Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat zijn ze precies!
Thanks kerel.Leuk dat je erbij was Nikkwaus.
Het was erg gezellig en de corsa’s waren goed vertegenwoordigd!https://www.facebook.com/TigrateamCorsateam/posts/850947184942767
Gewoon een kat vervanger of lege kat pakken, 4-2-1 spruitstuk en de rest origineel.
Dan leg je de rest bij voor een setje nokkenassen, chip op maat en het onderhoud.Een groep a wilt wel op een 1.6. Maar dan moet je hem op hoge toeren gaan tunen. En dan nog is het overkill.
Het lampje geeft aan dat de computer iets heeft opgemerkt dat niet “normaal” is. Dat kan van alles zijn. De auto slaat de meeste foutcodes op, waardoor je met een uitleesapparaat de fout kan achterhalen. Het advies is even naar de garage te rijden en de auto uit te laten lezen. :)
Waarom vervang je niet gewoon de thermostaat?
Als je niet weet hoe je zelf de wiellagers en homokineten kan testen (google) raad ik je aan met de auto naar een garage of iemand met verstand te gaan. Is niet heel moeilijk en zo kun je algauw mogelijke oorzaken uitsluiten.
Afhankelijk van het aanhaalmoment is er wel een voorkeur van 1 van beide.
Waardoor de pakking zachter wordt en meer uitzet. Dit kan soms erger zweten of lekken tot gevolg hebben.
Overigens is teveel pakking ook niet goed, en zie ik vaak carterpannen die niet met alle boutjes zijn vastgezet of die niet opgeschuurd zijn. Die zweten altijd.
Wat ik ook altijd doe, is de boutjes met warme motor nog eens natrekken met de momentsleutel.
Echt lekken is toch echt het gevolg van verkeerde montage of schade. Een rechte pan met netjes opgeschuurde randen, een beetje vloeibare pakking en die stalen plaat met gevulcaniseerde rand zal bij juiste montage niet meer gaan lekken hoor.
Voor goed geluid, zijn er alternatieven op pioneer. Alternatieven die beter en goedkoper zijn :). Kijk een op de website van Pijlaudio. Ground Zero, MTX en Audiosystems zijn betaalbaar goede setjes.
Er passen gewoon 6″/16,5cm speakers in je voordeuren. Moet je alleen rekening houden met de inbouwdiepte. Ik meen dat dit 65mm was. 13cm speakers zijn ook mogelijk, met het verloopstuk.
Overigens zul je met alleen andere speakers geen optimaal resultaat behalen. Een goede Headunit is minstens zo belangrijk. Het signaal vanuit minder goede radio’s is niet sterk en ‘schoon’ genoeg om mooi geluid te produceren.
In een paar uur bouw je overigens een complete installatie in met radio, versterker, bekabeling en speakers. De voorspeakers vervangen is echt een klusje van niets!
In me corsa gaat het ook lekker naar de 180, daarna gaat het zeker nog vlot maar is het exhte wauw-acceleratie effect wel weg..
Probeer het uit, en laat je bevindingen hier weten.
Ikzelf vind een groep a uitlaat oo een stock/redelijj stock c20xe he-le-maal niets… doe mij maar 50/54mm met een goede midden- en einddemper en geen kat. Rijdt stukken lekkerder en accelereert fijner ( en het is stiller :) )
Met die groep A is die naar mijn mening juist wel vlotter bij hogere snelheden…Wat Wim zegt, voor dezelfde acceleratie in die 4e en 5e versnelling zal je toch echt een bak meer vermogen nodig hebben. Met alleen een andere uitlaat kom je er dan niet
Overigens, de stelregel is dat een grotere diameter zorgt voor meer peekaa’s en een smallere diameter voor meer koppel.. Dus wil jij met hoge snelheid harder gaan… Zul je vooral geen kleinere diameter uitlaat moeten pakken.. Die Lexmaul zou kunnen en dan een 4-1 systeem moeten zijn en een kat is uit den boze..
Maar verwacht gewoon niet dat je a’la v6 of turbo voorbij de 160 km/h knalt. Goed uitlijnen, juiste band- en velgenmaat, gewicht van de auto, staat van je wiellagers etc etc zijn allemaal belangrijke factoren en zouden kunnen helpen Maar verwacht geen wonderen.
Ohja, uiteraard zijn er zeker mensen die ook met c20xe van 160-220 in sneltreinvaart knallen het is ook zeker mogelijk Draaiknop voor dimmen van binnenverlichting zit onder de knop voor de verlichting.
Misschien een tip voor de mensen die het gewoon weer de matte originele look willen geven.
Melamine sponsjes. Goed nat houden en nadien naspoelen/afnemen met voldoende water!Ze heten powersponjes bij de action maar zijn ook verkrijgbaar bij blokker etc.. Zitten per 5 verpakt voor de superlage prijs van 0.99€.
Van witte, doffe, vlekkerige bende naar mooi mat origineel.
Werkt overigens ook erg goed voor het interieur.
Idd trashmetal. Jou opmerking heeft zonder toelichting dan ook totaal geen relevantie voor dit topic. En een te hoge of te lage brandstofdruk zul je vaak terugvinden in de uitlaatgassen, de motor loopt er namelijk te rijk of te arm door.
De hoeveelheid lucht die binnenkomt regelt weinig aan de inspuithoeveelheid of brandstofdruk ZOALS deze is door een te hoge brandstofdruk (dit moet die meten in de uitlaat) De ECU regelt wel de inspuithoeveelheid afhankelijk van lucht temp, luchtdruk, luchthoeveelheid etc..
Maar met een te hoge of te lage brandstofdruk loopt de motor nooit optimaal. Dus als de TS het maximale uit zijn setup wilt halen koopt die een Instelbare BDR en laat die finetunen op een testbank (of als de auto reeds gefinetuned is met een uitlaatgasmeter, nadeel is dat voor dat optimale de chip dan ook weer opnieuw aangepast moet worden…)
Of je er peekaa’s of nM mee wint weet ik niet. Als het dusdanig afwijkt… Misschien. Of je het gaat merken… I dunno… Of je motor het fijner vind en je gereviseerde blokje het er langer door uithoudt? Wellicht wel, waarschijnlijk wel zelfs…
Waar het op neer komt is dat met de aanpassingen die jij reeds hebt ik verwacht dat de originele BDR volstaat… Maar wil jij het perfect hebben? Zeker doen! Ik heb aan een blokje gewerkt met bijna dezelfde specs en 135/140pk op de wielen.. een instelbare BDR gaf perfect afgesteld hetzelfde resultaat als de originele bdr..
Dus is het dan beter? Ja want je weet nu dat het goed is? Of nee want je hebt er geen pk’s bij? Wat is beter voor jou?Air fuel Ratio.
De benzinedrukregelaar regelt de max benzinedruk in het traject ervoor, dus in je injectorrail en gooit bij teveel druk de retour voldoende open om die druk te behalen.. Als de retour open gaat, en hier stroomt benzine in, maar daar zit een BDR die op een half bar hoger ingesteld zit, dan wordt de benzinedruk in het stuk hiervoor zo hoog als dat die tweede BDR toe laat :)
Voor TS.
Op een x16xe zit je al met een druk van bijna 3,5 bar, je moet het gek maken wil je hier niet voldoende hebben. Maar voor het optimale en maximale uit je blok, zou je dit met een instelbare BDR kunnen finetunen.Klopt:
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-CORSA-B-REAR-WHEEL-BEARING-93-TO-2000-FREE-P-P-/150412605900
(overigens een goed setje!)Maar er hoort op het binnenste lagerschaal geen speling te zitten. Het lager kan iets bewegen.
Top, bedankt voor de antwoorden.
Bestaat die, een non-abs kadett GSI?
Zo’n hrc had ik liggen, non abs. Maar ik heb nu die van een astra f gsi en naar mijn idee waren er geen andere grotere rembekrachtigers dan die van de corsa met een hrc met 4 aansluitingen.
Remleidingen kruislings, uiteraard.. thanks!! Verder hoeft hier geen remdrukverdeler tussen dan?
22 april 2014 om 12:23 In reactie op: Hoe schrijf MULITRIEM-SPANNER in het Duits ?? Tbv ebay #18230277Lol @ mensen die denken dat als iets van ebay komt en goedkoper is, dan het overpriced spul in Nederland, meteen denken dat dit slechter is. Ik en vele met mij kennen zat voorbeelden van onderdelen en spullen van ebay waar de uiteindelijke producten hetzelfde merk, of van dezelfde kwaliteit zijn, dan dezelfde dubbel-zo-dure spullen uit Nederland…
Brandt het MM-lampje? Ik zou hem sowieso even uit laten lezen. Het kan aan een hoop liggen. Is het luchtfilter of benzinefilter bijv. niet goed verstopt?
Je kan ook eens een viergasmeting uit laten voeren bij de garage. Daar kan ook vaak een hoop informatie uit worden afgelezen.
1 december 2013 om 11:59 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302390Gaat hij wel goed in zijn 1 en achteruit?
Als die goed is afgesteld en verder goed schakelt zou het aan de bak zelf kunnen liggen.. Maar het klinkt zo alsof die gewoon even fatsoenlijk afgesteld moet worden. Is een makkelijke klus die duidelijk staat beschreven in de guide van corsa-novatuning!
Hier in betere tijden. Velgen/stance vind ik persoonlijk ook niets :hmmz Maar voor het werk dat erin zit heb ik niets dan respect!
Laat eens een viergasmeting doen en je auto uitlezen. Aan de hand van foutcodes en de metingsgegevens kun je algauw de oorzaak stellen :)
-
AuteurBerichten