Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
uitslchakelen kan niet, en is geen pretje, door de korte stuurslag, en de stuurmotor die je mee moet draaien is dat niet leuk sturen.
Willem
Uitschakelen, gewoon zekering eps eruit onder de motorkap. Recentelijk er een in een agila 1.0 gebouwd. Deze auto’s zijn voorzien van electrische stuurbekrachtiging. Kalibreren doe je op hetuiteinde van de stuurkolom. Is gewoon zo’n onderdeeltje verzetten en om de bekrachtiging te centreren.
Even ter correctie (rest van de kleuren klopt heb even tis gechecked. Kon me alleen zwart groen niet herrineren toen ik leder interieur en stoelverwarming had ingebouwd.
Dus even ter check de draden van de stoelverwarming
passagier
zetelverwarming Zwart rood + bruinbestuurder
zetelverwarming zwart geel + bruinDie 7ende draad ben ik overigens wel nieuwsgierig naar.
Cc zit bij de b Direct op het frame middels een beugel (idd onder de ABS pomp). je kan hem overal plaatsen.
Op ons forum staat nog ergens een elec schema van de b cc, welke draden nodig zijn e.d.
Alleen lijkt mij de hendel vervangen lastig. Weet niet of een vec a hendel dezelfde vormen en pinnen hebben als die van een b.Ik heb elec ramen en elec/verw spiegels ingebouwd (cv was ook een eitje als dat zou moeten.)
Koop een complete kabelboom voor de deuren. In de auto zou ik alleen de deur stekkers kopen die alle pinnen hebben. In de auto gewoon zelf kabels trekken. Corsa heeft bediening in de deuren toch ? Dan is de rest een eitje. Belangrijk is de goede kabeldiktes hebben voor de draden in de auto.
Persoonlijk is de goede elec schemas met pinbezettingen het belangrijkste hulpje voor inbouwen.
Overigens had ik allen kabels gesoldeerd en voorzien van krimpkous. Behalve de dikke + en massa. Die gedaan met knipblokjes. En afgewerkt met vulcanische tape.@sjouke wrote:
hij heeft geen E gas dus dat wordt al meer dan alleen een hendeltje mark …
verder heeft hij wel gelijk je hebt ze voor veel minder genoeg staan op MP
maar voor de X20XEV ben je ook nog een Servo, een gaskabel, een 4p rem schakelaar, en een 2p koppelings schakelaar nodig.ik zou zeggen check eerst eens of die vec van je wel is voorbereidt
onder de ABS hoort een dikke stekker te liggen met een dop erop
en achter je zekering paneel een klein wit afgetaped stekkertje
en dan als laatste achter je stuurkappen een los stekkertje bij je richting aanwijzer
king:Toppie aanvulling op mijn korte bondige reactie :thumb
Overigens. Indien aanwezigheid van stekker onder de CC en bij je tellerbak. Dan hoeft de 4polige remschakelaar niet perse!
Ik heb deze namelijk ook niet hoeven te vervangen en de rem werkte wel met mijn ABS. In mijn geval was de remschakelaar al onderdeel van de uitbreiding ;) (bron: Uiteraard wim ;) )Vind ik erg duur voor zo’n hendel.
Heb het er bij mij in gehad. (komt wel weer erin hoor :P)Maar bij electronische gasregeling heb je alleen maar een hendel nodig.
Bij een conventionele gasregeling heb je een cc unit nodig
@gerritje71 wrote:
Ik heb zelf versie 106 (09/2009) draaien. Ik weet vanuit het verleden was het vaak een probleem om te installeren vanaf een DVD versie. Ik heb zelf eerst een oudere versie vanaf 2 CD’s geinstalleerd. Daarna de elektrische schema’s als een update erbij gezet. Dat updaten doe je door de CD erin te doen en dan TIS op te starten. Hij ziet dan een update die je kan installeren. Daarna versie 106 ook weer als een update erbij gezet.
Ik kan Vectra A van 1989 tot en met Insignia en Astra J 2010 kiezen. Ik weet niet precies welke versie ik eerst geinstalleerd heb omdat ik deze CD’s geleend heb. Ik kan dit wel navragen als dat nodig is.
Waar heb jij versie 116 vandaan (evt linkje)? Is deze ook Nederlands?
Gr, Eric
Graag dat je dit eens kan navragen :thumb
Dan kan ik even uitvogelen hoe het kan dat ik ze niet kan krijgen en jij wel (terwijl mijn ene versie nieuwer is)@Roelof wrote:
Heren, naar mijn weten is TIS een pakket alleen beschikbaar voor garages, ik vind het niet erg om over de functies van het programma te praten al is het heel erg discutabel dat mensen het thuis hebben maar duidelijk wil ik geen links of vragen naar illegale downloads zien..
Ik had dan beter niet die torrent kunnen plaatsen (deed ik op verzoek, geen idee dat dit dus niet mag)
Echter TIS is niet alleen voor garages beschikbaar, scholen hebben het ook LEGAAL en daar waar ik dus een student ben probeerde ik dus uit te vogelen hoe ik de volledige TIS kan krijgen. Mijn legale versie (heb originele schijf van v102.0) is van eind 2009. Daarom probeer ik uit te vogelen waarom er de INSIGNIA niet in staat. Die is immers al vanaf 2008
28 november 2011 om 21:55 In reactie op: wie wil voor mij een bewegende avatar (gif avatar) maken??? #17774394Heb je ondertussen al iets?
v 116.0 E heeft voor zo ver voor mijn gevoel er niet meer in zitten dan een andere versie ( ik zoek een mogelijkheid om bv INSIGNIA te unlocken o.i.d. en stom genoeg heb jij dat wel met 106 en ik met 116 niet. Doe ik iets verkeerd met installeren of moet ik op e.a. manier nog een update doen of zo. Bij de plek waar ik hem vandaag heb werd mij gezegd dat de INSIGNIA er wel in zit. De install is ook dik 4gb groot, (vergeleken met de versie 102 die ik van school heb)
Ik heb zelf alleen engelse versies. Kun jij me niet aan een linkje helpen voor een TIS2000, nl met INSIGNIA. (Of kun je die niet voor branden, (kom ik koppie koffie doen :D))
(PS mijn versie 116 komt van xxxxxxx)
Dat mag dus niet.Ja kijk ik wil dus niet aan een nieuw dak, doordat deze kadett, zijn bevestigingspunten aan het wegslijten zijn en ik er geen nieuwe in kan lassen op dit moment, laat staan er zelf maken. Zal ik iets anders moeten verzinnen anders zit ie na de winter vol champignonen
Voor de topicstarter. Ga maar eens vragen naar de foto en het eijkrapport van de flitskast van die dag.
Als het een vaste was moeten deze geijkt worden net zo goed als je vrachtwagen moet eijken (mits hij niet via de wegdelen reageert)
Mobiele flits, aanvechten ook weer vragen om een eijkrapport. Hun systeem moet wel goed ingesteld staan. Dat moeten ze kunnen aantonen. Radar heeft n.l. als eigenschap dat de waarde niet helemaal klopt als het toevallig hard waaide. Altijd doen. Word het te veel werk voor ze betaal je niets. Als ze anderes corrigeren tja misschien ben je dan goedkoper uit.Verder ben eens bekeurd voor bellen (ook pech altijd handfreeoortje bij, had ik net die dag laten vallen en was er iemand op gaan staan.) Maar geen gordel om en ik reed ook nog een klein beetje te hard. Dus ik denk shit kassa. Maargoed ik stap niet kwaadwillig uit. Blijkt het een heel geschikte peer te zijn heb nog even een praatje gemaakt. waarschuwing gekregen voor de snelheid en de gordel. Leg die man ook uit, ik zei ik moet in centrum eindhoven 20 keer stoppen dan ga ik toch geen gordel om doen steeds. (bedoel taxi chauffeurs doen het ook niet graag.) Hij zo maar telefoneren pak ik je wel op (€150). Hij vond het wel gewoon belangrijk omdat mensen nogal veel niet opletten als ze bellen.
Ook vertelde deze beste man dat hij (dus dat is nog steeds!) zijn quota moest halen net als iedereen. SCHANDE zei ik. Vond hij zelf ook maar hij heeft er ook niet voor gekozen. Tja wat moet je dan he.
Komt er dus nog steeds op neer dat wij dmv boetes een quota moeten vullen voor de staat. Is toch belachelijk >.<;
Over dat inhalen. Hoe moet je anders inhalen met 1km verschil? Lekker leuk als je tegenliggers kan krijgen. Zowiso al had je 60 te hard gereden hij zal een gem moeten rekenen en van 0 naar 60 en te hard en terug naar 0 te hard is bij mij nog steeds gem 30 te hard en niet 60. Ook moet die gast wel kunnen aantonen dat hij evenredig achter je aan heeft gereden qua afstand. Anders is zijn meting ongeldig.
Maarja woute, is net als zoveel in nederland. Het zijn de rotte appels die het voor de andere verpesten.
Lol wist niet dat ie ook hier stond :D
Sinds me vetra in de prak is gegaan heb ik heel wat auto al gereden en ondertussen mijn C nog gehaald. maar nu ben ik weer super happy :D er rijd sinds mijn oude vectra niets zo lekker als een andere vectra deze wel te verstaan:
Paar aandachtpuntjes maar verder ben ik er super tevreden over. Uitbouwen zal ik niet met deze doen. Wou eigenlijk een Vectra B halen maar die kon ik mij niet veroorloven op het moment. en sinds mijn opel kadett welke niet fijn reed maar wel ALTIJD REED !! heb ik nog een ford escort gehad en een citroen ZX en beide heb ik kapot gekregen (escort blok kapot en ZX zat geen koppakking op !! dus die liep op water lucht en een beetje benzine) Ik hoop in ieder geval weer net zo veel plezier te hebben van deze als van mijn oude vectra (dat was een A1) en nu heb ik in ieder geval een A2. Persoonlijk rijd ik het liefst hatchback vandaar de hatch ipv sedan.
Lekker weer rijden met:
Centrale deurvergrendeling, Stuurbekrachtiging een schuifkanteldak en ja mensen REMMEN:o die had ik op de citroen ook niet. die hadden ze voor de verkoop ontlucht en na de verkoop liep de rem zoetjes aan af (lekke hoofdrem cylinder) hoezo belazerd maarja.Maargoed nu kan ik teminste ook weer met het forum mee. en zoals michael nicht dat zei over the golden oldy’s muaa what heb ik dat gemist! (voor zij die niet weten wat ik bedoel: Nichtrijder
ay ay.
Zal toch maar mijn vectra posten al heb ik hem niet meer :(
Is zo bruin omdat doordat ik elke dag in de modder moest rijden naar me werk.Gelukkig nu niet meer het geval. Maja kan er geen profijt van trekken met mijn auto rijd nu kadett (maar net meer voor lang. Hoe sneller hoe liever post ik hier strax mijn nieuwe vectra
heb ook nog wel een leuke :P IK KWAM 3 KM TE KORT !!!
-
AuteurBerichten