Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18370873]altijd de kortste termijn aanhouden dus of 4 jaar of 190K, welke het eerste komt volgens het onderhouds boekje.[/quote] is vervangen in 2013 dus dan ben ik al aardig te laat
Tnx, loopt de waterpomp bij deze auto over de distributieriem? Zo ja vervangen en zo nee niet persee vervangen toch?
Tnx voor je antwoord! Volgende week ff er heen voor een olie wissel gaat 5w40 worden aangezien de auto ook wat meer olie vebruikt
[quote quote=18369825]Ja, je ecu krijgt geen signaal dus gaat hij in een soort van noodloop.[/quote] Dan is dat ook weer opgehelderd haha .tnx
[quote quote=18369821]Goed om te horen. Ben hem namelijk zelf ook wel eens vergeten.[/quote] kan gebeuren. Kan btw zo zijn dat mn auto vanochtend hoog in de toeren zat bij het starten door dat ie los zat?
[quote quote=18369811]
Heb je al gecheckt of de stekker weer is aangesloten? Word namelijk wel eens vergeten.
ik ga er morgen even mee terug. Kan het zelf niet checken dus bij een reparatie van uitlaat word een stekker er even uithaald?
Ligt er aan waar het lek zat. Als de voorpijp er af is geweest dan is hij er zeker af geweest.[/quote] ben er net mee terug geweest. Idd stekker vergeten.probleem opgelost
[quote quote=18369801]ik had dezelfde. Nieuwe uitlaat van motor tot kofferklep, dagen later, lambda 2 storing. als uitlaat lekt, dat lambda 2 heeft meer oxygen, dat helpt met een bijna dood sonde. Google maar hoe een lambda sonde werkt. mijn probleem was opgelost met een nieuwe bosch lambda sonde.[/quote] hmmm was maar een klein lekje in tussenstuk..Hiervoor had ik de melding niet, was direct na reparatie toen ik wegreed
[quote quote=18369798]Heb je al gecheckt of de stekker weer is aangesloten? Word namelijk wel eens vergeten.[/quote] ik ga er morgen even mee terug. Kan het zelf niet checken dus bij een reparatie van uitlaat word een stekker er even uithaald?
Goedemorgen, bedankt voor je antwoord.
kan het kwaad om hier mee door te rijden ?
maargoed vanochtend voor het eerst de kachel weer aangedaan, en weg was het geluid ?
alleen schurend geluid idd, je voelt het ook zodra ik stuur en het maakt geluid (stroef)
Ja heb stuurbediening
Bedankt voor je snelle reactie..zal er ff naar kijken, klonk op het eerste gezicht wel ernstig ..maar dat valt waarschijnelijk wel mee dus
Hoor het in de auto voel het ook in het stuur als ie geluid maakt
http://vocaroo.com/i/s1HPal1uno1Y” onclick=”window.open(this.href);return false; heb ff het geluid opgenomen als het goed is hoor je het,normaal is het erger
Astra g coupe, vloeistof is op peil
Net mn auto weer op gehaald, ze hebben alles ff los gehaald en op nieuw aangelsloten ook dynamo etc .zat wat oxidatie op 1 van de aansluitingen dat hebben ze shoongemaak voor de rest wat gespoeld.uitgelezen En hij stuurt weer als van ouds ….zwaarder dus ben geen meter verder gekomen, ok stuurhuis is niet lek dat scheelt iig al
@cali wrote:
dit stelt ook niet veel voor hoor alleen is een beetje gereedschap en een brug wel handig
eerst zou ik als ik jou was ervoor zorgen dat je zeker bent dat dit het probleem is en daarna rondvragen bij verschillende bedrijven wat het kost
en of ze eventueel ook tweedehandse onderdelen monteren (zijn steeds meer bedrijven die via onderdelenlijn onderdelen voor je willen bestellen en monteren)
als je zelf met een pomp op de proppen komt wordt het wat lastiger ivm met garanties als het daarna niet goed isDat ga ik vrijdag doen ff na laten kijken. hopenlijk kunnen ze het probleem vinden .tnx zal het mee nemen als het 1 maal zover is
@Haasje17 wrote:
Heb je de accuspanning, zekering en olieniveau gecontroleerd?
Er zit een dikke zekering voor de pomp onder de motorkap in het zwarte bakje, bij te lage accuspanning (slechte accu of dynamo) wordt het systeem ook uitgeschakeld, bij te laag olienivau moet je ook zwaarder sturen.
Overigens zijn er 2 type pompen geleverd op de Astra G, probeer dezelfde te krijgen zodat het plug and play is.
Ja ik heb generatie 2 volgens mij maar laat em vrijdag nakijken hopenlijk weigert ie dan anders blijft het gissen? Accu heb ik door laten meten was 14. reservoir zit vol naar de zekering heb ik nog niet gekeken
@cali wrote:
zelf inclusief het uitgebreid poetsen van allerlei dingen ( tis toch je eigen auto he king: ) een uurtje of 3 4 bezig geweest
maar zou als ik het nu weer zou moeten met gemak in 3 kunnen mis wel 2
neem aan dat ze dat bij de gemiddelde garage ook wel reddenlijkt mij wel vraag er wel ff naar voordat ze het evt vervangen. poetsen en een dempertje vervangen kan ik nog wel maar dit gaat boven mijn pet
Is het trouwens snelheids afhankelijk? Dat het systeem wellicht denkt dat ik 120 rijd terwijl ik bijv 30 rijd?
@bart-gsi wrote:
lol.. wordt eens tijd dat ik naar bed ga.. gaat niet goed komen.. zit er heel de tijd al naast te lezen… whaha oops
ik las zelf over corsa heen :D ben ook niet echt scherp meer
@cali wrote:
laatst nog een stuurpomp vervangen van een G coupe
klusje stelt niet veel voor op een brug op straat word het iets lastiger
pomp idd +- 100 op de sloopkijk wel dat je de goede haalt want er zijn meerdere types in mijn geval stond er groot op het reservoeir ( net een afgezaagde olie fles) TRW
maar eerst uitzoeken of het aan je pomp ligt aangezien je bekrachtiging volledig electrisch gevoed is kan een slechte accu of dynamo ook de oorzaak zijn
Dynamo is vorige jaar vervangen is 1 uit revisie van bosch. heb accu al laten meten laatst gaf 14 aan.maar dat kan dus wisselen?
.monteur waar ik het aan vroeg begon er al mee dat het aardig wat man uren kost om dit te klaren, en dat het rond 1000 euro kost.maar dat kan dus mee vallen. Tnx voor de advies allemaal een beetje voorkennis kan je een hoop kosten besparen, ik kijk het even aan en laat het onderzoeken@bart-gsi wrote:
ik ben ook ff aan het meezoeken.. wat voor motor heb je?? aangezien ik meerdere types stuurinrichtingen vind op een c corsa
2.2 motor
@KRSA2000 wrote:
Stuurhuis en pomp zijn losse units, maar worden wel vaker aan elkaar gemonteerd.
Huidige prijzen weet ik helaas niet precies, maar ik zou verwachten dat een pomp tussen de €50-€100 zou moeten opleveren en een stuurhuis idem dito.Als je beide afneemt zullen ze wel wat aan de prijs kunnen doen…
Ok dat valt enorm mee .dan zijn het evt alleen de man uren die de prijs opdrijven is toch wel een paar uurtjes werk? Aangezien het 1 en ander gekantelt moet worden om er bij te kunnen?
@KRSA2000 wrote:
Als alleen de pomp problemen geeft, ben je misschien ook geholpen met een tweedehandse of een v/d sloop.
Die zijn ook volop te krijgen…(Eerst ff controleren of de pomp idd de oorzaak is ;) )
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Tnx .zal het in dezer dagen eens na laten kijken het is dus niet 1unit? Stuursets zijn op de sloop ook volop te verkrijgen? Wat zijn de prijzen daar ongeveer
-
AuteurBerichten