Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De bouten zijn los!
Ik zou graag het spruitstuk er helemaal afhalen maar hier loopt de dikke blauwe stekker doorheen.
Weet iemand hoe deze door het spruitstuk kan of kan deze uit elkaar?De foto hieronder komt van corsa-novatuning hierop is te zien hoe de kabel loopt. (pijl staat er omdat deze uit een andere handleiding komt)
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb hier ook gekeken maar het is mij nog niet echt duidelijk:
motoruitinbouw-tigra-hulp-gezochtGisteravond ben ik verdergegaan aan het vervangen van de pakking.
Ik heb inmiddels alle moeren los behalve de middelste onder/naast de koelslang.
Via de onderkant zie ik de moer wel zitten maar krijg er geen sleutel op.De slang heb ik er wel afgekregen maar dit leverde weinig op… :(
Toevallig iemand een handig trucje of stuk gereedschap?
Hallo Greeviz,
Voor zover ik weet wordt een koppakking niet snel preventief vervangen.
Nou ben ik zelf geen automonteur van beroep…Andersom wordt het inderdaad vaak wel aangeraden.
Wanneer dan toch alles open is bij het vervangen van de koppakking worden de riemen vaak ook meegenomen (of tenminste de distributieriem met toebehoren)Ik hoop dat je er iets mee kan.
Eerst bedankt voor je reactie!
Ik heb het wel geprobeerd met een ringsleutel en ook met een ratelringstleutel maar er is echt lastig bij te komen.
Of de ruimte is te klein om een slag te maken (door de gaten van het spruitstuk).Ga er vanavond nog eens naar kijken.
Verder zijn alle goede ideeën nog welkom :)
Bedankt voor de reactie!
Ik heb de poelie inmiddels vervangen.Aan de achterkant van de poelie was duidelijk een scheur te zien.
De trilling is veel minder geworden.Bedankt voor het meedenken allemaal!
Na een lange zoektocht bleek het toch de voorruit te zijn.
In een hoek van het raam aan de bestuurderskant kwam het water naar binnen.Er zit nu +/- één maand een nieuwe ruit in en alles lijkt te drogen.
Ook heeft er geen water meer op de mat gelegen. Ik hoop dat het hiermee ook echt is opgelost (zal haast wel).Nogmaals heel erg bedankt!
@bart-gsi wrote:
wat ze wel eens doen bij cabrios om lekkages te vinden.. een rookmachine in je auto zetten, alles afsluiten en dan kijken waar rook uit komt.. daar zit je lek…
Dit ga ik zeker onthouden!
Het is al een tijd geleden dat ik iets heb laten weten…
In eerste instantie heb ik het lijstje van wim-v6 afgelopen en leek het de bak te zijn waar de interieurfilter in ligt.
Deze geheel eruitgehaald en de randen voorzien van een rubberen rand en deze met silicone afgekit.
Tevens ook aan de onderkant van de auto gekeken en bij de kokers maar dit was het ook niet.Helemaal blij het gevonden te hebben want de mat mat onder de bekleding was helemaal doorweekt.
Na de hevige buien van afgelopen dagen lag er weer een plasje op de mat… Balen!
Het lekken gaat ook niet erg hard want je gaat het pas zien wanneer de mat pas geheel doorweekt is.
Komende dinsdag ga ik controleren of het dan toch niet het raam is.Ik laat het weten!
Verdere ideeën zijn nog steeds welkom!Het is een tijd geleden maar inmiddels lijkt het probleem een stuk minder te zijn.
Er bleek een lekkende verbinding te zijn van een vacuümslang.Het probleem is nog niet helemaal weg maar al zeker een stuk minder.
Allereest bedankt voor alle reacties en het meedenken.
Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om de auto te testen met andere bougiekabels of een andere bobine.
@Haasje17 wrote:
Als die bij half gas ploft en bij volgas niet, is zelfs de kans groot dat het de lamda is.
Plofen uit de uitlaat is onverbrande benzine. Dus niet of slecht ontstoken.Zou het alsnog de lambda kunnen zijn als deze wel netjes schommelt in waarde?
@remutr wrote:
Wat is het olieverbruik van de motor?
Bij een koude start, gooit hij er dan blauwe rook uit?
Zijn die 2 ja dan is het motortje niet best meer.Is het nee ontsteking eens controleren, ik zou de oude bougiekabels eens vervangen door een setje nieuwe. Bij de Omega ook gehad, ging broeder lopen na een bougie wissel, bleek dat de oude kabels geen goede vonk meer doorgaven aan de bougies, nieuwe erop gezet en loopt weer als een zonnetje
De auto gebruikt bijna of eigenlijk geen olie en geeft ook geen rookwolk met starten.
Dus dat is weer positiefDenk dat ik binnenkort een ander setje bougiekabels ga kopen om dat te kunnen uitsluiten.
Als ik meer weet laat ik het weten!Is er een manier om de bobIne te testen? Of is dit gewoon een kwestie van proberen?
De Bougies zijn één voor één vervangen dus kans is klein dat ze niet goed zitten maar zal er toch even naar kijken.
De waarde van de lambda schommelt wel netjes, zou deze dan toch kappot kunnen zijn?Kunnen deze veren eventueel ook vastzitten? Of door aanslag voor deze problemen zorgen?
Ook omdat je soms het blok hoort tikken (klepstoters?)@bart-gsi wrote:
als je motor stationair draait.. de oliedop los halen en kijken of er lucht onder uit komt.. kijken of je een hoge carterdruk hebt.. daar gaat de motor nogal onrustig van lopen…
ik wil niet meteen worst case scenario hier neer gooien maar als dit het geval is zijn je zuigerveren naar de knoppen..Dat zou flink balen zijn…
Gaan er morgen naar kijken. Zou wel vroeg zijn toch? Gezien de km-stand?Zijn er nog andere dingen die misschien te controleren zijn?
@bart-gsi wrote:
dat schudden en ploffen .. is dat alleen bij stilstand en stationair toerental of tijdens het uitrollen??
en gaat er een motorstorings lampje branden??Tijdens het rijden merk je het niet.
Wanneer je voor het stoplicht staat voel je hem wel schokken.
Wat ook opvalt is dat de toeren niet heel snel terugzakken.Ik heb gisteravond de nieuwe temperatuursensor erin gezet.
Motor loopt weer prima!Bedankt voor de tips!
:thumbup :thumbupHij is altijd netjes onderhouden.
Alles netjes vervangen en ververst volgens het boekje.Mag ik vragen waarom je dit vraagt?
Ik heb vanmiddag de auto uitgelezen en de “coolant” sensor gaf -16 aan…
Denk dat dit het probleem zal zijn.Ik ga komende week een nieuwe monteren.
Zal het resultaat laten weten.Bedankt!
Goedemorgen,
Allereerst bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb een opcom maar er staan geen foutcodes in.
Straks zal ik hem eens proberen koud te starten.Zou de auto nog starten als de krukassensor kapot is?
Ik zal het resultaat van het koud starten laten weten.Alle andere ideeën zijn welkom ;)
-
AuteurBerichten