Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik even niet meer ben met een nieuwe bezig maar wegens tijd gebrek verhuizing en ander werk het even op de lange baan geschoven maar ga zeker wel weer verder
zover ik ook weet heeft hij hem zo gekocht
ik weet dat het een ouwe topic is, maar wil toch even reageren.
De auto is in het bezit van een maat van mij
Toen hij hem kreeg was er nog wat aan te doen, en was geen motor meer bij die was stuk in ek vela er was wat mee dat weet ik wel en aangezien hij een Calibra had voor de sloop heeft ie die motor er in laten leggen, en die ligt er nog steeds in
Helaas heeft ie te weinig tijd om er echt mee te rijden, en heeft hem ook min of meer te koop.Harm
thanx voor de info weet ik even wat meer ;)
Een kennis van mij heeft ook zijn EGR afgedopt maar nu gaat ie de noodloop ??? enige idee
is een Tigra x14xeok dan weet ik dat, is dat fabeltje ook weer uit de lucht
Bedankt ;)
dan maar even zoeken naar Corsa Spiegels Thanxs iedereen
@soepkiepe wrote:
tis niet te vergelijken met een co2 las apparaat vind ik, dit last minder goed.
het is wel erg afhankelijk van je draad denk ik, ik heb eerder zo las apparaat gehad en dat was echt een gespetter van je jewelste.
geen idee wat voor draad daar in zat trouwens.toen ik deze kocht zat er nog draad in, dat laste helemaal mooi, dus heb nu het zelfde draad aangeschaft.
raar genoeg vind ik deze toch wat minder goed lassen.verder, tsja, ik red me er mee, en voor zo ff 1 auto op te knappen is het ook wel te doen, maar als je echt vaak gaat lassen denk ik dat zo 1 met gasfles wel beter is.
veel meer kan ik er tot nu toe niet over zeggen, dit is de 1e keer dat ik aan een auto las, moet zeggen dat het mij best mee valt, had verwacht dat ik het niet dicht zou krijgen.Daarom heb ik een met gasfles voor kleine dingen werkt dat gevuld draad wel maar er zit veel verschil in merk en met los gas kun je hem beter stellen vind ik persoonlijk, maar is ook wat je gewent bent
De meeste soorten kit slecht op menie of hemerite, is mijn ervaring daarom doe ik het meestal andersom eerst kit (carresorie kit) dan een beste laag bitumen erover
@trashmetal wrote:
mijne heeft geen egr
blokje heb ik uit een ’93 astra gt gehaald
denk dat er 2 versies zijn van de c14se c16sez22se vergelijken met c16se is indd appels met peren
maar ze hebben allebei ongeveer de zelfde cr waardeklepstoter zit ik ook aan te denken
als ik zowel de klepstoters als de nokkenas vervang
weet ik zeker dat het goed is ;)heb je toevallig geen cilinderkop en nokashuis voor me in de aanbieding?
ik wil nl een kopje reviseren en alle benodigde onderdelen verzamelen
dat ik de wisseltruc in een weekendje kan doen
kan mn auto niet missen ivm werkSorrie dat ik zo traag reageer maar ben op het moment nogal druk met mijn eign project vandaar.
Een kop heb ik op het moment niet over, kan wel even voor je kijken, want de meeste zijn aangepast voor dubbele webers
Nokkenashuis moet ik ook even kijken voor je.Hmm das inderdaad heel vreemd, ik heb hier 4 complete inlaten liggen met EGR (c16SE) maar geen halvemaan
0.5 bar houd ie denk ik ook wel vol, maar wil je meer zou ik toch de compressie wat verlagen.
een Z22SE vergelijken met een C16SE zou ik ook niet doen is een hele andere motor waar een eaton M62 supercharger zo opgemonteerd kan worden.
De Z22SE is een naar zo ver ik weet een Amerikaanse motor met ketting ipv riemweet je zeker dat die rammel de nokkenas is en niet een gare klepstoter?
Ik ga me ook maar even met je turbo ombouw bemoeien
Ik ben bang dat als je de turbo er zo opzet en je compressie niet naar beneden brengt dat je motor leterlijk uitelkaar spat, want turbo motoren hebben niet voor niets minder compressie dan atmosferische motoren
Wat de halvemaan betreft die zit alleen in de e16se de c16se heeft hem niet, terminste ik heb hier 4 motoren liggen en niet 1 heeft hem
naar mijn weten zijn de c14 en c16 op de inhoud na hetzelfde dan heb je ook nog een C16SEi en dat is een door irmscher aangepaste E16SEKadetjes E worden ook schaars daarom heb ik al gekozen voor een B corsa A corsa is ok niet meer te vinden voor weinig
nokkenaspositie sensor heeft ie al vervangen
Ja sorrie willem ik kan er ook niet meer van maken, ik zal hem morgen even zelf uitlezen met mijn opcom, Hij had hem door een kennis laten uitlezen en die gaf het mij zo door ik had ook liever gehad dat ie mij de foutcodes had gegeven maar die was ie kwijt.
Dat is ook het probleem op een 1600 16V past geen rotor ontsteking, mist de aandrijving op de nokkenas wat bv de C20XE wel heeft.
ja dat is ook zo maar was even nieuwschierig aangezien een maat van mij voor de cross een 1400 16V wil bouwen maar onderblok moet orgineel blijven maar kop is vrij vandaar de vraag.
Lekker ingewikkeld zo.
En hoe zit het met de nokkenassen en kop dan, zijn die ook gelijk neem toch aan dat de vermogenwinst niet alleen van die 200 cc meer inhoud komt.ik dacht namelijk dat de inlaat van een x14xe kleiner was dan van een x16xe, of zit het verschil alleen in de cilinderinhoud, en wat is het verschil tussen een c16xe en x16xe wat betreft nokkenassen
Harm
Dat systeem heb ik niet inzitten gaat om een D kadett met 4 bak waar ik een 5 bak in heb gebouwd
@Aapje wrote:
@Corsa_GSi wrote:
Cassette kan je niet wisselen, want 5 bak is iets langer.
Sorry zal ‘m uit mijn F10/4 halen, daar zit nu een F10/5 in… Past echt niet hoor!
Achteruitrij schakelaar kan blijven zitten zover ik weet.
Schakelhoedje heb je nodig, bouten die zijn korter bij de 4-bak cassette, nieuwe bak-pakking, olie, klein plastic/metaal stukje bij de pook moetje weg zagen.
1) schakelhoedje bovenop los halen, 4 bouten + mechanisme los halen van de pook.
2) 1 motorsteun los, bak+motor iets laten zakken anders komt de cassette niet eruit.
3) cassette eruit wrikken/rammen met een goede hamer, zitten goed vast geplakt
4) zodra je de cassette eruit hebt, tandwiel tellen wat naar je diff gaat. deze moet overeenkomen met de oude, anders krijg je de nieuwe cassette _nooit_ in de klok van de F10 bak.(Tandwiel kan je overzetten! Het is het laatste tandwiel dus, klem los, tandwiel eraf :))
5) bak erin schroeven olie vullen (1,2 of 1,5L) effetjes vraagbaak lezen. (letop: differentieel loopt niet leeg van olie, dus niet TE veel olie erin douwen).
6) schakelhoedje erop zetten van de F10/13 bak (zijn ook het zelfde als F16~18 bakken). Wel zorgen dat de bak in neutraal staat anders krijg je ‘m niet erop.
7) rest weer vast zetten zoals ‘t zat en je bent klaar bij de versnellingsbak.Binnen bij de pook effe een klein knobbeltje met een flexzaag weg rammen, en je kan naar de 5de versnelling bewegen met je pook.
Mocht je er niet uitkomen, kan je mij evt. mailen. Heb intussen een hoop bakkies op deze manier gewisseld :)
Bakkeuze laat ik aan jou over, je kan ‘m van een Corsa-A/B halen, maar ook van een Astra-F C14NZ.
De voorkeur bij mij ligt op een Astra-F C14NZ want die hebben een F13WR bak volgens de fabrieksspecs. Corsa-B’s vind je het beste op de sloop met weinig km’s. Dus ik zou daarvoor als 2de gaan.
Heb je toevallig een foto van dat stukkie wat je weg moet zagen ?
ja die gsi 8v blokjes zijn leuk om aan te sleutelen, heb er hier ook nog 2 staan voor revisie
@Aapje wrote:
Maar C16SE is veelal ook DIS hoor…
C16SEI/E16SE is geen DIS… :)
Ik ben een C16SE aan het reviseren, mocht je wat details willen weten..
DIt is de onderzijde van een C16SE kop:
Daar ben ik nog niet achter, dat moet ik nog uitpluizen maar denk dat het wel goed gaat, tis opel hè net lego
klopt die kop heb ik ook maar als je op de nokkenashuis van de C16Se kun je ook een normale ontsteking zetten,
moet je alleen die blinde plaat eraf halen maar dat wil niet met de 16 klepper en aangezien we met Webbers rijden willen we zo min mogelijk electronica in hebbendie compressie word hoger maar maakt niet uit hij moet alleen hard lopen. eventueel met octaanbooster
en er moet een pijp voor de carterontluchting verandert worden verder niet spannend denk ikOk dan heb ik nog 1 vraagje
Past de stuurinrichting van een A op een B corsa ?
-
AuteurBerichten