EGR afdoppen uitschrijven Z22YH

Forumindex Forums Techniek Ecotec EGR afdoppen uitschrijven Z22YH

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270445
    mark-vd-lely
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2010

      Beste Forumgangers,

      ik zit er aan te denken om de EGR van mijn Vectra C 2.2 (Z22YH) uit 2004 af te doppen of te verwijderen.

      heb het een en ander gelezen, vooral over eenvoudige EGR kleppen maar ik heb zelf een watergekoelde. is dat nog speciaal?
      ik heb 2 opties voor ogen:
      1
      De EGR laten zitten en een blinde plaat er tussen plaatsen, en hem niet softwarematig uitschakelen. maar de motor lekker laten zitten.
      (kan dit? ik kan me voorstellen dat de computer dan bepaalde waardes verwacht maar kan deze niet waarmaken aangezien hij afgedopt zit)
      2
      Een blinde plaat monteren om de EGR compleet te kunnen verwijderen, de software moet dan wel aangepast worden aangezien die anders een foutmelding geeft???
      hoe prop ik die nieuwe software in mn autotje? iemand de goeie op zijn pc staan???

      ik heb een OP-COM en deze heeft het volgende aangegeven
      Total number of fault codes: 5
      P0301 – Cylinder 1 Misfire Detected
      (01) – Not present
      P1405 – Exhaust Gas Recirculation Circuit Low Voltage
      (06) – Not present
      P0403 – Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
      (08) – Not present
      P0100 – Mass Or Volume Air Flow Circuit Low Input
      (06) – Not present
      P1700 – Service Vehicle Soon Request from Transmission Control Module
      (00) – Not present


      EGR netjes schoon gemaakt maar OPCOM gaf nog de melding met low voltage dus ik denk dat de motor rot is

      vervolgens ook met AUTO DATA aan de slag gegaan en daar vond ik het volgende:

      De Opel-Dealer gebeld voor een blinde plaat, netjes catalogus nummer opgezocht en ik kreeg te horen dat ik €75,- af mocht tikken voor die plaat.

      TE KOOP
      Nu ben ik voor mn werk Technisch tekenaar dus zo’n plaat kan ik zelf wel tekenen en laten snijden
      Wie is er nog meer geïnteresseerd in zo’n plaat? of misschien ook van andere motoren (ROEP MAAR!!), dan ga ik ze laten snijden
      Ze worden dan van 3mm RVS304 gemaakt dan heb je geen gezeur met roest ed.

      #18272406
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Ik heb voor mijn Z22se blindplaat €9,95 moeten betalen bij de Opel dealer. Plaatsen en daarna geen problemen met storingen. :thumb
        Maar als jouw auto can-bus heeft moet je mogelijk een EGR cheater plaatsen om bij jouw auto geen storingen te krijgen.
        Mijn auto is namelijk zonder can-bus systeem.

        #18272405
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          Hoi misschien beetje laat door gezondheid.

          Bij mij heeft de Opel dealer de EGR verwijderd en er een originele blind plaat opgezet.
          Tevens in de software de EGR uitgezet.

          Ik weet niet of ik een water gekoelde had (denk het wel), ik ben niet zo technisch maar de meter gaf wel of het nu iets hoger dan normaal of lager was (is aantal jaar geleden weer) toen heb ik de garage gebeld

          Dit heb ik de mail gekopieerd van de dealer waar ik toen kwam..en de auto gekocht had
          Dealer:
          De EGR van de vectra werd al niet meer aangestuurd en bleef dus dicht staan. Het probleem is dat de klep in gesloten toestand toch wat uitlaatgassen doorlaat. Voor de Vectra met 2.2YH motor is er geen dichte pakking beschikbaar, voor het afdoppen van de EGR is er speciaal een onderdeel te leveren.

          De temp. kan iets lager zijn omdat de egr niet gekoeld hoeft te worden.
          Als de meter maar tussen de 70 en 110 graden staat is het goed.

          Misschien heb je er wat aan

          vr gr Arnold :thumb

          #18272407
          mark-vd-lely
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2010

            iemand een idee waar ik een EGR pakking kan bestellen?
            zelfs ebay helpt me niet

            #18272408
            Zafira02
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 December 2012

              ik heb hem zelf gemaakt van een plaatje aluminium.
              wel gaatje maken zodat de plunjer kan bewegen anders krijg je meldingen.
              mijn EGR was niet uit te zetten in de computer.
              8 jaar zonder problemen mee gereden.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.