Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@lenn0 wrote:
Ziet er goed uit! :thumb
Ik heb je nog nooit zien rijden maar volgens mij woon je niet zo heel ver bij mij uit de buurt?
Lijkt me een prachtzicht jouw oranje A naast mijn oranje B.
Ja kom wel uit de buurt, ik heb jou wel een paar keer zien rijden.
Die van jou is ook wel een dikke bak :thumbup
@Kermitkiller wrote:
ok :thumb dan is dat een probleem minder is de auto dan al helemaal af
Ja de auto is zo goed als klaar
Nog een klein puntje met het af en toe raken van de uitlaat
Verder is die klaar staat ook als 6 cil op kenteken :wtf
@Kermitkiller wrote:
:thumb :thumb :thumb
meer :kewlpics :kewlpics altijd welkom natuurlijk
ja ik moet nog eens wat meer fotos maken
koppelingprobleem is volgens mij opgelost slipt niet meer
@H-400 wrote:
Ben ik ook benieuwd naar, we want pictures!!
hierbij wat fotos van de manta’s
de oranje is een 1.2 tje
de zwarte is dus de 2.5 6 cilinder
oke duidelijk zo
bedankt ga ik van het weekend even proberen
kijken of de bandjes dan kunnen roken
@H-400 wrote:
koppelingshefboom van je bak stel je af door aan de bijrijderszijde van je koppelingscarter de contermoer
los te draaien en dan de stift te regelen tot de juiste maat bereikt is. Dan pas de hoogte van je pedaal regelen met
je koppelingskabel.bedankt voor de reacties
is de koppelingshefboom van de bak ook nog af te stellen
kan het dan zo zijn dat de slag van het koppelingspedaal niet goed is
dus komt niet vergenoeg terug als je het pedaal los laathet koppelingspedaal toch verder niet stellen ?
dan zou ik het pedaal moeten veranderen door te slijpen en te verlassen
pks zou het inderdaad niet aan moeten liggen want zo extreem is het niet
@H-400 wrote:
Een originele koppeling van een 2.2 is een 9inch. De afstelmaat van je koppelingshefboom (die uit je koppelingshuis
uitsteekt) is 120 mm (naad motor-koppelingshuis tot achterkant koppelingshefboom) ipv de normale 109 mm.
Verder je koppelingspedaal hoger afstellen dan je rempedaal.
Het zou raar zijn dat deze koppeling geen 2.5 aan kan, ik heb er meer pk’s op zitten en geen probleem.
Grtjs!@rallyastra wrote:
Ik heb hier een Manta A staan waar een 24V in moet komen. Carterpan is al aangepast, motor hang er inmiddels in. Ik moet alleen nog motorsteunen maken. Wie heeft er meer ombouw info? Met name de radiateur, welke past hier het beste voor? En zijn er eventueel motorsteunen die passen? Kan er een standaard motorkap op of moet er een met een bult op zoals bij de TE2800? Alle info is welkom!
ik heb zelf een radiateur van een bwm e30 gepakt, bij het voorfront is bij mij alles weg gehaald hiertussen is de radiateur geplaatst, de steunen heb ik zelf gemaakt, volgens mij kan je er ook geen van een andere auto voor gebruiken.
De versnellingsbaksteun moet je ook veranderen, schakelpookmechanisme inkortende aandrijfas heb ik ook moeten inkorten in samengang met een 240 getrag bak van een manta b
de motorkap bij een 24v zal je denk moeten verbouwen, bij een 2.5 6 cilinder gaat het net, moet je wel een stuk metaal weghalen van de motorkap aan de binnenzijde
al met al is het wel veel werk als je het netjes wil inbouwen
er zullen nog wel meer wegen naar rome leiden, maar ik heb het zo gedaan
ja het is ook zo moeilijk he lezen haha
dacht dat ie alleen maar Ajes had@louwe 16 klepper wrote:
@kootstra wrote:
@Black Magic wrote:
ben voor mijn manta gsi op zoek naar een paar nette stofplaten voor achter de schijven van de vooras
misschien heeft iemand iets liggenik heb deze wel eens van ebay gehaald wel van een manta B, van een A zal niet mee vallen denk ik
denk dat dit voor z,n b manta is ;)
de a is er ook nooit in gsi geweest
en hij is met n b bezig ;) ;)
ik heb ze helaas niet liggen in goeie toestand
mischien op de onderdelen beurs tolbert eind van de maand ;) :thumbdan moest je wel het steuntje waar de remslang op komt overzetten
deze kwam ik ook nog tegen
http://www.ebay.de/itm/DECKBLECH-SPRITZBLECH-BREMSSCHEIBE-VORNE-LINKS-/300602415120?pt=DE_Autoteile&hash=item45fd4cd810″ onclick=”window.open(this.href);return false;@Black Magic wrote:
ben voor mijn manta gsi op zoek naar een paar nette stofplaten voor achter de schijven van de vooras
misschien heeft iemand iets liggenik heb deze wel eens van ebay gehaald wel van een manta B, van een A zal niet mee vallen denk ik
dan moest je wel het steuntje waar de remslang op komt overzetten
deze kwam ik ook nog tegen
http://www.ebay.de/itm/DECKBLECH-SPRITZBLECH-BREMSSCHEIBE-VORNE-LINKS-/300602415120?pt=DE_Autoteile&hash=item45fd4cd810″ onclick=”window.open(this.href);return false;he vette bak zag deze zaterdag in vlissingen rijden tussen de bmw’s en jappaners
zit wel mooie sound in
@Duurt wrote:
B-Manta heeft andere aansluiting bij de teller.
Het beste kun je een kabel van een Manta-A automatic gebruiken.
Ook heeft VDO een haakse aansluiting leverbaar zodat je eventueel je oude kabel kan gebruiken
Als de Motor ook nog naar achteren gaat moet je beide gebruiken.
nee de motor komt niet naar achter, enig idee waar je deze nog kan bestellen?
ik dacht dat deze van een gte was?
ja deze is van een diesel met een diamater van 320 mm ik moet er 1 van 300 mm
waarschijnlijk past de startmotor van een diesel wel
ja snap het ook niet misschien dat ik een verkeerd vliegwiel heb
ik heb de startmotor van een 2.0 geprobeerd en die van het blok zelf
misschien dat er een verschil is met de oude 2.5 met carburateur en dit blok
ik heb zelf een 1.6 en een 1.2 hier zit geen verschil in de rembekrachtiger
ik denk dat een 1.9 dan ook dezelfde heeft
23 april 2009 om 15:17 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470564mooi projectje
maar op dit adres staan nog wel meer mooie wagens:thumbup
hoe heten die velgen eigelijk op die groene manta?
die zijn wel erg dik:thumbup
ja dat zou goed kunnen
Origineel gepost door mtem1985
zo kootstra nette a2tje, kleurcode e201 toevallig, lijkt er wel heel erg op.hele dikke a2tje, mijn complimenten :) :thumbup
nee dat is volgens mij niet de kleurcode van de week gaan er nieuwe wielkasten in die iets naar buiten komen ook word er nog wat aan gespoten
ff update
Oorspronkelijk gepost door corsaboy
kheb niet zo'n mooie corsa.
maar zal na de ombouw wel foto's posten.ding van mij is gewoon klepper laag meer ook niet hahahah :angel
laag is goed:thumbup
Bij mij ging/gaat het toch aardig goed
behalve met de politsei:thumbdownmaar het is inderdaad niet aan te raden
als je net je rijbewijs hebOorspronkelijk gepost door corsaboy
sorry dat ik het zeg maar euhm beunhaas. ga aub eerst rijervaring opdoen.
weet je wel wat autorijden is. je hebt nog niet eens een rijbewijs… of begreep ik dat nou helemaal verkeerd.begin eens tot je 20ste met een 1.2 en ga dan eens beginnen aan een gsi…..
6seconden naar de 100… hahaha volgens mij gaan we een weddenschap doen hoe snel je dan in het ziekenhuis ligt. :angel29 april 2005 om 08:17 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300553is er al wat bekent voor de corsa b
hoe de set zelf te maken
aan een corsa a moet je niet teveel doen alleen een dikke motor
-
AuteurBerichten