"dood"vallen bij volgas

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) "dood"vallen bij volgas

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224025
    kadettgsicrosser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2007

      hallo,

      we zijn net bezig geweest met een 16v en die krijgen we niet goed aan de loop, stationair perfect met een beetje gas gaat ook nog wel maar volgas is het net of hij dood valt.
      er zitten al nieuwe bougie’s en kabels op, het injectie rail is al vervangen,computer geeft geen storingen aan via knipppercode. en als je hem even volgas houd dan valt hij uit en op het laatste moment gaat hij weer aan en dat gaat dan zo konstant maar door.

      wat kan dat zijn??

      distributie staat 100% goed afgesteld er zit genoeg brandstof in de tank en er komt een heel klein beetje brandstof retour naar de tank(uit de leiding).

      groeten

      #17704844
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Toevallig omgebouwd van een NZ SZ SZR motor naar XE???

        zo ja, dan levert je pomp te weinig druk en benzine naar de motor.

        anders kijken naar benzine filter en of de leidingen niet verkeerd om zitten (retour / aanvoer)

        Willem

        #17704845
        kadettgsicrosser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2007

          aanvoer en retour zitten goed.
          benzine druk was ook onze volgende optie en er is een nieuwe pomp besteld, nee het is geen ombouw gewoon een std c20xe met std pomp.
          als we de retour leiding bi de tank loshalen met een draaien de pomp komt er praktisch niets uit. maar er staan nog een xe en die doet het zelfde en die motor is 100%. met mijn eigen xe spuit de brandstof me wel om de oren als ik de retourslang los haal.
          en de uitlaatgassen stinken gigantisch erg het slaat je gewoon op de longen en ogen (je staat er bijna bij te janken)

          #17704846
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            heb er heel soms ook last van (als ik een tijde heb lopen trappen) :S

            #17704847
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              gasklepsensor/schakelaar

              meet die maar eens door, met contact AAN

              #17704848
              lennard
                Lid sinds:
                5 November 2008

                ik heb laatst een keer gehad, nadat ik een motor 1 jaar stil in de schuur gezet had, dat hij ook bij gasgeven gewoon dood/uit viel toen bleek de injectorrails/drukregelaar niet goed te zijn.

                nieuwe op gezet en klaar..

                ik zeg niet dat dit het is maar kijk er is naar.. SUCCES

                #17704849
                mattemaker
                  Lid sinds:
                  28 September 2007

                  ik ook zelfde gehad.. bij mij was er een druppel water in ecu gekomen..
                  duurde ook ff voor ik het vond..

                  #17704850
                  black champion
                    Lid sinds:
                    18 July 2004

                    kat verstopt?

                    #17704851
                    kadettgsicrosser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2007

                      ecu’s en het injectie rail allemaal vervangen, er zit geen kat onder.
                      nu hebben we een nieuwe brandstof pomp er op gezet en het loopt weer als een naaimachine.

                      probleem opgelost!

                      #17704852
                      Noordpoolgsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 March 2009

                        pompen overlijden idd wel vaker als je met een ”lege” tank rijd dus las die ma iets lucht mee krijgt is die alweer iets ouder aan het worden .

                        Vaak megemaakt in de autocross allu tankjes en dan een externe pomp en die deed op laats ok nie meer leverde wel bezine ma gewoon te weinig.

                        Andere pomp er achter en liep als het spreek woordelijke zonnetje

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.