Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deze zwerft nog steeds rond op het forum, hij is mijn dagelijks vervoer.
Het blinkt alleen niet meer zo.
Binnenkort staat er nog wat plaatwerk op stapel voor rechts en links achter.
Wegens verbouwing thuis is alles zover uitgesteld dat de hoeken er al uit vallen dus hoef ik niet veel meer weg te slijpen:Dorigineel gepost door mantameijel
Geweldige auto Michiel026.Vooral de kleur! Menierood rules.
Heb er in het verleden zelf ook een gehad. Heeft hier nog een tijdje op het forum rondgezworven en dook erna opeens bij een bekende van me op. Die had stuurversnelling. Heeft deze dat ook?He hans, weer terug bij nijs?
Heb je eindelijk alle rommel van de uitlaat verwijderd zo dat alles open is tot achter?When you hit the tree between the headlights thats understeer. Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights
ik heb wel heel wat meer motoren op nieuw opgebouwd dan jij gezien hebt. en als er bij mij in het boek staat super of 98 als opgegeven brandstof dan hou ik me daar gewoon aan. het staat er niet voor niks zo.
wat jij dan doet dat moet je zelf weten. trek je eigen plan maar.meneertje ik weet het veel beter.maar zadel anderen niet op met een onjuist advies knuppel!He huib,gaaf je hier tegen te komen.
De calibra ziet er inderdaad nog goed uit.hoeveel ken je er dan die volgens het boekje 98 moeten tanken en dan toch maar 95 tanken zonder problemen??
20.000 km is dan toch ook al een hele afstand zeg, wow. hoe lang doe je daar over dan zo’n 20.000 jaar.
ik ben wel benieuwd of je er over 100.000 nog zo over denkt of ben jij meer van het type bij elke 50.000 een andere motor omdat er iets kapot was gelopen??
val me maar aan dan.
want lezen kun je blijkbaar zelf ook niet.
De test tussen de benzines ging niet tussen 95 en 98.
in de test werden de 95 van alle brandstofmerken getest in een motor geschikt voor 95 en alle 98 in een motor voor 98. de test was dus om het al dan niet aanwezig verschil in KWALITEIT VAN DE MERKEN aan te tonen. er is niet getest of er verschil optreedt als ik in DEZELFDE motor 95 of 98 tank,want dan was er wel degelijk verschil gemeten.:vertagals de motoren voor 98 gemaakt zijn dan tank jij maar lekker euro 95. ga vooral je gang.
maar adviseer dit niet aan anderen die hier geen weet van hebben waardoor deze mensen een defekte motor op kunnen lopen.
je lult echt uit je nek als je verklaart dat er bij pingelen geen zuigerschade kan optreden.PREDETONATIE (ook wel pingelen genaamd) IS ONGECONTROLEERDE ZELFONTBRANDING EN TREEDT DUS OP VOOR DE B OUGIE GEVONKT HEEFT met alle nare gevolgen van dien.
als jij daar geen verschil merkt,vraag ik me af of je wel gevoel hebt voor mechanische techniek.en dat je die zelfontbrandings temperatuur niet zou kunnen berijken,makkelijk zat.
95 is minder klopvast dan 98.
en alle motoren lopen op 98 maar niet alle op 95in mijn c-coupe mocht euro 95 en dan ging het echt maar 140 en geen meter harder. na een tankbeurt met 98 was het dus wel een echte hele 20 km harder. hier kan ik dan nog wel uren over steggelen en dat ben ik toch niet van plan.
om een motor geschikt te maken van 98 naar 95 kun je door de compressieverhouding te verlagen.
bij voorkeur beneden de 1:10.5een goede automaterialen zaak zal ze inderdaad ook wel verkopen.
de oktaan berekening heb ik vroeger nog eens geleerd van een voormalig leraar van me,maar dat is al weer bijna een milennium geleden:P
wij moesten toen berekenen wat het oktaangehalte werd na bijmengen van petroleum.
petroleum heeft ook een hoger oktaangehalte.
maar hiervoor moet ik echt al mijn schoolspullen blad voor blad na kijken om dit weer te vinden,als ik het uberhoupt nog heb.
voorlopig ziet het er niet naar uit dat ik mijn schoolspullen weer oprakel.95 en 98 is trouwens het RON nummer (research octane number)
de gegevens wat betreft mengverhouding die staan gewoon op het etiket.
ik moet je eerlijkheidshalve wel vertellen dat ik er zelf nog niets van gebruikt heb.
een kennis van me gebruikte het altijd voor de motorcross vandaar dus dat ik het ken.
maar wat betreft de euro 98 kun je waarschijnlijk nog het langste terecht bij de vrije pompen of anders tanken over de grens.meestal is dit een chemische variant van euro 95 of het is bio.
als je toch 98 wil hebben zou je er beter aan doen om naar de betere motorcross-speciaalzaak (goed scrabbel woord met dubbele woordwaarde) te gaan, daar verkopen ze flesjes met octaanbooster.
dan kun je elk oktaan gehalte zelf samenstellen.
dit word ook wel vaker gedaan met zwaar getunede motoren om pingelen te voorkomen.
benzine van kleine vliegtuigjes is zelfs oktaan 114ik heb motorolie als bloed en daarbij gewoon een hekel aan fijtelijke onwaarheden:P
op mijn 12e demonteerde ik met succes mijn eerst verbrandingsmotor en heb dit daarna nog vele malen mogen doen met plezier.
zelfs complete motoren herbouw van Caterpillar gedaan bij mijn vorige werkgever.
niet te repareren is flauwekul.
economisch niet meer rendabel te repareren, dat is weer een ander verhaal.toerenbegrenzing op een CIH-E motor, ja en nee.
Het was dacht ik afhankelijk welke ontsteking en welke computer er op zit.
De mechanische ontsteking met kontaktpuntjes heeft geen begrenzing,de electronishe ontsteking heeft dacht ik soms wel en soms niet een begrensde module en bepaalde computers van de vroegere series hebben geen begrenzing in de electronica zoals de latere uitvoeringen.
dit is trouwens terug te vinden op de site van BOSCH (http://WWW.BOSCH.DE) met het nodige speurwerk.Wat betreft de gescheurde tuimelaars,dat ziet er naar uit als metaalmoeheid.
het breukvlak is van een brosse breuk.
oorzaak: meerdere mogelijkheden.
– overbelasting door te zware klepveren
– klep geraakt door de zuiger
– te lang door gereden met te grote klepspeling waardoor alles uitloddert en uiteindelijk knapt.
– gewone metaalmoeheid door ouderdom,de kleppen worden natuurlijk honderden miljoenen keren bediend in een autoleven.dat het blok mooier loopt op euro98 is zeker.
hoe hoger het oktaan getal hoe stabieler de ontbranding van het mengsel.Ik heb zelf proefondervindelijk vastgesteld dat de motor er op vooruit ging, dwz:
– een rustigere regelmatigere loop van de motor
– hogere maximum snelheid (als je geen toerenbegrenzing hebt)
– en meer kilometers met een volle tank waardoor ik uiteindelijk zelfs goedkoper uit was dan met euro95ps de maximum snelheid ging niet met 50 omhoog of zo maar wel van 140 naar 160 km/h
en dat verhaal van GSE :o
Weinig opgestoken daar dan op school want hoger oktaan is wel degelijk beter.
in duitsland kun je zelf oktaan 100 tanken.
vooral bij hoge toerentallen zul je verschil merken tussen oktaan 95 en 98
de oktaan 95 zal eerder tot zelfontbranding over gaan wat merkbaar is als zijnde pingelen.
wat verder na verloop van tijd zelfs kan lijden tot verbrande zuigers en lagerschade aan krukas en drijfstangen.
het is maar dat je het weet.en wat betreft de loodvervanger, daar ben ik niet helemaal fan van. is een vervelend chemisch goedje maar werkt wel op de zelfde basis als lood.
het lood uit de gelode benzine zette af op de klepstelen en door de zelf-smerende werking van dit lood slijten de klepgeleiding en klepzittingen minder hard.
later werden de cylinderkoppen voorzien van harde klepzittingen waardoor dit smeren met lood overbodig werd en dus om milieuschade te beperken werd de benzine loodvrij gemaakt.
als je een cylinderkop tegenwoordig laat reviseren kun je voor een paar euri extra ook harde klepzittingen laten zetten waarmee je meteen verlost bent van alle stress betreffende wel/geen lood vervanger of ongelood.He hans,je had echt niet de moeite hoeven doen om het kenteken van mijn rekord onherkenbaar te maken.:D
er zwerven nog wel meer foto’s van de rekord met wel leesbaar kenteken rond op andere opelpagina’s.
alleen was ie toen wel egaal van kleur.
en viel de plamuur er af waardoor ik genoodzaakt was om wat rekonstruktie-chirurgie toe te passen.
het spatbord is weer hard gemaakt met plaat i.p.v kunsthars.het is anders wel knap irritant dat de helft van nederland wel kan lezen maar de tekst niet begrijpt.
als je een advertentie plaatst op MP en daar dan een vaste of niet-onderhandelbare prijs in zet en dan nog krijg je vragen wat is de uiterste prijs?? kan er niet wat van af??ook ik heb ooit met zulke debielen te maken.
als ze dan vragen of er niet wat af kan dan begin ik gewoon met de rechter spiegel en vervolgens de antenne,die breek ik er vanaf waar ze bij staan.
en pingelen?? ik heb een opening in de muur dat heet een deur en daardoor kunnen ze vertrekken zonder aankoop.
vaste prijs is vaste prijs, klaar.Erg bedankt,hier kan ik tenmindste mee verder.
Wat betreft het motormanagement, ik kon de topic niet terug vinden waaraan je ze kon herkennen.
vandaar dus dat ik het voor het gemak maar motronic noemde.
het is wel van de soort met de gele injektors.ik bedoel de bevestiging van het blok aan de bak.
Ik heb namelijk nog en seh liggen en een r25 bak maar heb eigenlijk geen zin om alles te verhoeren. als de r25 er ook nog in moet, dan moet de tunnel er aan geloven,een aandrijfas verbouwen en de bediening van de stuurversnelling netjes geremoved worden:mad:he hans,als je geluk hebt is het stangetje van het slot niet los maar alleen het palletje van het slot vast gevroren.
je kunt proberen met een haarföhn de deur te verwarmen.
het wil ook nog wel eens lukken door de deurgreep omhoog te trekken zoals je normaal de deur opend en dan de deur snel naar binnen en naar buiten te trekken/duwen.(stoten met de deur)ja ok ik krijg ook liever geld toe op een auto en al het werk gedaan:D:D
vallen is niet erg,alleen het neerkomen doet zo’n pijn.
het helpt goed tegen muizen spak de boer en hij stak z’n schuur in brand.
waar er twee vechten moet er toch één de meeste klappen beuren.
375 is geen geld voor een auto die nog wel oldtimer wordt.
en voor zo’n bedrag mag je zeker wel wat mankementen verwachten.
voor 500 euro koop je bij de auto sloperij toch zeker wel een bestuurders stoel en een complete slotenset met sleutels en de inzet stukken van de wielranden heb je al voor 15 euro/stuk,dus waar praat je dan over:wtfhet uitstekende deel naar de bak.
de koppelingsplaat kan er toch alleen afvallen als je de drukgroep van het vliegwiel los haalt,niet als je de bak demonteerd?
-
AuteurBerichten