Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@gose91 wrote:
Donkere koplampen zouden hem echt helemaal afmaken, maar zo is ie al :wub :wub :wors
Thanx!
er zate zwarte in, maar die waren helemaal verweerd, is zo zonde van die koplampen.
maar deze had ik er bij gekregen.ik heb mijn compensator hier vandaan gehaald
http://www.simons-uitlaten.nl/contents/nl/d542_Simons_63,5mm_Uitlaat_Accessoires.html” onclick=”window.open(this.href);return false;en die ringen zijn gewoon los te krijgen, als het goed is kan ik die gewoon krijgen tot iets van 70mm bij onze onderdelen leverancier dacht ik, alleen kosten ze dan ook wel een paar tientjes
oke op die manier, ja ik heb zelf nog zitten denken om de bout waar je je olie filter op draait te vervangen voor 1 met M20x1,5 draad dan kan je namelijk een filter van een renault (LS932 van purflux bijvoorbeeld) monteren deze zijn maar +/- 50mm hoog alleen durf ik ook niet te zeggen of hier een bout voor is, ben ik ook nog niet achter aan geweest.
van het weekend weer even bezig geweest, en de adapter plaat voor de sensoren weg gehaald en de sensoren in het olie kanaal achter op het blok gemonteerd, de imbus kwam er lekker lastig uit, maarja wat wil je na 25 jaar
nu heb ik genoeg plek voor mijn filter, ik gebruik nu een knecht/mahle OC242 filter, deze is net zo groot als het verkorte filter dat ze bij m-tech verkopen.en aangezien die vorige week niet zo heel lekker remde, (voornamelijk omdat de blokken op waren) meteen de calibra turbo remmen maar even geinstaleerd
voor/origineelna/calibra turbo
moest wel even de balanceer gewichtjes aan de buitenkant van mijn velgen weg halen anders wouden de velgen niet zo lekker meer draaien aan de voor kant :jerry
ik heb de op lossing voor de sensor plaat al gevonden/door gekregen
even de link door kijken, dan moet je er wel uit komen denk ik.gewoon die sensorplaat weg laten en het dan zo oplossen
viewtopic.php?f=20&t=140937&start=15super, dankje :thumb
oke top bedankt voor de tip, dan zal ik van de week eens kijken.
zat net zelf ook al even over het internet te kijken kwam indd ook verschillende verlopen tegen.
eindelijk is het er van gekomen, na een aantal weken de bekabeling na gelopen te hebben, een nieuwe ontstekings module geplaatst te hebben en vandaag een nieuwe MSD bobine gestoken te hebben draait de motor eindelijk! :jerry
deze even lekker laten in lopen, nog maar een nieuw filter er op en nieuwe olie er in en even op groene platen het eerste rondje rond het industrie terrein gereden, gewoon omdat ik het niet kon laten,
nu is het nog een kwestie van de kleinigheidjes afwerken, helaas raakt mijn olie filter nog steeds het draag arm, hier zit een sensor plaat tussen van raid en is er al een kort filter gemonteerd, heeft er toevallig nog iemand hier een oplossing voor??
Na even een tijdje niet veel meer gedaan te hebben, ben ik vandaag weer verder gegaan met de cabrio.
alleen de uitlaat moest er nog onder gehangen worden, en dan verder klaar gemaakt worden om te startten.nu zit de uitlaat er onder, alleen viel mij op dat de radiateur lekte… weer een kleine tegenvaller dus maar ff een nieuwe bestelen maandag.
Het blok gevuld met olie en eerst een paar keer gestart zonder dat de ecu er aan hing om overal toch een beetje olie te krijgen, op ten duur begon de olie druk meter netjes op te lopen dus de ecu er aan gehangen en geprobeerd te startten.
Helaas gebeurde er vrij weinig, dus als eerste maar even gecontroleerd of hij toch wel wil vonken, maar helaas… helemaal niks aansluitingen op de ontstekingsmodule gecontroleerd en netjes plus en min, signaal gemeten op de ecu en op de module ook hier netjes signaal op, dus helaas vrees ik dat de ontstekingsmodule kapot is, ook hier maandag maar even een nieuwe voor bestellen en dan nog maar weer eens proberen.19 februari 2014 om 18:01 In reactie op: Project 98′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Grijs) (Update 14) #18200094netjes hoor :thumbup altijd een heerlijk werk om kabelbomen uit de pluizen.
Vandaag weer een dag lekker kunnen door doen aan het dashboard, na een hoop gekut met de kachel bedieningsdraden. Zit hij eindelijk weer terug op zun plek. de accu er maar even in gezet om te kijken of het ook echt werkelijk werkt.
Ook meteen maar even de nieuwe spal ventilator geplaatst, aangezien de originele koelven en de koelven van een gsi niet paste i.v.m. het ashley spruitstuk.
en in de garage is het heeerlijk te doen
ff een shot op de stallingsvelgen.Na een aantal weken ff geen tijd en plek meer gehad te hebben i.v.m. de bouw van een spuitcabine, nu eindelijk weer tijd gehad om aan de astra verder te gaan.
een nieuwe koelslang van de leverancier gehad omdat die ander lek was van nieuw af, deze dus gemonteerd.
en lekker draadjes aan het trekken geweest voor de meters in het dashboard.het dashboard lekker uit elkaar, en straks weer het heerlijke werkje om de kabels van de kachel terug te steken. hier heb ik egt een hekel aan, maarja het is niet anders.
blokje gevuld met 15w40 minerale olie voor de eerste ronde om alles weer te laten inlopen. en een paar nieuwe filters gehaald bij de dealer, verkorte filters in plaats van de normale 650401 heb ik nu de 5650305 deze zijn 70mm hoog.
23 januari 2014 om 17:42 In reactie op: Vectra meeting AC De Meern 24 MEI 2014 UPDATE PICA’S!!!!! #18208619Zeker aanwezig :thumbup
tegen die tijd staat ze toch wel weer terug op de 19” snowflakes14 januari 2014 om 21:07 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200216let ook even op voor de keuring met je deuren,
in de keuringseisen staat: de deuren die direct toegang geven tot de personen ruimte moeten op normale wijzen van binnen en van buiten geopend kunnen worden.
*toevoeging: wanneer bij een voertuig de deurklinken of deur grepen zijn verwijderd of volledig zijn weggewerkt. dan kan er geen spraken zijn van een goedkeuring op basis van de keuringsregels 5.2.41 lid 1, omdat deze deuren niet op een normale wijze te openen zijn. :vertagverder een zeer leuk project :thumbup
Altijd balen als je een blok volledig hebt opgebouwd, in de auto hangt en je zover ben dat er koelvloeistof en olie in kan, na er 8L koelvloeistof in gedaan te hebben, er achter komen dat er een klein gaatje in 1 van de koelslangen zit :fy1
deze was zelfs nieuw vervangen, dus maar ff terug naar de leverancier en kijken of ik een nieuwe kan krijgen, want dit is nix natuurlijk@GOGOGO_1555 bijna goed indd, deze lip heb ik vanonder een renault espace 2 gehaald,
er stond er nog 1 op me werkt voor onderdelen dus dat was de makkelijkste en goedkoopste oplossing en zelf ben ik vrij tevreden met het eind resultaat.
wel moest de lip iets aan gepast worden, aangezien een espace nogal wat breder is. het mooie is dat een terug lopen de rand heeft van boven, dus even een paar gaatjes boren een paar popnagels er door en vast zit hij.C-coupe71 haha dankje, en voller is het zeker! ik ben nogsteeds aan het puzzelen met de koelven aangezien dit niet egt lekker past, maar gelukkig hou je met zon lexmaul spruitstuk en berg ruimte onder het spruitstuk over voor je kabels e.d.
afgelopen dagen lekker aan het vechten geweest met de radiateur en koelven, helaas paste. i.v.m. het ashley spruitstuk de koelven niet meer, en kwam ik ook niet lekker uit met de koelslang tussen radiateur en thermostaat. een nieuwe ”varkensstaart” had ik nog liggen dus zonde om een flexibele koelslang aan te schaffen
dus van de week een radiateur incl koelven voor een astra f gsi laten komen, en deze dan maar geplaatst na het verwijderen van de radiateur bak, die er origineel zit. helaas past de koelven nu nogsteeds niet, nu licht het probleem niet zo zeer bij het spruitstuk alleen zitten nu de servo leidingen in de weg :fy1 dus vanavond dan maar een platte spalven besteld die aan de juiste afmetingen voldoet zodat ik deze dan eindelijk passend krijg.
ja klopt als ik het goed zeg heb ik hem uit Neer gehaald.
het is niet helemaal groep a het einde van het spruitstuk is geen 63,5mm maar 58 of 60mm
maar zoals je op bovenstaande foto kan zien toch een heel stuk groter als het origineel.
ik heb hem uit engeland laten komen http://www.ashleyexhausts.co.uk/” onclick=”window.open(this.href);return false; alleen staat dit spruitstuk bij hun op de website onder vauxhall nova 4-2-1ik heb er nu zelf een compensator van simmons op gelast, zat wel een klein beetje speling op, maar nou niet dat je een gat van 5mm dicht moet lassen rondom.
vandaag nog een klein beetje werk verricht,
de compensator aan het spruitstuk gelast, het spruitstuk en de thermostaat gemonteerd.
en een lucht kelk in de voorbumper gemaakt voor de koude lucht toe voer.helaas vandaag niet egt verder gekomen aangezien we er voor een auto berging uit moesten, ook dit is mooi werk natuurlijk (voor ons dan toch, meestal voor de eigenaar van de auto die we moeten bergen niet bepaald)
zeer handig! :thumb
vandaag de simmons compensator voor het spruitstuk binnen gekregen in 63,5mm
en de koude lucht toevoer die in de voorbumper moet komen, dus morgen kunnen we lekker verder.
nog een paar kleine dingen en hopelijk kan het blokje zun eerst toeren nog maken voor het nieuwe jaar.kabel boom is ondertussen passend gemaakt
Zal binnen kort even kijken of ik hier een schema met pen bezetting van kan maken als ik er tijd voor heb.hall sensor zal hij waars altijd aangeven aangezien je motor niet draait,
daardoor zal deze altijd als foutcode worden weergegeven.en ik weet niet waar je woont, mocht je in zeeuws-vlaanderen wonen kan je altijd even langs komen.
-
AuteurBerichten