Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
naar mijn idee is dat de manier.
over het algemeen wordt het op motoren waar throttle bodies standaard zijn zo gedaan, bijvoorbeeld op de toyota 4age 20v maar ook bij de suzuki hayabusa.
aangezien ik die busa kleppen gebruikte had ik dus geen werk aan.ik had ze op alle 4 aangesloten, die komen samen en daar pakt de map sensor dan dus een gemiddelde van.
gewoon even zoiets maken, hoeft natuurlijk niet zo bling bling als die collector op het plaatje. :thumb
Omdat het daar gewoon écht de auto niet voor is.
Het is net als met vrouwen: een klein iel vrouwtje, hoe knap ze ook is, hoeft echt niet met cup F joekels rond te gaan lopen, daar heeft ze de bouw niet voor.
Een langere , grotere vrouw kan daar weer wel mee weg komen.Kwestie van verhoudingen, de juiste verhoudingen… ;)
Ik blijf het een fantastisch project vinden. Ziet er ook duidelijk uit dat dit helemaal goed gaat komen.
Bouwtechnisch dan, het kenteken blijf ik wel even spannend vinden.Enige wat ik echt niet vind kunnen zijn die 19(?) inch velgen, 15 inch vind ik echt de max op een A’tje. Gewoon een mooi oldschool setje kopen voor deze bolide. :thumb
Hier een verkooptopic van maken was niet m’n bedoeling. Even tussendoor een verwijzing maken naar mijn verkoop om wat meer publiek te bereiken wel, ik dacht dat zoiets wel moest kunnen.
theunm: hoofdlager van cilinder 1 ligt er uit, vraag me niet waarom. Was overigens een prima blok zonder olieverbruik, met goede compressie, mijn eerste gedachte was dat de oliepomp gefaald had, maar in de andere cilinders is niks te zien.
Ik had wel snel door dat er iets gebeurde, gelijk de motor uitgezet.De schade valt dus wel mee maar ik heb gewoon helemaal geen zin om er nog mee bezig te zijn.
Het project is voorbij, is nu verkoop geworden. :wtf
Ik snap niet wat het probleem is met de verwijzing naar de gehele verzameling van mijn verkoop.
Ik heb meer te doen dan overal op een omslachtige manier m’n spullen aan te bieden.
Zelfs in de titel van MIJN topic mag IK niet vermelden dat dit project ten einde is ?
Vermogen is onbekend gebleven, wel noemenswaardig merkbaar veel meer koppel vanaf lager toerental.
Ja is zo aan te sluiten als je een vrij programmeerbare ecu gebruikt, anders moet je zoals bij dbilas een airbox maken en er je motronic spul opzetten.
Ik heb nog wel een hele fijne adaptronic ecu met kabelboom bobine ALLES er kant en klaar bij…
Soms moet je keuzes maken, en zin heb ik er gewoon niet meer in.
Ik heb nog een oude jeugdliefde op het oog waar ik weer in zou gaan willen rijden.Maikel pb terug. :thumb
Fearless jij krijgt ook een pb.
Wat ik hierna ga doen blijft nog spannend, keuze staat nog niet vast, het wordt alleen even geen opel.
Wel blijf ik hier vast wel een beetje plakken, blijft toch een van de gezelligere forums en diverse projecten blijf ik graag volgen.
Klopt. :thumb
Ik stop met de manta hobby, heb besloten dat ik nu echt eens iets heel anders wil, wat dat gaat worden laat ik nog even in het midden,
maar het is voor mij tijd om eens iets heel anders te gaan rijden en ik heb werkelijk niks meer nodig van wat ik nu heb.Er staat al een hoop te koop en er komt nog veel meer bij.
Zoek je nog leuke goodies, grijp je kans !
c20xe
18s ombouwdelen, steunen , bak , carter etc.
bilstein schokdempers, rally en circuit uitvoering
throttle bodies
adaptronic plug & play helemaal compleet
gereviseerde en opgewaardeerde radiator voor extra koeling
rvs uitlaat
afr wideband kit
spal ventilator plug&play gemonteerd in radiatortunnel voor manta/ascona
silicone slangenset voor 16v manta / ascona
zeldzame rial 8j velgen set met zgan toyo proxes t1r banden
remmen upgrade set van barrie/sniksnaken ik kom vast nog meer tegen wat aangeboden gaat worden.
binnenkort ook een nette technisch originele manta bj 1976 op origineel onderstel, remmen en velgen etc.
Met dit mooie weer kon de Manta natuurlijk niet binnen blijven staan, we hebben bijna heel zeeland weer gezien vandaag.
Mijn dochter, nog geen 2 jaar oud, vind het lawaai van de gaskleppen prachtig. :D
Foto’s vind men altijd leuk hier op het forum, dus bij deze nog een paar geslaagde gemaakt door vrouwlief. :thumb
Ik zie het nu ook ja. Het is dan ook vooral geadviseerd door diverse aftermarket lambda leveranciers etc, KAN te heet worden verticaal, maar origineel blijft ie rechtop dus ook wel een tijdje heel.
Alleen de afstand is origineel wel ongeveer dubbel te noemen……..
Zo ver ik begrijp, helemaal verticaal plaatsen kan ervoor zorgen dat je sensor te heet wordt, samen met te dicht op de motor plaatsen.
Te horizontaal en je sensor kan opdonders krijgen (thermal shock) van aanwezige condens in de pijp bij koude start.
Ik vind de sonde wel een beetje weinig afstand hebben en vooral nogal dicht op cilinder 1 zitten.
Lijkt me dat ie best veel te verduren heeft in deze positie, ik zou hem liever verder plaatsen, ongeveer daar waar je uitlaat de kuip verlaat.Wel heel leuk speelgoed trouwens zo’n Seven met c20xe. :thumb
Hoe zit de sonde gemonteerd ? Heb je een foto ?
Belangrijk is dat ie niet te dicht op het blok zit, advies is 1 meter vanaf de uitlaatklep die het meest dichtbij is.
Andere punt is dat de sonde in een juiste hoek moet staan.
Als ie telkens zo kort meegaat klinkt het alsof hij te heet of te vochtig wordt door verkeerde plaatsing.
Zou het ook zoeken in de bougies/bougiekabels/ontsteking.
Misschien eerst bougies / kabels omwisselen, even kijken of het probleem mee verhuist naar de andere cilinders.
Het is alweer een paar maanden stil geweest, tijd voor een update.
Afgelopen winter heb ik de knoop doorgehakt en de KDFI ecu verkocht wegens toch blijvende teleurstellende resultaten.
Dit systeem bleef zich instabiel gedragen, ik was er helemaal klaar mee.
Ja, 2e ecu die ik had was uiteindelijk net zo slecht. Eerder dachten we dat dit exemplaar wel een stabiel 5v signaal gaf.
Wat bleek, koud gemeten en te vroeg gejuicht… Ook deze ging gigantisch schommelen naarmate hij langer aanstond.
Gewoon slecht gebouwd. :fy1Na wat ik eerder al had gezien op het Adaptronic forum en na gesprekken met Ruud Visser – RV Engineering heb ik besloten om een Adaptronic e420D aan te schaffen.
Heb het nu een aantal weken lopen, zowel het aansluiten als het programmeren is een stuk fijner verlopen.
Nu nog gemapt op straat door Ruud, binnenkort de bank op.Dit zal voornamelijk zijn om te kijken of er met de ontstekingscurve nog winst valt te behalen, en natuurlijk om eindelijk te zien wat deze low budget gaskleppen naast herrie en een felle gasreactie nu eigelijk opleveren aan vermogen.
Met de huidige afstelling kan er met de manta zelfs weer als een luie diesel gereden worden, indien gewenst gewoon lui meetuffen in het verkeer. (file rijden was eerst een nachtmerrie!)Dit systeem is wél ten alle tijden stabiel en doet elke dag gewoon hetzelfde zonder verassingen, afr waardes die overhoop gegooid zijn etc. etc. Werkt gewoon zoals het hoort na aansluiten.
Ook leuk; de manta draait nu in Alpha-N mode op sequentieele injectie, peak&hold drive op de injectors (gewoon standaard mogelijk) , geen geknoei met weerstanden om een goed krukas positie signaal te kunnen bereiken.
En zo zijn er nog wel meer leuke dingen zoals véél betere acceleratie verrijking dmv MAP prediction.En er zit een sleutelhanger/bieropener bij! :wors
Beeldmateriaal van de dynorun en op straat komen nog een keer
http://www.adaptronic.nl :thumb
Yeah right….. :jerry
Dit kan weer een eindeloze discussie worden. :angel
Van mij had het latere GSI model origineel wel met de 16v motor geleverd mogen zijn!
Maikel zijn fris gebouwde c20xe lijkt me trouwens oerdegelijk zat.
Ik had trouwens zeker interesse gehad in deze fraaie manta, ben nu alleen totaal niet op zoek. Leuk dat je hem houd, vind het echt een tof ding. :thumb
Ja hallo, zonde!!!!
Als er persee iets weg moet, doe dan een vectra , astra of kadett. :thumb
Hahaha volgens mij ken ik je vrouw/vriendin!
Doe Marlies maar de groeten van lennaert uit goes.
En gefeliciteerd jullie allebei. :thumb
7 februari 2014 om 13:04 In reactie op: Verzekering wil graag second-opinion taxatiewaarde. #18215948Vervelende gang van zaken.
Het lijkt wel alsof de maatschappijen een beetje wanhopig worden van hun hoge kosten nu er zo (verdacht) veel oldtimers gestolen worden en afbranden sinds de hele wegenbelasting toestand…….
Kleine tip uit mijn eigen ervaring met DHLA carburateurs,
Wees er voorzichtig mee, ze zijn wat “fragieler” dan Webers.
Pas op bij het afstellen van het vlotter, de bevestiging aan de carburateur behuizing wil vrij makkelijk breken.
Bekend probleem, zelf ondervonden helaas. Nieuwe deksels zijn niet meer leverbaar.
Ook is de schroefdraad van oa de stationair mengschroeven veel te fijn in vergelijking met Weber, deze wil ook makkelijk beschadigen.Wanneer je trouwens een DHLA 40 met toevoeging G of H bijvoorbeeld hebt, er zijn nogal wat versies, dan heb je een “emissie” model , waarschijnlijk uit een alfa.
Deze zijn out of the box iets minder handig om te pakken dan een universeel performance model.
Naast het gebruikelijke sproeierwerk kunnen dan vooral de emulsiebuizen interessant zijn om te vervangen om hem beter geschikt te maken voor een andere motor dan waar ze voor bedoeld waren.Good luck. En wil je je er echt in verdiepen, het boek How to build & power tune Weber & Dellorto carburettors is een aanrader. :thumb
Ik had eigelijk geen zin meer om de moeite te nemen om ze nog een keer in orde te laten maken via hem, dat verliep toen al een beetje rommelig.
Niet lullig bedoeld maar degenen die john kennen weten denk ik wel wat ik bedoel. ;)Ik heb deze set stekkers besteld, die zou wel perfekt voor deze bobine moeten zijn.
Van het weekend even aanpassen.
Ik denk ondertussen ook wel dat een kant en klaar 100% passend setje geen optie is voor deze bobine.
Ik heb wel eens een tubex weggehaald, maakte best wat verschil, al weet ik niet meer of het meer de klank was of het aantal decibel…
Offtopic, welke dam is dat ook al weer in het filmpje mayhem?
Oef, dat verschil is niet persee zo simpel als wel of geen kat en de ecu versie!
20XE is als je het mij vraagt per definitie origineel met het volgende:
– FP ECU
– geen kat
– geen lambdaNiet interessant in het maken van je keuze, wel de volgende punten:
– lichter type krukas
– coscast kop
– gesmede mahle zuigers ( waarschijnlijk minder interessant, denk dat je nieuwe koopt bij revisie)C20XE , afhankelijk van de motorcode (bouwjaar) mogelijk met :
– zwaarder type krukas
– geen gesmede zuigers
– dis ontsteking
– ecu , lambda , katJe wilt 1 van de 2 gaan gebruiken voor revisie en tunen met throttle bodies,
ik zou de 20XE gebruiken omdat je dan zowieso de lichtere krukas hebt, de rest van de verschillen zijn dan al niet zo spannend meer. Kabelboom heb je daar niet bij zeg je, die zou ik bij gebruik van een vrij programmeerbare ecu toch nieuw aanleggen.
Tenzij je van plan was om een dbilas ITB set te gebruiken met motronic is dit allemaal in je voordeel en hou je zo een complete C20XE over.Doe maar rustig aan met je “bijdehandje” .
Gelukkig praat je zelf nogal op hoog niveau
Ga effe lekker een snickers eten ofzo.
” :puke “”
:sleeping
-
AuteurBerichten