Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Airco was inderdaad lek (condensor) en de magneetspoel was niet goed. Opgelost door garage.
@Opeltje17 wrote:
Dan kijk je op het goede, zitten als het goed is 4 stangetjes deze moeten goed in de witte kopjes zitten.
Aangedrukt en het hij loopt weer als een zonnetje.
Hallo Sander,
Succes met de reparatie!
@Opeltje17 wrote:
Dan zou ik is kijken of je wervel kleppen in je inlaat allemaal nog aan het bedieningstangetje vast zitten.
Anders je wervel kleppen vervangen, daar kan ie ook beroerd van lopen.
Heb net gekeken maar weet niet precies waar ik naar moet kijken. zie een plastic stangetje die op een wit knopje geklikt zit en die ik opzij kan drukken waarna hij zelf in positie terug komt.
@rinus747 wrote:
Als er geen signaal bij de pomp aan komt terwijl het systeem goed onder druk staat is het waarcshijnlijk een van deze oorzaken:
1) zekering
2) draadbreuk in de draad naar de compressor (door een marter?)
3) problemen met de bedieningsknop
4) ECU
5) Er is een beveiliging actief….:Verdacht is wel dat de druk een week geleden weg was. Weet je zeker dat de zaak niet langzaam leeg aan het lekken is, en dat de beveiliging (die de exacte druk meet), de druk te laag vindt, en veroorzaakt dat de pomp niet aangestuurd om grotere schade te voorkomen.
Ik zou zeggen…..gewoon weer opnieuw bijvullen (bij een ander bedrijf?), en als het dan goed gaat, en je over een week weer problemen hebt dan weet je zeker dat het langzaam lekt. Meestal is het de condensor, en die kun je zelf vervangen (….als het helemaal is leeggelekt! Kijk uit want ontsnapte damp uit een deels gevuld systeem kan nog steeds de lenzen uit je ogen vriezen voordat je met je wimpers kunt knipperen)
Bedankt voor de snelle reactie, zou ik dat met de op-com uit kunnen lezen als er niet voldoende druk is waardoor de pomp niet meer aangaat? Zo ja waar kan ik dat precies vinden?
@Opeltje17 wrote:
Kan je de code’s eens posten die je krijgt met uitlezen.
Denk niet dat jouwe een EGR klep heeft, maar mocht ie hem wel hebben kan het goed zijn dat deze de boel in de zeik neemt.
Even kijken of ie erop zit, als ie er opzit zit ie rechts van de motor achter je brandstof pomp:
En dan dit topic even door nemen:
Ik krijg onder andere de volgend fout:
P1112 – Wervelklep, aanpassingsfout
Zou die er iets mee te maken kunnen hebben?
@Opeltje17 wrote:
Alleen als je optrekt in z’n 2?
Vaak als ie een storing geeft op een cilinder rij, houdt ie in tijdens het rijden en is het de hogedrukbrandstof pomp.
Keer goed doortrekken van 0 tot 120 rond de 4000 toeren bokt ie dan als een gek.
Afslaan met koppeling intrappen kan komen door een vervuilde gasklep, EGR zit ik ook nog aan te denken weet alleen niet of jou Z22YH die heeft uit welk jaar komt je zaf?
Nee sorry ook bij het optrekken in zijn 1 voel je dat hij inhoud en na een paar seconde pakt daarna is er niets meer aan de hand. Even snel optrekken lukt niet meer. De gasklep is onlangs gereinigd dat heeft helaas niet geholpen. Mijn zafira is uit 2006.
@Opeltje17 wrote:
Wat gebeurt er als je hem goed doortrekt? trekt ie mooi vloeiend door of stottert en bokt ie dan?
Als ik uit een bocht in zijn twee weer optrek houd hij in en voel je dat hij op een gegeven moment pakt, daarna rijd hij prima. Op de snelweg merk ik ook niets en loopt hij goed. Het is puur het optrekken waar hij dan aarzelt. En bij het stoplicht of voor een bocht als ik de koppeling intrapt zakt soms het toerental zo laag dat hij bijna of daadwerkelijk afslaat.
Helemaal niemand een tip?
He he ik ben er uit, er zit wel degelijk check control op mijn auto. Hij was alleen uitgeschakeld, ben sinds kort in het bezit van een Op Com en heb hem dus zelf ingeschakeld.
Het was inderdaad de accu, in eerste instantie dacht ik hier niet aan omdat de radio, binnenverlichting e.d. het gewoon deden. Toen op een gegeven moment niets het meer deed ging ik ook aan de accu denken.
@liviu2004 Bedankt voor de aan geboden hulp :thumbup@liviu2004 wrote:
Dus wat heb ik in Den Haag geweest , zelfs vandaag. Voor mij is de afstand is 0 problemen .
Ik heb een kleine acculader, ik heb Tech2, mdi, scope, fluke meter, zullen wij het aan de slag .
Alleen mijn nederlands is niet de beste .
Nogmaals geweldig ik ga morgen eerst kijken of het de accu is zo niet laat ik het zeker weten.
@Opel_Bjorn Dat zou ook nog kunnen, ik ga er morgen weer mee aan de slag en zal het laten weten. Ik had hier zelf ook aan gedacht daar lijkt het nu ook het meest op. Ik had alleen niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
@liviu2004 Dat is echt tof dat je dat aanbied maar ik woon in Den Haag en dat is helaas niet naast de deur.@screamhouse wrote:
Als je je aanmeldt voor myopel zie je of het erop ziet
Als ik daar inlog staat er bij overige “Boordcomputer” maar heb ik dan ook check control? Is er niemand die me een duidelijk antwoord kan geven op dit forum?
Dat klopt, ben er gisteren op gewezen dat mijn koplamp het niet deed en toen irriteerde het me weer dat ik dat niet zie. Dacht ga maar weer eens op het forum kijken.
Ik zit nog steeds met bovenstaand probleem, heeft niemand een duidelijk antwoord?
Dat het door de gebruiker zelf komt klinkt mij een beetje raar, hij gaat niet voor niets naar de dealer voor onderhoud. Zeker als dit veel voorkomt moeten ze daar alert op zijn. Als je bij de dealer vraagt naar de ketting bij een beurt krijg je als antwoord “nee hoor, de ketting gaat langer mee als de auto. Onderhoudsvrij” en na 6 jaar met 115.000 KM vindt ik nog steeds niet kloppen.
Ik weet het ook niet hoor, zelf kan ik het niet en doe ik het niet. Heb gisteren nog wel voor de zekerheid een andere Opel garage gebeld maar die kwam ook met een prijs van €1500,00. Er kwam bij mij wel bij dat de auto naar de garage is gesleept met het verhaal hij doet het niet, ze hebben dus eerst uit moeten zoeken wat er aan de hand was die uren zitten ook in de prijs van die €1600,00. Dat is ook gelijk het lastige, kan nu wel een goedkoper adres gaan zoeken maar de onderzoekskosten ben ik dan in ieder geval alweer kwijt en dan moet die ander wel veel goedkoper zijn. daarnaast moet ik dan de auto weer daarnaar toe te gaan slepen moet er weer iemand mee enz.
Mijn Zafira B 2.2 staat op dit moment in de garage, altijd dealer onderhouden 115.000 km. Moeilijk starten daarna gelijk weer uit, distributieketting van tijd, gelukkig geen schade in het blok dus vervangen en klaar. Wel even 1600,00 euro, is dit een bekend probleem voor deze motor, is er nog iets bij Opel te verhalen?
Dit is de prijslijst uit 2007 maar zijn volgens mij dezelfde modellen.
http://www.ngv-holland.nl/docs/pdfs/prijs_Opel_Zaf.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
@midnight black wrote:
Als ik de gebruiksaanwijzing van de Zafira b moet geloven zou het er toch echt op moeten zitten:
http://www.connectcar.nl/wp-content/uploads/2010/12/GEBRUIKERSHANDLEIDING-ZAFIRA.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Dat klopt het zou ook standaard op de cosmo uitvoering moeten zitten, ik denk dus dat hij het niet doet of dat hij is uitgeschakeld.
Marcel
Hallo,
Na wat zoekwerk op het internet ben ik er achter dat de Cosmo uitvoering standaard een boordcomputer met checkcontrol hoort te hebben.
Marcel
@midnight black wrote:
Hij vraagt dus ook niet om een remlichtencheck bij het starten, geen olieniveau melding, geen koelvloeistofmelding? Ik neem aan dat je bij de lamp en lege ruitenreservoir uit ervaring spreekt.
Klopt!
Wie o wie?
15 november 2012 om 18:50 In reactie op: Zafira 2006 Cosmo 2.2 gekocht, maar nu een paar vraagjes… #17767932Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, heb zelf ook de zafira cosmo 2.2 uit 2006 en heb er erg veel plezier van. Het verbruik weet ik niet precies, let daar niet zo op maar is niet overdreven. Verder een hele fijne en prettige lekker ruime auto.
-
AuteurBerichten