Lamdasonde storing na reparatie uitlaat?

Forumindex Forums Modellen Astra Lamdasonde storing na reparatie uitlaat?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369783
    M82
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2015

      Goedeavond, van de week  een uitlaatmof laten bevestigen bij een garage omdat er een tussen stukje  lek was. Auto klaar,ik richting huis begon mijn motormanagement lampje te branden, ik er mee terug uitlezen ,lamdasonde storing.Melding er uitgehaald en na een paar dagen begon het weer te branden. Mijn vraag is, heeft dit te maken hebben met de reparatie??

       

      #18369798
      Bart…
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2019

        Heb je al gecheckt of de stekker weer is aangesloten? Word namelijk wel eens vergeten.

        #18369801
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          ik had dezelfde. Nieuwe uitlaat van motor tot kofferklep, dagen later, lambda 2 storing.

          als uitlaat lekt, dat lambda 2 heeft meer oxygen, dat helpt met een bijna dood sonde. Google maar hoe een lambda sonde werkt.

          mijn probleem was opgelost met een nieuwe bosch lambda sonde.

          #18369805
          M82
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2015

            [quote quote=18369798]Heb je al gecheckt of de stekker weer is aangesloten? Word namelijk wel eens vergeten.[/quote] ik ga er morgen even mee terug. Kan het zelf niet checken dus bij een reparatie van uitlaat word een stekker  er even  uithaald?

            #18369806
            M82
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2015

              [quote quote=18369801]ik had dezelfde. Nieuwe uitlaat van motor tot kofferklep, dagen later, lambda 2 storing. als uitlaat lekt, dat lambda 2 heeft meer oxygen, dat helpt met een bijna dood sonde. Google maar hoe een lambda sonde werkt. mijn probleem was opgelost met een nieuwe bosch lambda sonde.[/quote] hmmm was maar een klein lekje in tussenstuk..Hiervoor had ik de melding niet, was direct na reparatie toen ik wegreed

              #18369811
              Bart…
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 March 2019

                [quote quote=18369805]

                Heb je al gecheckt of de stekker weer is aangesloten? Word namelijk wel eens vergeten.

                ik ga er morgen even mee terug. Kan het zelf niet checken dus bij een reparatie van uitlaat word een stekker er even uithaald?[/quote]

                Ligt er aan waar het lek zat. Als de voorpijp er af is geweest dan is hij er zeker af geweest.

                #18369820
                M82
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 June 2015

                  [quote quote=18369811]

                  Heb je al gecheckt of de stekker weer is aangesloten? Word namelijk wel eens vergeten.

                  ik ga er morgen even mee terug. Kan het zelf niet checken dus bij een reparatie van uitlaat word een stekker er even uithaald?

                  Ligt er aan waar het lek zat. Als de voorpijp er af is geweest dan is hij er zeker af geweest.[/quote] ben er net mee terug geweest. Idd stekker vergeten.probleem opgelost

                  #18369821
                  Bart…
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 March 2019

                    Goed om te horen. Ben hem namelijk zelf ook wel eens vergeten.

                    #18369824
                    M82
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2015

                      [quote quote=18369821]Goed om te horen. Ben hem namelijk zelf ook wel eens vergeten.[/quote] kan gebeuren. Kan btw zo zijn dat mn auto vanochtend hoog in de toeren zat bij het starten door dat ie los zat?

                      #18369825
                      Bart…
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 March 2019

                        Ja, je ecu krijgt geen signaal dus gaat hij in een soort van noodloop.

                        #18369826
                        M82
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2015

                          [quote quote=18369825]Ja, je ecu krijgt geen signaal dus gaat hij in een soort van noodloop.[/quote] Dan is dat ook weer opgehelderd haha .tnx

                          #18369827
                          Bart…
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 March 2019

                            Geen probleem.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.