Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hallo,
Ik ga dus een Z19DTH motor plaatsen, een 16v 1.9CDTI, ipv Z19dt 1.9 8v.
Ik ben opzoek naar een volledig donor auto met schade liefst achteraan.Mvg Lorenzo
Hey
als het echt een 2.0 8v motor is,
Kan je er zo een nieuwe riem opleggen.
heb het zelf ook al meegemaakt maar dan op een golf 3 2.0 8V 2E motorblok.
rijd nog steed zonder probleem king:
Mvg LorenzoDe auto draaid,
Gisteren 4 andere injectors geplaatst, ( had ik nog liggen)
Nogmaals dieselfilter overbrugt met doorzichtige leiding ( nog niet starten)
Daarnaa Retour van tank gewoon aangesloten en bidon van 10liter gevuld met diesel,
Die aangesloten op dieselpomp en jep !!!! daar starte hij dan :D
Nieuwe koperen dichtingen, dieselfilter er terug tussen ,Ontlucht met Vacuum via compressor en na heel veel rookWas het toerenbereik volledig beschikbaar :D die 75pk ook ;D
Me so happy :wors :wors :wors
Nu is de vraag of hij vandaag nog zal starten ? ergens likje in leiding ofzo is rap gebeurt .Mvg Lorenzo
Hey wim,
De stuurdoos is uitgewisseld met 1ntje die zeker werkt, namelijk mijn andere astra .
heeft niet geholpen
Mvg Lorenzohallo,
Geen diesel op de retour aan de tank,
Is er een bepaald sensor op de mazoutpomp die defekt zou zijn ?Mvg Lorenzo
goedemorgen wim,
Weet jij wat daar kan aan gedaan worden ?grtjs lorenzo
hallo iedereen,
Goed nieuws whoehoe auto draait terug mooi king: .
Maar :wtf .
Ik heb de wagen een geheel groot onderhoud gegeven,
Met de beste olie in mijn ogen Marly Black Gold 10w40.
En c2i Diesel cleaner .
Tijd voor de eerste testrit ,
Wat blijkt vanaf 2500 a 2800 toeren stopt hij met trekken en blijft hij ook hangen in dat toeren gebied.
En alsook enorm roken ( Blauw ), zak je onder dat toeren gebied geen rook en goed rijden en trekken .
Ik snap het niet goed meer .
Om stationair draaien en dergelijke alles ok .
Ik begin beetje hopeloos te worden :SIemand die wat tips kan geven ?
Mvg Lorenzo
hallo,
Dieselfilter is eens uitgewisseld en het zelfde resultaat.
toevoer leiding vacuum getrokken en diesel kwam eruit.
Vooraad in tank uitgekuist en heel netjes.
Retourslang ook ok.
verstuivers nog niet getest, maar dan zou hij toch teminste op 3pote moeten draaien ? of ben ik verkeerd ?mvg lorenzo
@lorenzo01 wrote:
even een updateke :
Sinds gisteren gaat hij in noodloop !!!
Even het buisje van de egr naar de intake verwijderd en gevoeld met de vinger,
ik krijg daar dus amper mijn vinger nog in :swear .
Dus auto zal weekje stilstaat, en we gaan beginnen met gans de inlaat zijde te reinigen,
Alsook zal de EGR een serieuse reiniging te wachten staan.
De katalysator word vervangen door een nette gelaste buis.
En de roetfilter zal plaats moeten maken voor een buisje :jerry
alsook ga ik de vacuum leidingen allemaal vernieuwen. en de EGR afdoppen met plaatje en gaatje van 8mm.
Rare is ook als de auto in noodloop schiet en ik hem direct uilees, hij enkel de foutcode heeft van noodloop beperkt vermogen.
Maar niets anders ?
Ik hoop dat dan mijn problemen opgelost zullen zijn :D
jullie mening graag ? voor ik er aan begin .Mvg Lorenzo
PS: Drukversschil Dpf loopt op tot 22Kpa / verzadiging terug 70% .
even een updateke :
Sinds gisteren gaat hij in noodloop !!!
Even het buisje van de egr naar de intake verwijderd en gevoeld met de vinger,
ik krijg daar dus amper mijn vinger nog in :swear .
Dus auto zal weekje stilstaat, en we gaan beginnen met gans de inlaat zijde te reinigen,
Alsook zal de EGR een serieuse reiniging te wachten staan.
De katalysator word vervangen door een nette gelaste buis.
En de roetfilter zal plaats moeten maken voor een buisje :jerry
alsook ga ik de vacuum leidingen allemaal vernieuwen. en de EGR afdoppen met plaatje en gaatje van 8mm.
Rare is ook als de auto in noodloop schiet en ik hem direct uilees, hij enkel de foutcode heeft van noodloop beperkt vermogen.
Maar niets anders ?
Ik hoop dat dan mijn problemen opgelost zullen zijn :D
jullie mening graag ? voor ik er aan begin .Mvg Lorenzo
hallo,
alle leidingen ok, vandaag moest ik mijn moeder even voeren.
De autosnelweg op en na 10min kom ik toe op bestemming :
Mijn motor draaide rauw en een rare geur achteraan de auto .
Ik de auto zeker niet stilgelegd en even goed naar de uitlaat geluisterd enja er was een regeneratie bezig.
Ik heb hem dan gans de tijd rond de 3000toeren gehouden ( 3tal minuutje tot moeder terug buiten kwam).
even geluisterd op stationair, enja de regeneratie was nog bezig.
De rit naar huis gedaan via omweg in 4de versnelling aan ong 120 a 130 km/h (25tal minuutekes ).
Eenmaal thuisgekomen draaide de motor heel netjes stationair regeneratie compleet dus .
Opcom genomen en beginnen uitlezen ik schrok mij nen bult dpf verzadiging 2%.
Nu gans de dag met de auto gereden te hebben lees ik hem net uit en jep daar zijn we weer .
op 1 dag van 2% naar 20% Wtf ?grtjs lorenzo
@perror wrote:
Heb je al rijdend naar het druk verschil gekeken?
Anders dat even doen blijft hij op 0 staan kan het zwarte slangetje naar de druk verschil sensor stuk zijn.
Loopt hij op tot boven de 15 zit je roetfilter vol.
Die verzadiging moet je niet te veel naar kijken.
Dit is namelijk een theoretische berekening.hey ,
ik zal deze namidag dit even testen,
ik hou jullie op de hoogte .mvg lorenzo
hey,
mijn zafje heeft dus groot onderhoud gekregen van mij.
Vacuum leidingen nagelopen, en veel meer, alles ok.
Dan maar eens rustig warm rijden, en dan karren maar .
na een goeje 3 a 3.30 doorkarren, even de dpf uitlezen .
:swear 87% verzadigd :swearNu weet ik het niet meer, aleeja ik denk dat de catvervanger ga aankopen en dan de roetfilter open slijpen en er
de beuling eruit zwieren, en nette buis in lassen ( keuring belgie) .gedaan met miserie wat denken jullie ? :hmmz
Mvg Lorenzo
Hallo,
Ik heb gisteren naar brussel gereden en terug vanuit gent, en nog paar toerkes in totaal 155km afgelegd,
dit heeft nagenoeg niet geholpen.
Ik ga nu olie bestellen van marly Black Gold TDi-S+ 5W40 . met acea C3 voor dpf filters .
We gaan daar keer naar kijken.ik hou jullie op de hoogte.
Mvg Lorenzo
De auto staat 14dagen stil en rijd dan een weekendje en staat dan terug een weekje stil
Ik werk in de takel sector dus 24op24 7op7,
Olie is kleine 4000 km geleden ververst en ga tanken bij shell.
Mag ik eigenlijk nog een regeneratie doen ?Mvg Lorenzo
hallo,
Soms slecht starten, zeker geen noodloop.
Soms rauw lopen en tijdje terug heeft ie heel effe blauw gerookt en dan was het over.
Auto verbruikt nagenoeg geen drup olie.
En hij heeft geen foutcodes . tis echt raar ook regenereert hij precies niet vanzichzelf.
goeikaarsen werken perfekt zijn nieuwe en onlangs getest.Mvg Lorenzo
Net regeneratie gedaan, en nu staat verzadging op 78%,
wilt dit zeggen DPF naar dpf hemel ?mvg lorenzo
niemand ?
grtjs lorenzo
9 februari 2013 om 20:08 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen origineel alarmsysteem #18050784Beste,
Is dit ook mogenlijk op de zafira B uit 2006 cosmo ?
Mvg Lorenzo
-
AuteurBerichten