Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als die uit elkaar gaat hoor jij het als eerste :thumbup
Het is zeker weer op te lappen maar heb er ook gewoon geen tijd meer voor.
Heb besloten om volgend jaar aan mijn motorrijbewijs te beginnen en dan een hobbymotor aan te schaffen.
Heb een auto nodig voor woon/werk verkeer dus het is geen optie om deze tussendoor weer op te knappen.
Hij is niet meer rijbaar omdat er een remleiding is afgebroken en de radiateur kapot is.Nou, 2 weken geleden is het noodlot toegeslagen.
Moest een noodstop maken op de snelweg en mijn remweg was te lang.
Nu heeft die schade aan de voorkant oa de bumper,grill,koplamp rechts,zijscherm rechts,knipperlicht rechts en het voorfront is in elkaar gekreukeld.
De chassisbalken hebben geen schade opgelopen maar er zit nog wel een kleine kreukel in het rechter binnenscherm.
Het is mijn eigen schuld :cry
Net voor de zomervakantie heeft er ook nog een auto tegen het linker achterscherm gezeten
waardoor er nu een deuk tussen de wielkast en achterlicht zit.Ik heb nu inmiddels besloten om dit project te stoppen en de auto in zijn geheel of in onderdelen te verkopen.
Jullie zullen binnenkort de advertenties wel voorbij zien komen op marktplaats.De ophangpunten van de onderste draagarmen staan onder een andere hoek en de panhardstang zit anders bevestigd.
8 januari 2016 om 21:46 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684834Heerlijk die lasdampen. :D
8 januari 2016 om 20:07 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684832Eindelijk weer een update van de rekord :jerry
Nou,het verbruik valt wel een beetje tegen.
De oorzaak daarvan weet ik ook al.
Kan er niet rustig mee rijden,overal stoplichtsprintjes enzo. :D
Ik ben in mijn hoofd nog bezig met een G3-systeem.
Moet hem nu eerst warmrijden op benzine om daarna pas op gas over te schakelen.
Op G3 verbruikt die veel minder benzine en rij ik dus een stuk goedkoper.
Lpg kost maar 60 cent per liter maar de benzine tikt wel aan.
Het probleem is dat er eigenlijk te weinig ruimte is om de G3 injectoren in het spruitstuk te plaatsen.
Ik heb met het huidige systeem al wel een paar backfire’s mee gehad. :swear4 december 2015 om 20:37 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684822Dan moet ik nog 5 jaar wachten voordat die niet meer hoeft.
De Rekord hoeft niet in perfecte staat te zijn want dan ben ik er te zuinig op.
Dat is ook de reden dat ik mijn Manta verkocht heb,reed er nooit mee.
Met deze kijk ik nergens naar,parkeer hem overal zonder knoop in mijn maag.
Rijd er toch het hele jaar mee dus hij blijft toch niet netjes.3 december 2015 om 20:14 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684820Epoxy vloer krijg je veel plezier van.
Is makkelijk schoon te houden.
Heb je nog geen spijt van de station?
Ik maak nu zelf ook veel kilometers maar ik twijfel nog over een andere dagelijkse auto.
Je heb niet de meeste luxe,ergste is de beslagen ramen. :swearDe foto’s zijn wat later dan gepland maar bij deze.
De winterwielen eronder gezet omdat ik het hele jaar doorrijd met de rekord.
Het is alleen jammer dat ik het dak te laat gemonteerd had zodat ik er eigenlijk
nog niet van heb kunnen genieten.
Heb met deze moter er al bijna 10.000 km opzitten en nog geen problemen gehad.
Had alleen de waterpomp kapot gehad(kan gebeuren).
Ik heb alleen weinig tijd meer om er aan te werken.Een stukje uit mijn eigen topic gekopieerd:
Wilde hem eerst laten repareren maar dan kostte het ongeveer 160 euro :shock:
Na enig zoekwerk kwam ik uit bij een kachelradiateur van een ford transit uit ’95.
Hij is 5 mm smaller maar de rest van de maten kloppen.
Ik hoef alleen de leidingen in te korten.
Nu was ik maar 50 euro kwijt incl.verzenden :D26 september 2015 om 17:49 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684775Dit ziet er goed uit,ga je al heel veel plezier van hebben.
Heb zelf ook zo gedacht met de put maar wil dit toch een keer gaan doen.
Heb je ook gelijk wat bergruimte onder de vloer als je de put niet gebruikt.22 september 2015 om 17:34 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684773Ik heb nu zelf ook een poetsbrug met rijplaten.
Mijn brug is op lucht en is oersterk.
Zit er zelf aan te denken om er een put aan de voorkant in te graven zodat ik rechtop onder de motorruimte kan staan.
Ik kan de rijplaten weghalen (zijn demontabel).20 september 2015 om 17:19 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684771Zolder is ideaal,wou dat ik er 1 had.
Je kunt ook nog een smeerput graven van een meter diep.
Dan kun je alsnog recht onder de auto staan.
Scheelt in ieder geval een hoop werk dat het huis af is.19 september 2015 om 08:16 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684769Gefeliciteerd met je nieuwe huis met grote schuur (is altijd te klein ;) )
Succes met het verbouwen ervan.
Met de sedan komt het helemaal goed zie ik,wel jammer van de station dat je hem “sloopt”.
Je kunt hem ook kompleet verkopen en dan de ontbrekende delen terugkopen.
De kans is dan groter dat die blijft rijden.Het is weer veel te lang geleden dat k wat gepost heb. :(
Inmiddels heb ik de fuse’s voor vervangen met bijbehorende remmen.
De achteras is omgelast en heb ik er nu onder zitten.
Ook de veren van een W123 zitten er voor onder en achter heb ik commo-veren geplaatst.
Nu staat die ook wat hoger op de wielen zodat ik geen last heb van aanlopen van de wielen.
Afgelopen week heb ik er ook een zonnedak van een Twingo ingezet,
hoef alleen de hemel er nog op aan te passen.
Verder de aandrijfas trillingsvrij gemaakt (kruisstuk zat uit het midden :swear )
Zal binnenkort weer een paar foto’s plaatsen.Dit is volgens mij geen standaard hoofdremcilinder,de aansluitingen zitten bij mij hetzelfde als bij jou.
Heb nu een nieuwe hoofdremcilinder klaarliggen en die is afkomstig van een fiat ducato.
Die is ook 23mm.Het past allemaal net ja.
Waar was jij mee dan?,heb je rekord niet gezien.Prijzen op die site vallen mij nog wel mee.
Vakantie geld is weer goed besteed :D :thumb
Ik ben inderdaad nog bij Romijn geweest maar heb jou niet gezien,ben ook niet heel lang geweest.
Van elektrische stuurbekrachtiging ben ik niet zo’n voorstander van (al veel storingen meegemaakt).
Verder is onder het dashboard niet heel veel ruimte meer.Hij rijd straks weer als een nieuwe,waar heb je al die rubbers en bussen vandaan?
En dat busje van de hulppitmanarm,de mijne begint ook speling te krijgen.
verder ziet het er super uit :thumbupDe update is later dan gepland maar ik heb hem aan de voorzijde al aangepast naar mijn zin.
Van de Commodore B vooras heb ik alleen de fuse’s gebruikt omdat de rest toch net wat anders was.
Hele as ombouwen ging ook niet omdat het aslichaam doorgeroest was.
Ben nu aan het denken voor de achteras.
Heb afgelopen weekend een as opgehaald van een Rekord C 1900 met zingende lagers,
Ga daar de ophangpunten vanaf slijpen en op de Commo as lassen,dat is volgens mij de beste oplossing.
Verder heb ik mercedes W123 veren gemonteerd voor en nieuwe schokdempers.
Het rijgedrag is nu een heel stuk beter geworden.
Nu wil ik nog stuurbekrachtiging inbouwen omdat die toch wel zwaar stuurt(mede door lage et wielen).
Ik zoek nog een bekrachtigd stuurhuis,de leidingen en pomp hoef niet want die heb ik al.Nog niet veel,ben momenteel met een verbouwing bezig en heb net nieuw werk dus vrije tijd is nu erg schaars.
Zodra ik iets meer tijd heb zie je weer updates (waarschijnlijk nog een week of 3).Weer even dit topic uitgraven.
Heb van de week een achteras gekocht van een commodore b en heb toen ook maar gelijk de vooras meegenomen.
Deze as heeft ook een overbrenging van 3,45 en dan ga ik straks met 5-gaats wielen rijden.
Moet alleen de bevestiging van de onderste draagarmen omlassen.
Aan de voorzijde weet ik nog niet of ik de hele as gebruik of dat ik alleen de draagarmen en fusee’s gebruik.
Vooras is compleet met remmen.
Heb ook al een leuk setje wielen aangeschaft 15″-7J met et-waarde van 11. -
AuteurBerichten