Leendert Tier

Aangemaakte reacties

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • Leendert Tier
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 May 2017

      Hierbij mijn verhaal wat er met mijn insignia in die paar jaar is voorgevallen . Wat een slechte reclame voor Opel

      Insignia van januari 2010

      Juni 2014 heb ik de insignia van 4,5 jaar oud aangekocht. Zomervakantie 2014 naar oosterijk geweest. De auto rijd goed geen problemen. In oktober 2014 (4 maanden na aankoop) de auto bij de apotheek geparkeerd. Na het terug komen bij de auto kon ik hem niet meer starten. Ongeveer 10 a’ 15 minuten van de auto weg geweest. Accu was totaal leeg . Terug naar de garage waar ik hem gekocht had. Hebben de auto nagekeken en er bleek de diode brug defect te zijn. Het deel is vervangen op kosten van de BOVAG garantie.

      Juni 2015 er komt een verschrikkelende herrie onder de motorkap vandaan uit de motor. Naar de Opelgarage geweest en gevraagd wat het euvel kan zijn . Als antwoord kreeg ik dat de totale motor opengemaakt moest worden wat tussen de 600 en 700 euro gaat kosten. Ik ben met het ratelende geluid naar huis gereden. Op internet opgezocht wat het misschien kan zijn. Op de site van de ANWB stond geschreven dat het veel voorkomt dat het oliezeefje dat bij de eerste beurt verwijderd moet worden het ratelende geluid kan veroorzaken. Ik als leek moest tegen de garage vertellen wat er aan de hand kan zijn. De monteur had binnen 10 minuten het zeefje eruit en raad eens …… ratelend geluid was verdwenen en ik 70 Euro armer.

      Op vakantie geweest naar Oostenrijk, auto rijd lekker en geen problemen.

      Oktober 2015 geeft de auto storing aan dat de kofferbak open blijft staan . Ik heb goed gekeken maar de kofferbak was goed dicht, weer naar de garage. Men kon de storing niet vinden en heeft de storing uit het computersysteem gehaald en kwam ook niet meer terug.

      November 2015 opnieuw storing in ABS systeem komt zo af en toe . Weer naar de garage men heeft de computer uitgelezen en de storing verwijderd. Ik moest het van de monteur in de gaten houden en terugkomen als het blijft.

      Paarweken later weer storing in kofferbak, ESP en ABS. Ik heb de garage de opdracht gegeven om dit euvel voorgoed te verhelpen. Ik kon de auto weer ophalen , men had de ABS sensor rechtsvoor schoongemaakt en de storing was er niet meer.

      December 2015 tijdens het rijden naar mijn werk maakt de motor gigantische stootten. Opeens slaat de motor af. Ik ben lid van de ANWB dus de wegenwacht gebeld. Deze verteld dat de onsteekingsblok naar de bougies defect was. De ANWB heeft de auto naar de garage gesleept. Garage heeft de bougieblok vervangen 250 euro.

      Januari 2016 er ontstaat tijdens het rijden een ontzettende herrie onder de motor kap. Ik de motor kap geopend en kwam tot de ontdekking dat er tegen het motor blok een stang van een ratel (gereedschap van de Opel garage) lag te tikken. Terug boos naar de garage en de ratelstang terug gebracht met het verhaal dat het gereedschap onder de motorkap tegen de motor lag te tikken.
      Garage gaf toe dat het gereedschap van hun was, en hebben mij gevraagd of ik ook nog de rateldop had gevonden want die waren ze ook nog kwijt.

      Februari 2016 weer storing in het ESP ABS systeem. Dit maal heb ik helemaal geen vertrouwen meer in de Opel garage en ben naar de garage van mijn zwager geweest. Deze heeft met de Opel garage gesproken en heeft een tweede hands sensor gratis gekregen. We hebben de sensor vervangen voor de gekregen sensor en plots was de storing verdwenen.

      Tot twee weken geleden valt mij op een zoemend geluid onder de motor. Weer naar de Opel garage geweest. Krijg te horen dat de versnellingsbak gereviseerd moet worden . Kosten tussen 1500 en 2000 euro.
      Ik ben helemaal klaar met deze auto. Ik dacht dat Opel goede auto’s maakt ,maar ik denk dat het tegenwoordig bij Opel zeer slechte auto’s zijn .

      Ik dacht het vlaggenschip van Opel een goede auto te kopen , maar wat valt dit tegen . Ook de professionaliteit van de garage is ver te zoeken. Men is alleen uit op het geld wat met de onderhoudskosten terugverdiend kan worden. Ik ben voor deze versnellingsbak reparatie niet meer naar de Opel garage gegaan maar naar een erkend versnellingsbakrevisie garage.

      Ik weet nog wel de reclame van de nieuwe insignia dat Opel meld “de beste auto tot nu toe gemaakt heeft”. Zie mijn geschiedenis met opel rijden . Geen van de autos hadden versnellingsbak problemen. Welke auto is de beste?

      ik ben al bij de opel garage geweest en verteld dat ik een zoemend geluid uit de motor hoorde komen die met de oplopende snelheid ook een steeds hoger geluid produceerd.
      Een diagnose stellen deden ze niet, gaven alleen een prijs indicatie van minimaal 1850 Euro excl. Btw. Ze vertelde dat de gehele versnellingsbak er onder uit moest en uit elkaar gehaald moest worden. Zo ook eventueel de koppelingsplaten vervangen.
      Ik heb ze verteld hierover na te denken.

      Ik ben naar een technocentrum gegaan die expert is in het reviseren van versnellingsbakken. Hier wordt ik op een heel andere manier behandeld dan bij de Opel garage.
      Een bakkie koffie vooraf en een gesprek wat er met de auto mankeerd. Het technocentrum verteld dat deze versnellingsbak van deze serie insignia een bekent probleem is en dat opel dit zeker ook weet. Hierna gaan ze met de auto proef rijden , hebben hem op de brug gezet en een diagnose gesteld. Ze zijn bijna anderhalf uur er mee bezig geweest . En dit is geheel gratis.

      Jammer dat dit bij de opel garage niet zo gaat.

      Ik ga niet meer terug naar de Opel garage. Ze denken eerst aan geld.
      Ook wat er vorige keren uitgevoerd is niet profesioneel.

      Ik dacht juist bij de aankoop van het vlaggenschip van Opel een degelijke auto te kopen maar dit is mij zwaar tegen gevallen .

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)