens om de toevoerleiding van de pomp los te draaien. Toen had ik al geen druk. Motor paar keer rond laten draaien en er komt nog geen drup diesel uit de los gehaalde toevoer. Nu vermoed ik dat de pomp defect is maar om zeker te weten wil ik jullie toch vragen om een 2nd opinion voor ik een andere pomp aanschaf. Zit er vanaf de tank ook een opvoerpomp die de diesel vanaf de tank naar het filter gaat voordat ie naar de hogedrukpomp gaat?

                                Of misschien een tip hoe ik de drukpomp op een andere manier op zijn werking kan testen?

                                Alvast bedankt, John

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.