Manta CC 20S

Aangemaakte reacties

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: aandachtspunten Senator B 3.0 #18257812
    Manta CC 20S
      Lid sinds:
      24 September 2014

      Bedankt peter777, en zoals gezegd, de 2 Opels blijven hoor. Een Manta was mijn eerste wagen, en oude liefde roest niet zeggen ze altijd (hoewel dat niet roesten niet altijd opgaat voor de Manta :D

      Ik ben er gewoon wat bang voor geworden om een mooie, recente, oldtimer te hebben en dan niet meer aan onderdelen te raken. Momenteel moet ik voor de Manta op zoek naar een simpele condensator van Bosch, een onderdeeltje van 10€, en het is in België via Opel of Bosch niet meer te krijgen…dat kan toch niet ???

      In reactie op: aandachtspunten Senator B 3.0 #18257809
      Manta CC 20S
        Lid sinds:
        24 September 2014

        Hallo allemaal,
        Ik heb een beetje verraad gepleegd : ik heb de laatste weken verschillende Monza’s, Senators en een Commodore gezien, maar als ik ze een beetje in deftige staat wil kosten ze vlug 4 a 5000 €. Dat tot daar toe, maar ik heb ook wat onderdelen gezocht, en zeker voor een Monza wordt dat een hele opgave. Daarom heb ik net gisteren een Mercedes 300 CE automaat gekocht. Net zoals de Monza een leuke coupé, achterwielaandrijving, 3 liter, automaat, 70 000 km (echte !, ex Monaco wagen), 6000 €, geen kosten te voorzien, 100% roestvrij en nog tientallen jaren alle onderdelen verkrijgbaar via Mercedes zelf.

        Vooral voor de voorziening van onderdelen kan Opel nog iets leren van hun Duitse buren….

        Dit gezegd zijnde, gooi mij nog niet op de brandstapel, ik blijf ook met evenveel plezier rijden met mijn Manta 20 S cc van 1980 met 118000 km en de Ascona C 2 deurs 16 LS van 1987 met 17 500 ECHTE kilometers, op een klein deukje in de voorvleugel na in absolute showroomstaat ;-)

        Ik wilde er gewoon iets bij voor de langere afstanden, om zalig te cruisen onder de nieuwe zeer voordelige Belgische oldtimerregeling …

        In reactie op: aandachtspunten Senator B 3.0 #18257806
        Manta CC 20S
          Lid sinds:
          24 September 2014

          ja, je hebt wel ergens een punt met dat laswerk…
          Die eerste monza is slechts een 4 bak met carburator…volgens mij rijd je daarmee van benzinestation naar benzinestation ;) langs de andere kant ziet hij er wel goed uit. Kent er iemand deze wagen? Friesland is wel een eindje rijden vanuit Leuven…
          Met die 2e is iets bizar aan de hand, die heeft dit weekend in België te koop gestaan op 2dehands en kapaza, voor 2000 € meer, en hij zou verkocht zijn… raar, niet ?

          In reactie op: aandachtspunten Senator B 3.0 #18257804
          Manta CC 20S
            Lid sinds:
            24 September 2014

            Bedankt voor de info allemaal, maar de zoektocht gaat verder. De wagen die ik vandaag gezien heb voor 3500 € met 25100 km en enkel wat cosmetische schade is redelijk tegengevallen. Beide flanken moeten gespoten worden voor blutsjes en krasjes, dat tot daar toe, MAAR, zijdrempel rechts was er met parkervijzen tegen gezet, carrosserie er achter was nog geplooid, met de daarbij horende roest natuurlijk, wielboog rechts achter als je de deur opendoet stak ook verfrommeld, beide bumpers hangen nog met haken en ogen aan elkaar, spiegels stuk, achter iedere rubber komt wel wat roest piepen, kopstuk vooraan vertoonde barsten in de lak en roest, wagen is in 2011 van opa naar 2e eigenaar gegaan, die heeft er 1000 km mee gereden, dan naar 3e eigenaar en nooit niet heringeschreven…waarom ??? en om het helemaal af te maken sluiten te voor mijn neus nog een batterij verkeerd aan met het nodige vuurwerk erbij natuurlijk…. toen was mijn zin helemaal door.

            Dus met deze, als er iemand een heel mooie 6 cilinder weet in een Monza A1 – A2, Commodore C, Senator A1 A2 of B, ZONDER gasinstallatie, met max 150 000 km, dan mag je mij altijd iets laten weten. Mobile.de moet je mij niet doorgeven, die site ken ik ook :D Eerst eens in België en Nederland proberen.

            In reactie op: aandachtspunten Senator B 3.0 #18257801
            Manta CC 20S
              Lid sinds:
              24 September 2014

              SUPER ! Ik ga er morgen naar kijken. Hij zou echt niets van roest hebben….ik ben benieuwd :D

              In reactie op: aandachtspunten Senator B 3.0 #18257799
              Manta CC 20S
                Lid sinds:
                24 September 2014

                bedankt voor het snelle antwoord ! Dus de sierlijsten voor een Senator vinden wordt ook een opgave zeker ?
                Ik weet een Senator staan met echt heel weinig kilometers, maar hij was duidelijk wat te breed voor opa : bumpers en sierlijsten hebben het zwaar te verduren gehad ;)

                In reactie op: aandachtspunten Senator B 3.0 #18257797
                Manta CC 20S
                  Lid sinds:
                  24 September 2014

                  misschien een domme vraag, maar ik ga ze hier toch stellen : zijn de deuren van een Omega A en een Senator B hetzelfde?
                  En zo ja, hebben ze ook dezelfde sierstrips ?

                  In reactie op: aandachtspunten Senator B 3.0 #18257792
                  Manta CC 20S
                    Lid sinds:
                    24 September 2014

                    Hier kom ik al een stuk verder mee, bedankt !
                    Verbruik interesseert mij niet echt, als ik er eentje koop komt hij op oldtimerplaten, en worden de pk’s enkel in het weekend bij goed weer los gelaten ;)

                    In reactie op: Varajet II afstellen #17828132
                    Manta CC 20S
                      Lid sinds:
                      24 September 2014

                      Hallo,
                      Zou ik ook de afstelgegevens voor een Varajet 2 mogen ontvangen?
                      Mijn Manta en ik danken u ! ;)

                      crisletellier@gmail.com

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)