Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RR stond in mijn geval voor rokend rubber :D
Heb heel wat achterbanden versleten met die auto.
De zwarte streep op de klinkers op de laatste foto is de helft van het resultaat van een burn out de dag voor de foto.
Zit de sper er nog onder?
Ik weet nog dat ik heerlijk kon gummen met die auto.
Toen ik hem verkocht ging bij de nieuwe eigenaar meteen het contactslot kapot,bij jou een as karakter heeft het ding wel je moet een beetje moeite doen om z’n vriend te worden :jerryZit die dubbele r btw nog op de achterklep?
Toen ik hem wegdeed zaten de originele veren eronder,geloof dat dat ten opzichte van de standaard omega a al een verlaging van -40 mm is.
Dat de auto roestvrij is daar kijk ik niet zo van op.
Nadat m’n ex hem in de vangrail parkeerde heeft hij ongeveer 1,5 jaar stilgestaan voordat ik er weer zin in had.
Leuk detail,na die 1,5 jaar staan deed ik de accupool erop en op een bijna lege accu sloeg hij nagenoeg direct aan :D .
Toen ik eindelijk weer zin had de auto klaar te maken heb ik rechtsvoor het binnenscherm tot aan de veerpootbevestiging uit een omega a2 erin gelast.
Het front/slotplaat heb ik vervangen voor een nieuwe als ik me dat goed herinner.
Op marktplaats een andere voorbumper,grill,rv scherm,mistlamp en rv koplamp met de extra grootlichtreflector gevonden.
Tijdens het schadeherstel heb ik ook de dorpels links en rechts gedeeltelijk gelast,de balken boven de achteras gelast en de schermranden links en rechts achter heb ik volgens mij ook gelast.
Roestvrij was hij dus zeker niet toen ik hem kreeg king: .
Verder heb ik er toen nieuwe schijven en blokken rondom opgezet en buiten dat alleen regulier onderhoud gedaan.
Toen ik hem wegdeed zat er btw een k&n conisch luchtfilter op.
Ik heb thuis geloof ik nog wel wat foto’s van het herstel op een schijfje,die zal ik plaatsen als ik ze vinden kan.@manus wrote:
Hey da’s mijn oude 3000.
die kreeg ik zo
m’n ex vrouw maakte er dit van
en uiteindelijk heb ik hem zo verkocht
Bij de verkoop stond ie wel weer op de originele gesmede velgen.
Volgens mij heb ik er nog een set bilstein schokbrekers met h&r -60 mm verlagingsveren van in de schuur staan.
Leuk dat ik hem hier weer tegen kom,veel plezier ermee.Grt Manus.
Hey da’s mijn oude 3000.
die kreeg ik zo
m’n ex vrouw maakte er dit van
en uiteindelijk heb ik hem zo verkocht
Bij de verkoop stond ie wel weer op de originele gesmede velgen.
Volgens mij heb ik er nog een set bilstein schokbrekers met h&r -60 mm verlagingsveren van is de schuur staan.
Leuk dat ik hem hier weer tegen kom,veel plezier ermee.Grt Manus.
Bevestiging per punt van de gordel is 8e,dus maximale roestschade daar is 25%.
Maar als het om de gordelbevestiging achterin gaat kun je ook de gordels eruit halen dan word het niet meer beoordeeld als gordelbevestiging en kun je het later op je gemak repareren.Zwarte remvloeistof is geen reden tot afkeur.
Er word tijdens de keuring alleen gekeken naar het remvloeistofniveau en naar de remwerking.
Is het niveau en de remwerking tijdens de keuring goed is er geen reden tot afkeur.20 april 2011 om 21:40 In reactie op: Niet naar voren kunnen klappen voorstoelen afkeur bij Monza? #17859343Is geen probleem,als stoelen kunnen klappen moeten ze automatisch weer vergrendelen maar kunnen ze niet klappen en zitten ze goed vast is het goedkeur.
Ziet er weer goed uit :thumbup
zal mijn maatje ff wat foto’s doormailen,vind ie vast wel leuk die ouwe belg in haar nieuwe racetrim te zien.Goh goh,als ik de six ff zat ben zegt ie :o
En wacht hij zegt ook omdat ik straks een nog dikkere drifter wil hebben :o:o
Ik vind de b-cc al aardig dicht bij de definitie van dik komen maar ik vind het ook wel weer mooi dat je ” out of the box” denkt en een b1 hebt gekozen voor die nog dikkere drifter.Ik ga het weer volgen :wors:thumbup
Als de het voor het dimlicht bestemde gedeelte van de reflector voor meer dan 25% door roest is aangetast word de koplamp afgekeurd.
Meestal is bij zoveel roest het lichtbeeld ook niet goed meer maar in de enkele gevallen waar het lichtbeeld nog wel goed is is het ook afkeur.Bij mij was er een stelmotor van de warm/koud klep kapot,maar toen blies ie alleen aan de linkerkant koude lucht.
Lijkt me sterk dat bij jou bijde kleppen tegelijk stuk zijn maar je kunt ff controleren of ze nog werken.
Zitten vrij ver onderaan het kachelhuis achter de middenconsole eentje links en eentje rechts..origineel gepost door Fearless
Hij hoeft zelfs niet open te kunnen!!!!Hij moet wel open kunnen,als het kofferdeksel niet open kan is het afkeur.
6. Uitvoering keuringsvoorschriften
Op basis van de Regeling erkenning en keuringsbevoegdheid APK art. 24 en 25 moet het bij en krachtens
de wet bepaalde in acht worden genomen. Hieronder wordt verstaan dat bij de periodieke keuring van
motorrijtuigen en aanhangwagens alle keuringsaspecten worden beoordeeld.
Als onderdelen niet beoordeeld kunnen worden moet het voertuig worden afgekeurd waarbij de reden
“Keuringsaspect niet beoordeeld Algem. 6” op de voorzijde van het keuringsrapport in het vak ‘Nadere
uitleg reparatie- of afkeurpunt’ wordt vermeld.
Redenen voor het niet kunnen beoordelen van een keuringsaspect kunnen onder andere zijn:
– het niet kunnen openen van het kofferdeksel;
– het niet kunnen openen van de motorkap;
– het niet kunnen los nemen van wieldeksels welke de wielbouten bedekken door het ontbreken van
een sleutel;
– het niet kunnen controleren van de brandstofdop door het ontbreken van een sleutel of doordat de
centrale vergrendeling niet werkt;
– het niet kunnen verwijderen van de dop over de trekhaakkogel door het ontbreken van een sleutel.Glazen van verlichtingsarmaturen mogen niet zijn bespoten bewerkt of beplakt.
Met of zonder extra reflectoren maakt niet uit het is zowiezo afkeur zoals hierboven al staat vermeld.Sterker nog,het is een audi
Je kunt hem toch ook gewoon laten keuren?
Meestal heb je voor een eventuele herkeuring minimaal een week en vaak zelfs twee weken de tijd en dan is ie gewoon gratis.Grtn van iemand die vandaag een appartement in Huizen heeft gekocht :angel.
‘T gaat de goeie kant op met die ouwe belg :thumbup
Volgens mij is de steek anders,maar die wielen ga je toch niet willen onder een omega :hmmz king:
Ziet er weer wijs uit allemaal,als ie klaar is heb ik weer een nieuwe bureaublad achtergrond :wors
Is dit niks voor je?
Nee,je kunt gewoon zonder stoel naar de APK.
Boven en onder boutbevestiging is voor een station,een sedan heeft volgens mij een tapeind bovenop.
4 juli 2010 om 10:56 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17375098origineel gepost door peturrr
volgens mag je binnen een straal van 10cm vauit het midden van een veerschotel niet lassen.dacht ik tenminste.
Het enige wat niet mag is een doorgeroeste veerschotel of draagarm repareren door middel van laswerk.
Voor de rest is voor wat betreft laswerk eigenlijk alles wel geoorloofd.
Het kan wel zonder motor uitbouw maar het is wel echt werk.
Ik hoop voor je dat je een brug tot je beschikking hebt. -
AuteurBerichten