Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gister mijn auto goed warm laten worden door lang stuk 140 te rijden. maar voor dat hij de 95º aan tikte ben ik zachter gaan rijden. op dat moment kon hij weer een normale temp realiseren waardoor er uiteindelijk geen water verloren is gegaan. de koelcapaciteit is dus te laag concludeer ik daar uit.
dan kan het mijn thermostaat zijn die smoort?, waterpomp kaduuk of een verstopte radiateur…..
is dit misschien ook zelf te doen? om hoeveel bar gaat het dan?
Toen het foute boel was toen was er een slang gescheurd en rook het natuurlijk naar kvs. Maar sinds dien heb ik hem doorgespoeld met kraanwater en dat is momenteel mijn kvs. Eerst wil ik het lek vinden aangezien water goedkoper is dan kvs. Dus wil het wel graag voor de winter fixen:)
Hallo, ik heb zelf een soortgelijk probleem.
mijn vader was zo attent geweest om rode diesel in een oude koelvloeistof jerrycan te doen (dus dat heb ik er natuurlijk een beetje ingegooid.)
toen zijn mijn slangen aangetast. vooral de dunne overdruk slangen waren opgeblazen en aangetast. ik vermoed dat ik ook een weekend met te weinig vloeistof heb gereden.
al die slangen heb ik vervangen. en het vreemde is dat de tank van halfvol (het beoogde niveau) tot bijna helemaal leeg loopt als de motor uit staat. dit is het vreemde. heb niet het idee dat die water verbruikt als de motor draait.wie weet waar het water blijft?
iemand een idee waar ik een EGR pakking kan bestellen?
zelfs ebay helpt me nietis het nog gelukt?
zo ja, wat heb je gedaan?uit welk jaar komt je auto?
wat is je motorcode?morgen ff op en neer naar mn werk en dan nog eens kijken.
wel zei de garage die hem 3 weken terug hebben uit gelezen dat ze alles gewist hebben.
ook las ik iets over de torque nogwat in mn versnellingsbak. in zn 3e versnelling versnelling lijkt de koppeling ook een beetje te slippen. Koppelomvormer?
heb een aanvraag voor het flushen van mn bak liggen. krijg binnenkort de offerte.Zojuist uitgelezen.
veel info maar welke conclusie moet ik trekken?Total number of fault codes: 5
P0301 – Cylinder 1 Misfire Detected
(01) – Not presentP1405 – Exhaust Gas Recirculation Circuit Low Voltage
(06) – Not presentP0403 – Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
(08) – Not presentP0100 – Mass Or Volume Air Flow Circuit Low Input
(06) – Not presentP1700 – Service Vehicle Soon Request from Transmission Control Module
(00) – Not presentwat is de goede volgorde van aanpakken?
Kan het zijn dat ik een watergekoelde EGR heb?
net even de klep bekeken en schoon gemaakt. heel vuil was die niet dus dat is uitgesloten. wel liep mn radiateur reservoir nagenoeg leeg. heb er een halve liter bij moeten gooien.
vervolgens een tijdje stationair laten draaien en even op 4000rpm en toen kwam er nogal veel rook uit de uitlaat. kan dit komen doordat er water in het uitlaatkanaal is gestroomd of zou mn pakking niet goed meer zijn? heb de oude weer gepakt namelijk (A)
Zo haal ik hem er af
niet extreem vuil, ik heb erger gezien
beetje schoon gemaakt
dit is de rook die uit de wagen komt, even aankijken hoe lang dit blijft of is dit nu al raar? hij heeft 10min gedraaid en stuk gereden en het is nog steedsFack -_-” had vandaag mn OPCOM verwacht
tot morgen dan maar wachten.
gelijk de versnellingsbak uit lezen als dat kan, heb het idee dat mn 3 een beetje raar doet:(per jaar zit ik wel op de 15K Woon werk verkeer is al 75km per dag
kun je ook verklaren waarom mn auto wat olie verbruikt? liter per half jaar/jaar
gister de geschiedenis opgevraagd van mijn auto:
“Beste heer van der Lely,
In antwoord op uw vraag over eventuele openstaande service acties van Opel voor uw Opel Vectra het volgende,
Er zijn geen openstaande serviceacties.”Wat is uitgevoerd in het verleden en voor zover bekend bij Opel
-10-P-011, Brandstofdrukregelaar vervangen 22-07-2013
-05-C-023, Plaatsen/vervangen van uitlaatklem aan middendemper
-06-P-017, water indringing in ventilatie slang automaatVerder is er geen onderhoud bekend van uw Opel Vectra.
ter info: ik heb de auto begin september gekocht, dus 2 maanden voor verkoop is dit gedaan.
ik ga hem vanavond uitlezen. kan ik zonder een foutcode te signaleren toch achterhalen of het weer de drukregelaar is of de hogedrukpomp?gaf de auto zelf toen niets aan?
daarmee kan ik de brandstofdruk zien neem ik aan?
is het misschien handig om een opcom module aan te schaffen? dan kan ik zelf uitlezen toch?
motorcode is Z.2.2YHik was er niet bij met uitlezen. mij is verteld dat het in het elektrische systeem zat en dat ze verder niet konden kijken.
net even mn gasklep bekeken en ben bijna een uur bezig geweest om hem schoon te maken. als ik in mn inlaatspruitstuk kijk ligt er ook een dikke vette zwarte roetlaag in.
is dit normaal of juist een gevolg van iets?ik kan mn egr klep zelf niet vinden? waar zit die?
edit:
bobine niet vervangen ivm hoge kosten en ik niet verwacht dat die nog kapot is…..?@ opeltje 17
achterop de asteroid zit een groene en een zwarte kabel. ik heb die verbonden met elkaar en het werkte
@kano
jammergenoeg heb ik geen stuurwielbediening dus ik kan het niet testen. wat ik gelezen heb is dat het heel goed werkt,Inmiddels heb ik een andere radio gekocht. Een parrot asteroid smart. Geweldig ding, alleen een paar dingetjes
Ik wil op het bovenste display de datum laten zien dieje normaal ziet als je radio uit staat. Bij mn vorige auto (astra g) moest ik een draadje doorknippen, wie weet welke?Heeft iemand ervaring met een asteroid? Ik heb geen zin om de kabel van mn handrem te verbinden met de radio. Die moet verbonden kunen worden om apps te downloaden,zo weet je radio dat je stil staat. Nu heb ik hem met de +van mn radio verbonden maar dat werkt dus niet.
24 januari 2011 om 15:34 In reactie op: iemand kennis van een tijdrelais aansluiten??? UPDATE: gemon #17484236als het goed is werkt hij gewoon goed. ik heb het ff op een adapter geprobeerd en toen werkte het gewoon naar behoren. dus ik ga nog ff proberen op de auto.
24 januari 2011 om 08:49 In reactie op: iemand kennis van een tijdrelais aansluiten??? UPDATE: gemon #17484234kan het zijn dat er meerdere kabels zijn die een puls geven?
ik heb hem op een rood zwarte kabel gedaan. die geeft een puls van een seconde. maar misschien geeft die te veel stroom ofzo? kan zoiets?23 januari 2011 om 15:00 In reactie op: iemand kennis van een tijdrelais aansluiten??? UPDATE: gemon #17484231hey jongens,
ik heb nu ook zo’n tijdrelais.
maar de zekering van 5A brand steeds door. ik heb een klein lampje er op gezet en brand ook door. zelf met de multimeter er tussen brand hij door.
ik heb hem open gemaakt om te kijken of hij goed aangesloten zit maar dar zit volgens mij allemaal goed.
k heb zelfs nog met een 10A zekering geprobeert maar die brandde ook direct door. hogere zekering durf ik niet te doen.
of kan dat gewoon?
op dat zwarte ding op de tijdrelais staat wel 12V 80A maar ik weet niet of dit ook voor de overige onderdelen zo is.
mvg markja zo wil ik het, alleen dan met stadslichten of me dimlichten.
hoe word het aangesloten? via je zekeringkast of moet je die pulsdraad naar binnen trekken?ja wat jij hebt wil ik ook, alleen dan op me stadsverlichting.
ik ben niet heel bekent op dit forum, ik weet ook niet hoe ik opel-limbo kan benaderen of hij nog zo’n module heeft. heb je nog een kopietje van het aansluitschema? dan kan ik zelf misschien iets maken. -
AuteurBerichten