maeserik1

Aangemaakte reacties

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • maeserik1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 May 2015

      Ik las dit even, ik had zelfde probleem.  Op de transmissie zit een modulator die verbonden is met het inlaatspruitstuk, onderdruk regelt het schakelmoment. Bij mij was het membraan in de modulator lek en de motor verbruikte via deze weg automaticolie.  Onderdeeltje is niet duur en vrij gemakkelijk te vervangen.

       

      groetjes

      Erik

      In reactie op: Fabrieksfoto’s uit een ver verleden. #18505331
      maeserik1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 May 2015

        Ik bezit zelf een rekord bouwjaar 1980, mooie foto’s !

        dank, Erik

        In reactie op: show hier je big opel #18483784
        maeserik1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 May 2015

          [img]http://www.surfacezero.com/g503/data/1857/medium/M4100083_Large_.JPG[/img]

          [img]http://www.surfacezero.com/g503/data/1857/medium/M4100081_Large_.JPG[/img]

          [img]http://www.surfacezero.com/g503/data/1857/medium/M4100085_Large_.JPG[/img]

          Niet gerestaureerd, 2de eigenaar   bouwjaar 1980

           

          gr Erik

          2.14.0.0
          In reactie op: opel rekord E 1.9 bwj 1980 stationair probleem #18425470
          maeserik1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 May 2015

            Het probleempje is opgelost, ik heb uit een andere carburator de ralentiesproeier gewisseld, en wonder boven wonder de motor draait nu als een naaimachientje.  De gereviseerde carburator die ik op de 19N motor geplaatst had had mogelijk een kleinere sproeier, ik denk dat deze carburator afkomstig was van een kadett C, die ik vroeger gehad heb. De rekord loopt nu perfect, start goed en accelereert perfect.  Op ralenti kan ik een beker met water op de luchtfilter plaatsen, en deze beweegt bijna niet. :happy02:

            2.12.0.0
            In reactie op: opel rekord E 1.9 bwj 1980 stationair probleem #18419054
            maeserik1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 May 2015

              Benzine tank is gespoeld engereinigd  ( oude benzine was een echte stank ), alle rubberslangetjes zijn vervangen en er is een filter voor de brandstofpomp en voorlopig eentje bij de ingang van de carburator.  Dit filtertje wil ik later verwijderen omdat op deze leiding druk staat en een kunstoffilter in de omgeving van de warme uitlaat vind ik te  gevaarlijk.

              Kleppen zijn gesteld, je hoort ze zachtjes tikken, het is een 1.9N  bougies zijn licht grijs.  Ik kan eventueel de carburator nog eens openen en zien of er geen bezinksel in de vlotterkamer is.  Ontsteking staat netjes op tijd, bij gasgeven zie ik de vacuum timing op de stroomverdeler verschuiven.

              De auto presteert goed, zalig om mee te rijden alleen de schokken bij nullast vind ik niet netjes. Ik heb al één voor één de bougie per cylinder afgekoppeld en schokken blijft. Dus denk ik dat mechanisch alles in orde is.  Kan de CO regelschroef te scherp staan, mengsel te arm ?  Ik heb deze zo netjes mogelijk afgesteld voor de autokeuring.

              Bedankt voor suggesties !

              Erik

              2.12.0.0
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)