Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je zult geen last hebben van de external in. Deze schakeld alleen in als je een telefoongesprek hebt.
Met de opcom kun je aux aanzetten, mits je dvd90 de meest recente firmware draait. Vervolgens kun je kiezen in je “source” lijst voor aux.@Juffer1 wrote:
Je kan het terug vinden aan de 2 letters die op de achterkant van je REC staan.
Makkelijkste manier is gewoon iemand in de buurt zoeken die middels een Op-Com of Tech2 die optie aanzet.
Als die optie grijs is ondersteund je REC dit niet.Als je een REC hebt met de index HT, HQ, HN of DL dan is de ATWS functie niet te activeren.
Kun je me nog een tip geven? De comfortclosing is ondertussen gelukt. Alleen de functie van het alarm is helemaal grijs.
De “alpha” code die op mn rec staat is CG. Doe ik iets verkeerd?–edit
Ik heb nog op internet gevonden dat CDL (central door lock) op aanwezig moet staan, dus dit heb ik ook geprobeerd maar veranderd niks.
Is er een manier om te herkennen of mijn rec dit ondersteund? Typenummer oid?
Dan is dan al iets.
Nog over dat alarm, er zit in mn REC wel plek voor een zekering. Ook “contactpuntjes” waar je de zekering op aansluit.Okee, en heeft dat dan ook te maken met het wel of niet ondersteunen van het kunnen open/sluiten van de ramen dmv de afstandsbediening?
ATWS? Ik weet niet wat die functie is.
Wel waren alle kabels voorbereid.@bart-gsi wrote:
de garantievoorwaarde van opel nederland via de dealers:
“Zo wordt iedere nieuwe Opel geleverd met twee jaar volledige fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie van Opel geeft klanten recht op gratis reparaties (bij alle Opel Erkend Reparateurs) voor defecten die onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant vallen, ongeacht de kilometerstand van de auto en het moment waarop het probleem zich binnen de twee jaar voordoet. Dat geldt ook voor onze onderdelen. Op de carrosserie geven we maar liefst 12 jaar garantie! Het enige dat u hoeft te doen, is u houden aan de voorgeschreven fabrieksinstructies op het gebied van onderhoud. Zo gemakkelijk is het!”als je je corsa bij een andere garage gekocht hebt zal je zijn garantievoorwaarde even door moeten spitten…
kijk ook op het factuur van aankoop of er geen beperkingen voor je garantie bij staat zoals “gekocht als gezien zonder garantie”
als je betaald hebt telt dat als dat je met de voorwaarde akkoord gaat…Dank voor de uitgebreide lap tekst. Wellicht dat ik het bij mijn opel dealer eens kan navragen hoe het zit net verklonken/ge-popnagelde onderdelen. Ik denk dat de volgende stap nu contact opnemen met de garage is. En dan de garage waar wij de auto gekocht hebben. Deze was bovag aangesloten, en we hebben nog 1,5 maand bovaggarantie. Hopen maar dat ze hier het defect kunnen herstellen. In goed overleg moet er vast van alles mogelijk zijn.
Ik heb in ieder geval wat advies ingewonnen. Dank hiervoor.De ruit is geen probleem. Deze is netjes vervangen.
Wat ik mezelf meer afvroeg, vallen problemen met roest als dit onder garantie?Ja tuurlijk is de ruitschade wel gedekt, maar het punt is dat het begin van de barst niet zichtbaar is zonder de sierlijst te verwijderen. Het lijkt me dus heel onwaarschijnlijk dat hier een steentje op kan komen.
Daarnaast is duidelijk te zien dat de U-vormige strip aan de onderste 3 punten nog vast zit, maar de bovenste 2 los zijn. Deze zijn ook helemaal verroestDat was wat de carglass monteur me net kwam melden. De druk die op de ruit is ontstaan was te groot
Nee de bekabeling lijkt me ook het probleem niet. Als ik de juiste draden eenmaal heb.
Weten jullie toevallig het onderdeelnummer? Kan ik wat gerichter zoeken bij onderdelenlijn.Mocht je het wel via de telefoon ingang willen doen, heb je misschien wel iets aan dit filmpje.
https://youtu.be/lkH_QCS_bzk” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb de handleiding niet meer. Wat ik destijds heb gedaan, op de printplaat van de versterker 2*2 draden (2 linker kanaal, 2 rechter kanaal) gesoldeerd.
Bij de lokale electro winkel female tulp connectors gekocht en deze achterin het ijzer geboord.
Enige nadeel wat ik hieraan vond was dat je het volume moet regelen op de telefoon. Je omzeilt hiermee namelijk heel de radio en gebruikt alleen de speaker uitgangen. Dit betekent ook dat je de radio uit moet zetten, wil je geluid over je zelfgemaakte “aux” hebben.
Ik heb niet, zoals Opel-Mark schrijft, gebruik gemaakt van de telefoon ingang. Dit is namelijk alleen mono.
Het solderen is echt niet moeilijk. Alleen ervoor zorgen dat je soldeerbout een kleine kop heeft. Deze zijn los te koop. Ik heb gebruik gemaakt van een 1 of 2 mm kopje.Als je foto’s van de binnen kant maakt, kan ik je precies vertellen wat ik heb gedaan. Ik heb mijn CD30MP3 verkocht.
Pff. Ik kan nog wel even zoeken. Online moet ook nog wel iets te vinden zijn. Ik heb zelf destijds gebruik gemaakt van een Italiaanse handleiding en daar een Nederlands op geschreven.
Ja dat dacht ik dus ook. Daarbij komt ook dat er geen Bovag-garantie bij zit.
Wellicht dat dit nog wel te onderhandelen valt. Als de afleverkosten worden meeberekend met de aanschafprijs, komt deze boven het minimum van €4500 van de bovag-garantie uit.“13. Deze garantie geldt uitsluitend indien BOVAG garantie is afgegeven door een bij BOVAG
aangesloten autobedrijf voor een auto, waarvan de koopprijs tenminste bedraagt:
4500 EURO of indien het aankoopbedrag weliswaar minder bedraagt dan 4500 EURO
maar wél meer is dan 35 % van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.”Hoor je dat in de motorruimte? Of ook gewoon de auto?
Deze ketting, is in plaats van een distributieriem?11 mei 2015 om 09:30 In reactie op: Waar kan ik nog naar zoeken.. X16XE motorlampje en stotteren #18283660Beste poster,
Ik heb met mijn Astra H 1.8 ongeveer het zelfde gehad.
Na veel zoeken is de krukassensor vervangen. Dit heeft mijn probleem opgelost.
Wellicht dat dit nog iets is wat je kunt onderzoeken.Gr. Floris
Het is alleen mogelijk als je een nieuwe versie van de cd30 hebt. Eentje met de cdsleuf onder. Heb je heb boven, dan kan het sowieso niet.
Als je geen aux kunt selecteren als bron, kan je proberen om dit alsnog via opcom te activeren. Alleen dan heb je iets aan deze stekker.
Het werkt niet om deze alleen aan te sluiten. Het is geen “plug&play”. Tenzij aux al als bron te selecteren is.ja! wat wil je weten?
Ik lees mee! heb het zelfde probleem met mijn CID
@hvandrie wrote:
Iemand hier ervaring mee?
Kan ik de CD70 Navi loskoppelen en opnieuw aankoppelen zonder af te melden? En dan alle vingers en tenen kruizen om te zien of hij het weer doet…Volmondig JA. Als je de CD70 eruit haalt, stekker loskoppelt en weer vastmaakt geeft dit geen enkel probleem.
Doe dit wel als er geen sleutel in het contact zit. Bij mij begon ie toen wel te zeuren, maar na het uitschakelen van het contact was dit voorbij.Gr. Floris
Ik heb eventueel een cd70Navi voor je. Speelt mp3’s af, maar natuurlijk ook via aux!
Alleen heb je nog wel een ander schermpje erbij nodig.Gr. Floris
Ik loop tegen het volgende probleem aan..
De zekeringkast is voorbereid. Ook hangen alle stekkers er.
Alleen met programmeren krijg ik de fout dat de ECU niet voorbereid is op anti diefstalalarm.hebben jullie een tip?
Beste poster, kun je vertellen welke versie je hebt van de software?
Tevens is het van belang dat de stekkers aan de achterkant van je CD70 goed aangesloten zitten. De pinnen die van belang zijn, zijn uit mijn hoofd 21 & 22 voor geluid en 18 voor aarde.
Daarnaast is het van belang dat je de meest recente versie hebt, uit 2007, en dat aux aanstaat. -
AuteurBerichten