Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@SCORPION wrote:
En zal dan gelijk wat foto’s plaatsen van hoe ik hem kreeg :thumb
Gokje; zoiets als auto met “kleine” gebruikssporen?
Of meer in de categorie plamuur, krantenpapier en meer van dat soort “grappen” ?
Elke keer als je een restauratieverslag leest blijf je je verbazen over wat de eigenaar zoal tegenkomt..Klepspeling heb ik destijds niet gecontroleerd. Als het zover is dan krijgt dat zeker de aandacht, hopelijk zit de boel nog niet compleet vast door de lange stilstand..
Dat is in dit geval niet van toepassing, of het moet wel heel grondig verwijderd zijn, er zijn tenminste nergens sporen van extra bedrading of wat er ook nodig zou zijn voor zo’n installatie. Ik heb wel een andere Manta met gasinbouw gereden, die had zo’n “leuk” gecombineerd tankje op de plaats van de normale benzinetank. Het spul gaf trouwens regelmatig trammelant als het op de brandstoftoevoer aankwam.
Neuh, niet mijn ding, dat is net als een Alfa motor in een Kever hangen, dat past niet. (Al is dat kunstje al eens gedaan)
Ik geef de voorkeur aan originaliteit, dus behouden van dit motorblok is de eerste keuze.Schopje
Om een oud draadje even nieuw leven in te blazen; Is het echt zo slecht gesteld met die diesels?
Ik heb zelf ooit een Ascona 2.0 D min of meer voor nop gekregen, met goede accu’s startte hij wel, maar bij een warme motor was het maar de vraag of het dan ook lukte. Ikzelf weet dat probleem aan versleten zuigerveren, aangezien een vorige eigenaar op minder dan 2 minuten rijden van een snelweg woonde.. Een “kenner” zei dat het juist aan de pomp lag, die zou het slechte starten veroorzaken.
Auto is jaren terug weggezet in de stalling, dus het zou wel handig zijn om te weten of bepaalde onderdelen extra aandacht nodig hebben, al zal een motorrevisie wel gedaan worden, al was het maar vanuit preventief oogpunt. Nu nog wachten tot de belastingvrije periode aanbreekt, heb geen zin om hoofdsponsor van de Staat der Nederlanden te worden voor een handvol kilometers per jaar.Plaatjes in de openingspost zijn er niet meer. :(
Kan je die toevoegen om een vergelijking tussen voor en na te maken?@H-400 wrote:
steken ze die peilstok steeds zo moeilijk weg ?!?!
Als je weet waar Alfa ‘m “verstopt” heeft bij de 33 dan valt elk ander merk mee.. :mrgreen:
B Manta CC in Volendam, afgelopen vrijdag. Was net even te ver om te zien wat voor een kenteken.
De mijne is in april ’76 op kenteken gezet, maar zou misschien ouder kunnen zijn. Bij code staat nl. 76OPEP, waar doorgaans 00OPEP staat. Dat schijnt te duiden op eigen import of een andere mij onbekende reden.Chassisnummers zou dan wel een optie zijn, al heb ik wel eens gekeken in het Manta boek (van Bartels/Manthey) maar daar staat helaas niets in over uitgeleverde nummers..
Ongelofelijk. Ik heb nog een Fransoos staan die 20+ is, daar moet je de roest met een vergrootglas zoeken. Daar is nog nooit aan gelast. Zou dat betekenen dat de kwaliteit van auto’s de laatste jaren hard achteruit gaat?
Of ligt het aan de pekel?
Dan klopt die afkorting wel:
Ford
Onderdelen
Roesten
Dagelijks@Mak-mc wrote:
Wie gaat deze B LS redden?
Hmm, de advertentie is al weggehaald. Hopelijk verkocht/ ( = gered? )
@gsipiloot wrote:
mijn ‘sleeper’ lijkt een gewone gsi maar heeft wel 300+ pk erg leuk als je een m5 tegenkomt (e39model 400pk) die denkt jonguh flikker eens op met je ouwe gsi en dan vervolgens naar rechts moet op de autobahn om mij te laten passeren king:
Een BMW die naar rechts gaat?
Dat zal dan doorgaans ontzettend lang duren…@rpjverhoev wrote:
Ik zag dan mijn foto’s niet meer werken…
Zie hier mijn Manta B voorzien van een c30se
Heel even kreeg ik het idee dat ik naar mijn eigen wagen aan het kijken was…
Grappig om te zien hoe dicht onze kentekens bij elkaar liggen met de letters; JG tegen JP..@Senatorman wrote:
Het ringsteken, ijsrijden, en slalom was onderdeel van de rondrit die om 13:00 begon, en kwam je onderweg tegen
Aha, vandaar…
Daar heb ik niet aan meegedaan.Wel een hoop auto’s gezien, maar geen ringsteken of ijsrijden.
Die afdeling heb ik even gemist..Om de laatste twijfel weg te halen; ik ben er morgen ook, al is het wel met een Italiaan..
Blij dat alles goed gegaan is.
Verbeterpuntjes anders dan door anderen genoemd is kan ik niet bedenken.Een Bitter CD zou ook mooi zijn..
[rquote=1898063&tid=145075&author=zois]
Ik kom uit een familie autofreaks Voornamelijk Bmw en Mercedes en één zwart schaap met een Alfa :o:P
driven is not the same as
owning a alfa romeo :P;););)heb er ook wel es in gereden maar zou der niet snel 1 kopen;)[/rquote]
Het is nooit te laat om van gedachte te veranderen…
[rquote=1905869&tid=144873&author=Zastava]
Alleen het ontbreken van power onder de 2000 toeren [/rquote]Merkwaardig, je zou juist zeggen dat een diesel zich daar op zijn best gedraagt.
[rquote=1895291&tid=144873&author=Zastava]Even volgens de richtlijnen me voorstellen
Nu rijd ik een Zafira 1.9 CITD Executive uit 2008 van de zaak.
Deze stond nog op de parkeerplaats om “af te rijden”.[/rquote]Ook welkom!
Hopelijk is die laatste opmerking niet om al te letterlijk te nemen?Ook welkom!
Was die zweedse tank een leasebak?Ach, het zou raar moeten lopen wil je daar een claim op krijgen
(Maar goed, we dwalen af..)
-offtopic
-
AuteurBerichten