Multiriem / Distributieriem, Koppakking

Forumindex Forums Modellen Tigra Multiriem / Distributieriem, Koppakking

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336251
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hoi luitjes,

      Even een vraagje.

      Onlangs multi/distributieriem van de Tigra A laten vervangen, zit de koppakking daar automatisch bij qua vervanging?

      Ik las net op het forum namelijk dat als de koppakking lek is, dat dan aangeraden wordt de riemen ook te doen..
      Aangezien ik niet weet wanneer die pakking gedaan is, ik doe liever preventief onderhoud dan dat ik te laat ben..

      Gr Geeviz.

      #18338614
      lexzz12
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 April 2015

        Hallo Greeviz,

        Voor zover ik weet wordt een koppakking niet snel preventief vervangen.
        Nou ben ik zelf geen automonteur van beroep…

        Andersom wordt het inderdaad vaak wel aangeraden.
        Wanneer dan toch alles open is bij het vervangen van de koppakking worden de riemen vaak ook meegenomen (of tenminste de distributieriem met toebehoren)

        Ik hoop dat je er iets mee kan.

        #18338624
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik ben ook geen monteur ;-) Maar ik zou zelf zoiets wel preventief (laten) vervangen.. mijn tigra heeft nu 128.000 op de teller.. en als zo’n ding wel lekt / gaat lekken richt het alleen maar schade aan..

          heb ook geen idee om de hoeveel km. zoiets moet ☺

          #18338645
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Een koppakking wordt niet preventief vervangen, met het vervangen van de distributie ben je nog niet ”vlakbij” je koppakking daar moet nog een hoop meer voor los.

            Dit kost bij een garage al gauw een paar honderd ook afhankelijk of je een 8v of 16v hebt.

            Bij het vervangen van de koppakking vervang je inderdaad vaak ook de distributie omdat die dan los moet.

            #18338646
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Aha. Toch raar dat zulks niet preventief gebeurt. .. feitelijk dan maar wachten tot het ooit lekt.. :-)

              De vraag voor het preventief kwam eigenlijk bij me op.. het is zonde als zo’n lekkerij schade kan aanrichten dat niet perse nodig hoeft te zijn.. maar anderzijds scheelt het geld als er niks mee is. vandaar.

              #18338648
              TWA
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 June 2010

                In principe rij je de koppakking niet kapot. Maar preventief vervangen betekend wel even een paar uur meer werk en extra kosten voor onderdelen (kopbouten, dergelijke pakkingen, kop vlakken etc) dus doe je dat niet preventief.

                Zou er 4 ton op staan en wil je nog jaaaaren verder, tja dan kan je de stap overwegen.

                Gewoon heel houden die pakking, niet koud gaan trappen en de juiste vloeistoffen in je motor houden helpen daar bij.

                Greetz Emiel

                #18338649
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  oke djw. :)

                  #18338651
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    niet koud gaan trappen is.. gewoon rustig motortje warmen neem ik aan..

                    #18338652
                    TWA
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 June 2010

                      In ieder geval de eerste 20 min niet hoog in de toeren trappen, ofwel stoplicht sprintje, nog ff terugschakelen voor het invoegen en racen. Koelvloeistof temperatuur meter is niet je olietemperatuur en je olie smeert/koelt juist de boel.

                      Greetz Emiel

                      #18338653
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        (y) dan komt t wel goed :)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.