2.0e loopt beroerd na revisie. distributie?

Forumindex Forums Techniek Cih 2.0e loopt beroerd na revisie. distributie?

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911

ik heb net een 2.0e weer helemaal fris gemaakt(nieuwe lagers/pakkingen/zuigers/snelle nokkenas/spaghetti uitlaat met groep a enz.) maar nou krijg ik de motor niet goed aan het lopen.
    er zit l jetronic injectie op met punt ontsteking, en geen koude start injector.
    ontsteking staat nu goed met de stroboscooplamp, alleen schiet deze soms een klein stukje van tijd af. ik denk zelf dat de verdeleras niet helemaal goed is dus daar ga ik even een andere voor proberen.
    Maar nou haalde ik de bougies er uit, en die van cilinder 2 en 3 zijn hartstikke zwart(=veel te rijk) terwijl die van 1 en 4 amper sporen van verbranding vertonen :wtf waar kan dit aan liggen????

ik heb het volgende al geprobeerd;
    injectoren krijgen stroom
    benzinepomp werkt
    andere computer (geeft hetzelfde resultaat)
    injectoren heb ik laten reinigen
    massa is ook goed

zou de luchtmassameter stuk kunnen zijn en zo ja hoe kan ik zo’n ding controleren? ik had namelijk bij de eerste keer starten een backfire want de onsteking stond 180 graden verkeerd :sleeping . gellukig schoot de slang vanaf het spruitstuk er toen af.

jethro
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 2137

Is de massa op het inlaatspruitstuk wel goed, volgens mijn geheugen zitten daar twee kabelschoenen aan met boutje M6.
    Voor de zekerheid beide maar vernieuwen.

Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911

LMM stuk vermoed ik. de meetwaarden zijn allemaal ongeveer twee keer zo hoog als beschreven in het werkplaatshandboek :???:

en zo’n extraluchtklep, die hoort toch helemaal open te staan als ie koud is? ik heb er hier drie te liggen en die zijn allemaal dicht op kamertemperatuur…..

Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911

andere lmm er op gezet, massa gecontroleerd. hij loopt naar mijn idee wel wat beter maar beslist niet goed!
    cilinder 1 en 4 lopen veel te schraal, want de uitlaat van die cilinders wordt veel heter dan 2 en 3, echt loeiheet binnen een halve minuut :swear . bovendien zijn de middelste bougies pikzwart en die van 1 en 4 vertonen amper sporen van verbranding.

ik ga een andere set injectors + drukregelaar proberen, wie heeft er nog andere suggesties waar dit aan kan liggen?

Boskje
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 220

Nokkenas versleten, kleppen stellen, injectoren.

Bertram2510
    Bijdrager
    • Topics 2
    • Reacties 86

Massa van de computer?

teamwaldseinjonge
    Bijdrager
    • Topics 0
    • Reacties 72

mijn advies andere ontsteking monteren als het spruitstuk niet gelijk matig warm word teken dat de as krom is en hij niet een goeie spaning afgeeft op 2 cilinders en zodanig broerd loopt.
    en hoeveel graden nokkenas heb je gemonteerd,heb zelf een verstelbare nokkenastandwiel gemonteerd met de standaard stond deze er 7graden naast loopt nu een stuk beter..
    succes groetjes team waldsein…renee…

lenn0
    Bijdrager
    • Topics 37
    • Reacties 721

Zou het ook zoeken in de bougies/bougiekabels/ontsteking.

Misschien eerst bougies / kabels omwisselen, even kijken of het probleem mee verhuist naar de andere cilinders.

Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911

bedankt voor de tips. morgen maar weer even proberen :D

camper
    • Topics 38
    • Reacties 493

volgorde is 1342 staat dat goed
    rotor op hetv streepje eerste cilinder omhoog
    dan die volgorde zou het goed moeten zijn gr kees

Anoniem
    • Topics 7
    • Reacties 119

Hoogte van de spanning heeft invloed op de openingstijd van de injectoren, als nu bv cil 2 en 3 11volt krijgen , cil 1 en 4 12volt dan is er verschil in de ingespoten hoeveelheid benzine.

De ecu houdt hier rekening mee lagere spanning = langer de injector openen

in het frans wat beter uitgelegt http://www.dethomaso.fr/article-drescriptif-autres-fonctions-internes-au-calculateur-65778683.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911

tsja mijn frans is niet zo best :angel :angel hij loopt inmiddels weer op 4 cilinders.
    wat heb ik gedaan;
    – Ik heb de kleppen nog eens gesteld, en toen kwam ik er achter dat de hydro stoter van cilinder 1 uitlaat was gebroken! :wtf het bovenste kopje van de plunjer zat los in de stoter, kon ik er zo uitpakken. hier dus maar een andere stoter in gezet
    – ontstekingvolgorde gecontroleerd, die klopte.
    – andere ontsteking geplaatst en op tijd gezet met de stroboscooplamp

hij loopt nou wel op 4 cilinders maar hij reageert niet echt vlot op het gas. vacuumvervroeging had ik los, maar als je gas geeft vervroegt de ontsteking enorm(zo’n 1,5cm op de poulie).
    morgen ontsteking nummer 3 er maar in + nieuwe bougies + de kabels eens omwisselen

@teamwaldseen, er zit een 280 graden nokkenstok in met hydro stoters

fluks
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 578

heb je de nokkenas wel optijd staan een tandje er naast en hij loopt gelijk heel beroerd

Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911

ga ik even controleren. de ketting is nou nog één geheel, zijn er speciale sluitschakels voor?

Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911

waar kan ik een sluitschakel krijgen voor de distributieketting? want volgens mij kun je de ketting niet een tand verzetten zonder de ketting te ‘breken’?

Anoniem
    • Topics 7
    • Reacties 119

Mercedes dealer en wel van een 190E model onder bestelnummer: Nr 0009970598

Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911

ok bedankt ga ik morgen even regelen :thumb

Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911

verstelbaar nokkenastandwiel gemaakt op het werk(sleufgaten in het tandwiel). het scheelde ongeveer een halve tand. en nu loopt ie goed! :thumb

de gebroken klepstoter :shock:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.