lenn0

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 684)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: KDFI / Megasquirt troubleshooting #18153832
    lenn0
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2009

      naar mijn idee is dat de manier.

      over het algemeen wordt het op motoren waar throttle bodies standaard zijn zo gedaan, bijvoorbeeld op de toyota 4age 20v maar ook bij de suzuki hayabusa.
      aangezien ik die busa kleppen gebruikte had ik dus geen werk aan.

      In reactie op: KDFI / Megasquirt troubleshooting #18153830
      lenn0
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2009

        ik had ze op alle 4 aangesloten, die komen samen en daar pakt de map sensor dan dus een gemiddelde van.

        gewoon even zoiets maken, hoeft natuurlijk niet zo bling bling als die collector op het plaatje. :thumb

        In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201737
        lenn0
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 February 2009

          Omdat het daar gewoon écht de auto niet voor is.

          Het is net als met vrouwen: een klein iel vrouwtje, hoe knap ze ook is, hoeft echt niet met cup F joekels rond te gaan lopen, daar heeft ze de bouw niet voor.
          Een langere , grotere vrouw kan daar weer wel mee weg komen.

          Kwestie van verhoudingen, de juiste verhoudingen… ;)

          In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201734
          lenn0
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2009

            Ik blijf het een fantastisch project vinden. Ziet er ook duidelijk uit dat dit helemaal goed gaat komen.
            Bouwtechnisch dan, het kenteken blijf ik wel even spannend vinden.

            Enige wat ik echt niet vind kunnen zijn die 19(?) inch velgen, 15 inch vind ik echt de max op een A’tje. Gewoon een mooi oldschool setje kopen voor deze bolide. :thumb

            In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940586
            lenn0
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 February 2009

              Hier een verkooptopic van maken was niet m’n bedoeling. Even tussendoor een verwijzing maken naar mijn verkoop om wat meer publiek te bereiken wel, ik dacht dat zoiets wel moest kunnen.

              theunm: hoofdlager van cilinder 1 ligt er uit, vraag me niet waarom. Was overigens een prima blok zonder olieverbruik, met goede compressie, mijn eerste gedachte was dat de oliepomp gefaald had, maar in de andere cilinders is niks te zien.
              Ik had wel snel door dat er iets gebeurde, gelijk de motor uitgezet.

              De schade valt dus wel mee maar ik heb gewoon helemaal geen zin om er nog mee bezig te zijn.

              In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940583
              lenn0
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 February 2009

                Het project is voorbij, is nu verkoop geworden. :wtf

                Ik snap niet wat het probleem is met de verwijzing naar de gehele verzameling van mijn verkoop.

                Ik heb meer te doen dan overal op een omslachtige manier m’n spullen aan te bieden.

                Zelfs in de titel van MIJN topic mag IK niet vermelden dat dit project ten einde is ?

                In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940580
                lenn0
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 February 2009

                  Vermogen is onbekend gebleven, wel noemenswaardig merkbaar veel meer koppel vanaf lager toerental.

                  Ja is zo aan te sluiten als je een vrij programmeerbare ecu gebruikt, anders moet je zoals bij dbilas een airbox maken en er je motronic spul opzetten.

                  Ik heb nog wel een hele fijne adaptronic ecu met kabelboom bobine ALLES er kant en klaar bij…

                  In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940578
                  lenn0
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 February 2009

                    Soms moet je keuzes maken, en zin heb ik er gewoon niet meer in.
                    Ik heb nog een oude jeugdliefde op het oog waar ik weer in zou gaan willen rijden.

                    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940575
                    lenn0
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 February 2009

                      Maikel pb terug. :thumb

                      Fearless jij krijgt ook een pb.

                      Wat ik hierna ga doen blijft nog spannend, keuze staat nog niet vast, het wordt alleen even geen opel.

                      Wel blijf ik hier vast wel een beetje plakken, blijft toch een van de gezelligere forums en diverse projecten blijf ik graag volgen.

                      In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940571
                      lenn0
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 February 2009

                        Klopt. :thumb

                        Ik stop met de manta hobby, heb besloten dat ik nu echt eens iets heel anders wil, wat dat gaat worden laat ik nog even in het midden,
                        maar het is voor mij tijd om eens iets heel anders te gaan rijden en ik heb werkelijk niks meer nodig van wat ik nu heb.

                        Er staat al een hoop te koop en er komt nog veel meer bij.

                        Zoek je nog leuke goodies, grijp je kans !

                        c20xe
                        18s ombouwdelen, steunen , bak , carter etc.
                        bilstein schokdempers, rally en circuit uitvoering
                        throttle bodies
                        adaptronic plug & play helemaal compleet
                        gereviseerde en opgewaardeerde radiator voor extra koeling
                        rvs uitlaat
                        afr wideband kit
                        spal ventilator plug&play gemonteerd in radiatortunnel voor manta/ascona
                        silicone slangenset voor 16v manta / ascona
                        zeldzame rial 8j velgen set met zgan toyo proxes t1r banden
                        remmen upgrade set van barrie/sniksnak

                        en ik kom vast nog meer tegen wat aangeboden gaat worden.

                        binnenkort ook een nette technisch originele manta bj 1976 op origineel onderstel, remmen en velgen etc.

                        In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940569
                        lenn0
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 February 2009

                          Met dit mooie weer kon de Manta natuurlijk niet binnen blijven staan, we hebben bijna heel zeeland weer gezien vandaag.

                          Mijn dochter, nog geen 2 jaar oud, vind het lawaai van de gaskleppen prachtig. :D

                          Foto’s vind men altijd leuk hier op het forum, dus bij deze nog een paar geslaagde gemaakt door vrouwlief. :thumb

                          In reactie op: Lambda-sonde stuk #18222621
                          lenn0
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 February 2009

                            Ik zie het nu ook ja. Het is dan ook vooral geadviseerd door diverse aftermarket lambda leveranciers etc, KAN te heet worden verticaal, maar origineel blijft ie rechtop dus ook wel een tijdje heel.

                            Alleen de afstand is origineel wel ongeveer dubbel te noemen……..

                            In reactie op: Lambda-sonde stuk #18222619
                            lenn0
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 February 2009

                              Zo ver ik begrijp, helemaal verticaal plaatsen kan ervoor zorgen dat je sensor te heet wordt, samen met te dicht op de motor plaatsen.

                              Te horizontaal en je sensor kan opdonders krijgen (thermal shock) van aanwezige condens in de pijp bij koude start.

                              Ik vind de sonde wel een beetje weinig afstand hebben en vooral nogal dicht op cilinder 1 zitten.
                              Lijkt me dat ie best veel te verduren heeft in deze positie, ik zou hem liever verder plaatsen, ongeveer daar waar je uitlaat de kuip verlaat.

                              Wel heel leuk speelgoed trouwens zo’n Seven met c20xe. :thumb

                              In reactie op: Lambda-sonde stuk #18222617
                              lenn0
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 February 2009

                                Hoe zit de sonde gemonteerd ? Heb je een foto ?

                                Belangrijk is dat ie niet te dicht op het blok zit, advies is 1 meter vanaf de uitlaatklep die het meest dichtbij is.

                                Andere punt is dat de sonde in een juiste hoek moet staan.

                                Als ie telkens zo kort meegaat klinkt het alsof hij te heet of te vochtig wordt door verkeerde plaatsing.

                                In reactie op: 2.0e loopt beroerd na revisie. distributie? #18217239
                                lenn0
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 February 2009

                                  Zou het ook zoeken in de bougies/bougiekabels/ontsteking.

                                  Misschien eerst bougies / kabels omwisselen, even kijken of het probleem mee verhuist naar de andere cilinders.

                                  In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940568
                                  lenn0
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 February 2009

                                    Het is alweer een paar maanden stil geweest, tijd voor een update.

                                    Afgelopen winter heb ik de knoop doorgehakt en de KDFI ecu verkocht wegens toch blijvende teleurstellende resultaten.
                                    Dit systeem bleef zich instabiel gedragen, ik was er helemaal klaar mee.
                                    Ja, 2e ecu die ik had was uiteindelijk net zo slecht. Eerder dachten we dat dit exemplaar wel een stabiel 5v signaal gaf.
                                    Wat bleek, koud gemeten en te vroeg gejuicht… Ook deze ging gigantisch schommelen naarmate hij langer aanstond.
                                    Gewoon slecht gebouwd. :fy1

                                    Na wat ik eerder al had gezien op het Adaptronic forum en na gesprekken met Ruud Visser – RV Engineering heb ik besloten om een Adaptronic e420D aan te schaffen.

                                    Heb het nu een aantal weken lopen, zowel het aansluiten als het programmeren is een stuk fijner verlopen.
                                    Nu nog gemapt op straat door Ruud, binnenkort de bank op.

                                    Dit zal voornamelijk zijn om te kijken of er met de ontstekingscurve nog winst valt te behalen, en natuurlijk om eindelijk te zien wat deze low budget gaskleppen naast herrie en een felle gasreactie nu eigelijk opleveren aan vermogen.
                                    Met de huidige afstelling kan er met de manta zelfs weer als een luie diesel gereden worden, indien gewenst gewoon lui meetuffen in het verkeer. (file rijden was eerst een nachtmerrie!)

                                    Dit systeem is wél ten alle tijden stabiel en doet elke dag gewoon hetzelfde zonder verassingen, afr waardes die overhoop gegooid zijn etc. etc. Werkt gewoon zoals het hoort na aansluiten.

                                    Ook leuk; de manta draait nu in Alpha-N mode op sequentieele injectie, peak&hold drive op de injectors (gewoon standaard mogelijk) , geen geknoei met weerstanden om een goed krukas positie signaal te kunnen bereiken.
                                    En zo zijn er nog wel meer leuke dingen zoals véél betere acceleratie verrijking dmv MAP prediction.

                                    En er zit een sleutelhanger/bieropener bij! :wors

                                    Beeldmateriaal van de dynorun en op straat komen nog een keer

                                    http://www.adaptronic.nl :thumb

                                    In reactie op: Manta b gt/e ”goldie” Kachel troubels ? #18043959
                                    lenn0
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 February 2009

                                      Yeah right….. :jerry

                                      Dit kan weer een eindeloze discussie worden. :angel

                                      Van mij had het latere GSI model origineel wel met de 16v motor geleverd mogen zijn!

                                      Maikel zijn fris gebouwde c20xe lijkt me trouwens oerdegelijk zat.

                                      Ik had trouwens zeker interesse gehad in deze fraaie manta, ben nu alleen totaal niet op zoek. Leuk dat je hem houd, vind het echt een tof ding. :thumb

                                      In reactie op: Manta b gt/e ”goldie” Kachel troubels ? #18043951
                                      lenn0
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 February 2009

                                        Ja hallo, zonde!!!!

                                        Als er persee iets weg moet, doe dan een vectra , astra of kadett. :thumb

                                        In reactie op: Mario’s knutsel topic #18107397
                                        lenn0
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 February 2009

                                          Hahaha volgens mij ken ik je vrouw/vriendin!

                                          Doe Marlies maar de groeten van lennaert uit goes.

                                          En gefeliciteerd jullie allebei. :thumb

                                          In reactie op: Verzekering wil graag second-opinion taxatiewaarde. #18215948
                                          lenn0
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 February 2009

                                            Vervelende gang van zaken.

                                            Het lijkt wel alsof de maatschappijen een beetje wanhopig worden van hun hoge kosten nu er zo (verdacht) veel oldtimers gestolen worden en afbranden sinds de hele wegenbelasting toestand…….

                                            In reactie op: c20ne met dubbele dellorto’s #18205641
                                            lenn0
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 February 2009

                                              Kleine tip uit mijn eigen ervaring met DHLA carburateurs,

                                              Wees er voorzichtig mee, ze zijn wat “fragieler” dan Webers.

                                              Pas op bij het afstellen van het vlotter, de bevestiging aan de carburateur behuizing wil vrij makkelijk breken.
                                              Bekend probleem, zelf ondervonden helaas. Nieuwe deksels zijn niet meer leverbaar.
                                              Ook is de schroefdraad van oa de stationair mengschroeven veel te fijn in vergelijking met Weber, deze wil ook makkelijk beschadigen.

                                              Wanneer je trouwens een DHLA 40 met toevoeging G of H bijvoorbeeld hebt, er zijn nogal wat versies, dan heb je een “emissie” model , waarschijnlijk uit een alfa.
                                              Deze zijn out of the box iets minder handig om te pakken dan een universeel performance model.
                                              Naast het gebruikelijke sproeierwerk kunnen dan vooral de emulsiebuizen interessant zijn om te vervangen om hem beter geschikt te maken voor een andere motor dan waar ze voor bedoeld waren.

                                              Good luck. En wil je je er echt in verdiepen, het boek How to build & power tune Weber & Dellorto carburettors is een aanrader. :thumb

                                              In reactie op: Welke bougiekabels icm Beru / KMS / VAG bobine ? #18215598
                                              lenn0
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 February 2009

                                                Ik had eigelijk geen zin meer om de moeite te nemen om ze nog een keer in orde te laten maken via hem, dat verliep toen al een beetje rommelig.
                                                Niet lullig bedoeld maar degenen die john kennen weten denk ik wel wat ik bedoel. ;)

                                                http://www.hulsenturbotuning.nl/web-winkel-home/tuning-en-ombouw/ontsteking.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=56&category_id=57

                                                Ik heb deze set stekkers besteld, die zou wel perfekt voor deze bobine moeten zijn.

                                                Van het weekend even aanpassen.

                                                Ik denk ondertussen ook wel dat een kant en klaar 100% passend setje geen optie is voor deze bobine.

                                                In reactie op: Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen #17631032
                                                lenn0
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 February 2009

                                                  Ik heb wel eens een tubex weggehaald, maakte best wat verschil, al weet ik niet meer of het meer de klank was of het aantal decibel…

                                                  Offtopic, welke dam is dat ook al weer in het filmpje mayhem?

                                                  In reactie op: verschil c20xe en 20xe ? #18211551
                                                  lenn0
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 February 2009

                                                    Oef, dat verschil is niet persee zo simpel als wel of geen kat en de ecu versie!

                                                    20XE is als je het mij vraagt per definitie origineel met het volgende:

                                                    – FP ECU
                                                    – geen kat
                                                    – geen lambda

                                                    Niet interessant in het maken van je keuze, wel de volgende punten:

                                                    – lichter type krukas
                                                    – coscast kop
                                                    – gesmede mahle zuigers ( waarschijnlijk minder interessant, denk dat je nieuwe koopt bij revisie)

                                                    C20XE , afhankelijk van de motorcode (bouwjaar) mogelijk met :

                                                    – zwaarder type krukas
                                                    – geen gesmede zuigers
                                                    – dis ontsteking
                                                    – ecu , lambda , kat

                                                    Je wilt 1 van de 2 gaan gebruiken voor revisie en tunen met throttle bodies,

                                                    ik zou de 20XE gebruiken omdat je dan zowieso de lichtere krukas hebt, de rest van de verschillen zijn dan al niet zo spannend meer. Kabelboom heb je daar niet bij zeg je, die zou ik bij gebruik van een vrij programmeerbare ecu toch nieuw aanleggen.
                                                    Tenzij je van plan was om een dbilas ITB set te gebruiken met motronic is dit allemaal in je voordeel en hou je zo een complete C20XE over.

                                                    In reactie op: Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen #17631018
                                                    lenn0
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 February 2009

                                                      Doe maar rustig aan met je “bijdehandje” .

                                                      Gelukkig praat je zelf nogal op hoog niveau

                                                      Ga effe lekker een snickers eten ofzo.

                                                      ” :puke “”

                                                      :sleeping

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 684)