McLambo, ik heb wel een paar antwoorden,
webers zijn idd universeel, ik heb ze al gezien van 1600s tot 2.2e met dubbel 40mm. over de lengtes van de spruitstukken weet ik niet veel, van irmscher bijv. hebben ze mooie korte, bij biesheuvel verkopen ze er ook, maar mantzel en irmscher zijn volgens mij alleen nog 2e hands te koop. je kunt beter kiezen voor een 2.0s of 2.0e, 2.0n heeft een lagere compressie, dat komt niet echt ten goede van je vermogen. de 2.0 e heeft weer een betere nokkenas dan de 2.0n/s, die hebben beiden dezelfde. bij de autosport gaat het om vermogen, en dan zit er idd geen luchtfilter voor. de slijtage die door stofhappen optreedt, wordt daarbij voor lief genomen, en de blokjes worden vaak ook regelmatig opengehaald voor revisie ed. voor straatgebruik is het dus verstandig om een filter van K&N ed. te plaatsen. die kun je bijv. bij biesheuvel vinden. de injectiecomputer heb je niet nodig, maar je moet wel een semi- electronische ontsteking of een met contactpunten hebben. als je echt wat vermogen wilt winnen, kun je de webers het beste laten afstellen op de bank, webers en ontsteking worden dan op elkaar afgestemd. als je 2e hands webers hebt die kortgeleden nog gelopen hebben, is revisie niet per se nodig. als ze al jaren hebben liggen uitdrogen kun je beter een paar pakkingsetjes kopen. die zijn nog her en der verkrijgbaar. grotere carbs zijn niet gelijk nodig, webers hebben meerdere afstelmogelijkheden, andere venturi’s, sproeiers etc. hiermee hoop ik je wat antwoorden gegeven te hebben, nu is het nog w8en op antwoorden van anderen die hiermee veel ervaring hebben. suc6 ermee. groeten