Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
3 november 2023 om 20:42 In reactie op: Koppelomvormer opel rekord 1.9n reageer laat met veel te hoog toerental #18548291
Ik las dit even, ik had zelfde probleem. Op de transmissie zit een modulator die verbonden is met het inlaatspruitstuk, onderdruk regelt het schakelmoment. Bij mij was het membraan in de modulator lek en de motor verbruikte via deze weg automaticolie. Onderdeeltje is niet duur en vrij gemakkelijk te vervangen.
groetjes
Erik
Ik bezit zelf een rekord bouwjaar 1980, mooie foto’s !
dank, Erik
[img]http://www.surfacezero.com/g503/data/1857/medium/M4100083_Large_.JPG[/img]
[img]http://www.surfacezero.com/g503/data/1857/medium/M4100081_Large_.JPG[/img]
[img]http://www.surfacezero.com/g503/data/1857/medium/M4100085_Large_.JPG[/img]
Niet gerestaureerd, 2de eigenaar bouwjaar 1980
gr Erik
2.14.0.0Het probleempje is opgelost, ik heb uit een andere carburator de ralentiesproeier gewisseld, en wonder boven wonder de motor draait nu als een naaimachientje. De gereviseerde carburator die ik op de 19N motor geplaatst had had mogelijk een kleinere sproeier, ik denk dat deze carburator afkomstig was van een kadett C, die ik vroeger gehad heb. De rekord loopt nu perfect, start goed en accelereert perfect. Op ralenti kan ik een beker met water op de luchtfilter plaatsen, en deze beweegt bijna niet. :happy02:
2.12.0.0Benzine tank is gespoeld engereinigd ( oude benzine was een echte stank ), alle rubberslangetjes zijn vervangen en er is een filter voor de brandstofpomp en voorlopig eentje bij de ingang van de carburator. Dit filtertje wil ik later verwijderen omdat op deze leiding druk staat en een kunstoffilter in de omgeving van de warme uitlaat vind ik te gevaarlijk.
Kleppen zijn gesteld, je hoort ze zachtjes tikken, het is een 1.9N bougies zijn licht grijs. Ik kan eventueel de carburator nog eens openen en zien of er geen bezinksel in de vlotterkamer is. Ontsteking staat netjes op tijd, bij gasgeven zie ik de vacuum timing op de stroomverdeler verschuiven.
De auto presteert goed, zalig om mee te rijden alleen de schokken bij nullast vind ik niet netjes. Ik heb al één voor één de bougie per cylinder afgekoppeld en schokken blijft. Dus denk ik dat mechanisch alles in orde is. Kan de CO regelschroef te scherp staan, mengsel te arm ? Ik heb deze zo netjes mogelijk afgesteld voor de autokeuring.
Bedankt voor suggesties !
Erik
2.12.0.0 -
AuteurBerichten