Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb laatst een keer gehad, nadat ik een motor 1 jaar stil in de schuur gezet had, dat hij ook bij gasgeven gewoon dood/uit viel toen bleek de injectorrails/drukregelaar niet goed te zijn.
nieuwe op gezet en klaar..
ik zeg niet dat dit het is maar kijk er is naar.. SUCCES
is het omdat het rekbouten zijn?
maar nu wel of niet bestellen en wat kosten ze ongeveer?
een 2.5 nokkenas set.. is volgens mij voor 30 tot 50 euro op mp te krijgen
ik zou zeggen kijk daar eens,
evt heb ik ook og wel een set voor je.. 30 euro!
ja daar zit mischien ook wel wat in,
ik heb vandaag ontdekt dat er ook kleine putjes in de zuiger zitten zeg maar boven aan tussen de klepuitsparingkjes. (dit lijkt me een geval van kleppen tegen de zuiger) hoeveel kwaad kan dit en hoe los je dit op?
ik denk dat ik de kop laat vlakken en er gewoon weer boven op zet en dit seizoen uitrijd met deze motor.. het is toch al niet veel meer,ik zal is kijken of ik een foto kan maken,
okee kopbouten vervangen wat kosten deze dingen ongeveer?
en iemand ook een idee wat zuiger veren kosten, de motor gebruikt nog al wat olie en iemand heeft aangeboden deze voor mij even te vervangen,wat kosten zuigerveren?>
okee maar welke draden zijn dit qua kleur? en ik kan dus gewoon 2 draden aansluiten aan de constante en geschakelde?
nog een laatste vraag?
is het raadzaam om de krukasbouten en nokkenas bouten te vervangen of zijn dit geen rekbouten? of kunnen deze gewoon worden hergebruikt?
Fearless zo heb ik het gedaan.. nu zal het wel goed zijn!
alles is dicht en klaar
dat snap ik wel,maar ik weet niet of ik nou schade heb aangericht
en hoe dat evt te controleren is… chris
ik heb alles weer netjes gemonteerd,
alleen nu is na het opspannen en nadat ik een paar rondjes handmatig heb gedraaid aan de motor de krukas poelie tov de nokkenastandwielen
zo 50 graden naar rechtsgedraaid…
wat moet ik nu doen? en wat voor schade zou dit opkunnen leveren. letwel ik heb alleen mandmatig gedraaid en voor mijn gevoel geen extra weestand gevoeld etc
okee,
ik ga er morgen weer mee bezig alles ff rustig in elkaar zetten enzo, maar heb ik nog een speciale tool nodig om de riem op spanning te zetten?
omdat het een probeersel voor de autocross is en de riem nog maar 11000 km terug is vervangen, ik heb nu de waterpomp vervangen
en alles moet weer in elkaar!MOoi bedankt jongens!
ik ga morgen alles weer monteren
heb ik ook nog een spanner nodig om de distributie riem weer strak te zetten, dan neem ik deze ook even mee van school morgenik ben nog maar een beginner maar met deze vraagbaak het opel forum! kom je een heel eind
mvg
oke supersnel geantwoord bedankt
nog 1 vraagje om het even zeker te weten
met de poele erop puntje wat uitsteekt .. welk puntje is dit?
er staat een streepje op de poelie en dat moet dus gelijk staan met welk puntje?als je het vliegwiel afdraait tot er een starterkrans van een Busbak om heen past en dan deze er op perst dan is het een eitje..
zo gebeurt dat in de cross ook
mischien is een SPAL Ven wel wat voor jou
komt uit de auto en motorsport.. type maar eens in bij google
veel hogere koelcapaciteit
6 november 2008 om 11:18 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301964Hallo ook ik ben wel geintereseerd in het bouwen van een 2.0xe in een corsa voor de cross. ik heb een Kadett 16v al donor auto maar is het niet mogelijk om gewoon de hele voor trein over te zetten. dus de schokbrekers en subframes etc? of past dit niet in het gat onder de kap
mvg Len
-
AuteurBerichten