Multiriem / Distributieriem, Koppakking

Forumindex Forums Modellen Tigra Multiriem / Distributieriem, Koppakking

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336251
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hoi luitjes,

      Even een vraagje.

      Onlangs multi/distributieriem van de Tigra A laten vervangen, zit de koppakking daar automatisch bij qua vervanging?

      Ik las net op het forum namelijk dat als de koppakking lek is, dat dan aangeraden wordt de riemen ook te doen..
      Aangezien ik niet weet wanneer die pakking gedaan is, ik doe liever preventief onderhoud dan dat ik te laat ben..

      Gr Geeviz.

      #18338614
      lexzz12
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 April 2015

        Hallo Greeviz,

        Voor zover ik weet wordt een koppakking niet snel preventief vervangen.
        Nou ben ik zelf geen automonteur van beroep…

        Andersom wordt het inderdaad vaak wel aangeraden.
        Wanneer dan toch alles open is bij het vervangen van de koppakking worden de riemen vaak ook meegenomen (of tenminste de distributieriem met toebehoren)

        Ik hoop dat je er iets mee kan.

        #18338624
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik ben ook geen monteur ;-) Maar ik zou zelf zoiets wel preventief (laten) vervangen.. mijn tigra heeft nu 128.000 op de teller.. en als zo’n ding wel lekt / gaat lekken richt het alleen maar schade aan..

          heb ook geen idee om de hoeveel km. zoiets moet ☺

          #18338645
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Een koppakking wordt niet preventief vervangen, met het vervangen van de distributie ben je nog niet ”vlakbij” je koppakking daar moet nog een hoop meer voor los.

            Dit kost bij een garage al gauw een paar honderd ook afhankelijk of je een 8v of 16v hebt.