Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
We hebben meen ik alleen de pomp vervangen.
Dus het grijze blok onder de motorkap zeg maar.@bart-gsi wrote:
opcom eraan hangen.. hoef je niet zomaar onderdelen te vervangen… dus kun je bevestigen dat het een ring is??
Helaas geen opcom tot onze beschikking.
Nadat we een kijkje onder de auto namen kwamen we inderdaad tot de conclusie dat de ring rechts voor kapot is, ontbreken paar tandwielen.Dus het kan aan een aantal dingen liggen
Is het niet zo dat het systeem gewoon aan zou moeten geven waar aan het ligt?@jraaf wrote:
Ik zou ‘m eens langs een andere vod brengen. Vraag om een een goed rondje te laten rijden en uit te laten lezen. Kost je 6 tientjes maar dan krijg je wellicht een goede diagnose. Om een ‘fluitje’ van de turbo hoef je niet wakker te liggen.
Groet jraaf
Wederom dank je wel
We vertrekken vanavond dus hoop echt dat mijn vec zich goed houd
Op de snelweg richting buitenland rijd ik meestal tussen de 120 en 150 km/h
Een wagen met 3 ton op de teller moet toch wel 140-150 km/h aankunnen voor ruim 1600 km ?
Meen dat het ook goed was om na een lange rit de wagen een minuut of 5/10 stationair te laten draaien ivm de turbo, of is dit een fabel?@jraaf wrote:
Oostenrijk ligt nog al wat hoger dan Nederland. Dan heb je ook te maken met een andere atmosferische druk wat een invloed heeft op je turbodruk. Een fluitende turbo is niks mis mee.
Ik heb eerder ‘t idee dat je reminrichting eens grondig nagekeken moet worden.
Daarnaast zou ik bij een vod die zegt dat ie je vec niet kan uitlezen omdat je geen storingslampje hebt een dikke ‘dankjewel’ zeggen en nooit meer terug gaan, prutsers. Is dat ook dezelfde die je turbo en vacuumpomp vervangen hebben? Je uitlaatspruitstuk zou ook lek kunnen zijn. Dat heb ik ook eens gehad, daar kwam me een ‘gekrijs’ van af.Ik zou een goede vod zoeken en ‘m laten uitlezen en inspectie van je reminrichting.
Dat de turboslang en interkoelerslangen dik worden, hard worden of ‘uitzetten’ is zo als speaker al zegt, een goed teken. Hij bouwt dus voldoende druk op.Groet jraaf
@jraaf
Dank je wel voor je hulp
De opel dealer waar ik klant ben zegt niks uit te kunnen lezen ivm de turbo gefluit
Wat de problemen betreft met het rempedaal zoals hierboven omschreven is dit voor mijn gevoel ontstaan nadat ik bij de opel dealer de voorste schijven en remblokken heb laten vervangen.
Kort een week erop ofzo begon ik het te merken bij het remmen nu voel ik ook wel eens een lichte trilling in mijn gaspedaal en gaat dan weg
De ingrijp van de abs is niet altijd maar komt wel vaker voor sinds een maand of 4-5.
Op vakantie hebben ze wel een pakking vervangen tussen de voorste gedeelte van de motor.
Denk rondom de kleppen ?
Hierna werd het gefluit wel minder maar nogmaals dit heb ik de eerste 4 jaar nooit gehad of gehoord.@speaker wrote:
ff iemand goed gas laten geven en kijken of de turboslang dikker wordt ( dat hoort )
Bij jou zit de turbo volgens mij achter aan het blok . Met aluminiumkap er overheen.Wat te doen als de turboslang dikker word ?
Is dit iets wat dikker hoort te worden tijdens het gasgeven ?
Mag de slang van de intercooler dikker worden of op een bepaalde plaats(rechtsvoor) als je voor de wagen staat?In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie.
@speaker wrote:
een beetje fluiten van de turbo is best gezond. Die van mij heb ik net vervangen en die fluit ook.
Wat wel kan is een lekkage in je turboslang en dat hij daar door een beetje fluit ( lucht ontsnapt )
Wat betreft je ABS : misschien is 1 band meer afgesleten dan de ander waar door de abs regelunit denkt dat je aan het slippen bent ….
Of misschien een kapotte sensor of abs-ring ..
( maar ik gok op de band eigenlijk )
@speaker,
heel erg bedankt voor je reactie.Toen ik de auto kocht hoorde ik nooit een turbo fluiten, dit viel me afgelopen zomer voor het eerst op na 4jaar al de auto in het bezit te zijn.
de banden zijn allemaal goed tot zeer goed.
voorste banden zijn nieuw erop gezet
achterste banden hebben nog meer dan genoeg profiel.
Betreffen de Michelin energy saver banden.
Waar kan ik evt die turboslag vinden en de lekkage zo hopelijk vinden.
Vanavond laat moeten we vertrekken met spoed naar het buitenland dus heb de hele dag om dit op te lossen, moeten ruim 1600 km rijden, zou het fijn vinden als er geen problemen ontstaan omtrent de turbo.
Bij de opel garage waar ik dus ben geweest was het advies: alles onder druk zetten om zo hopelijk iets te vinden -
AuteurBerichten