Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik overweeg de update ook te doen bij mijn Zafira. Moet je er een wizzkid voor zijn of gaat het vrij makkelijk?
Wat zijn de grootste verschillen? Je hebt dan heel Europa gedetailleerd, maar is het grafisch ook anders en is alles nog Nederlandstalig.Groet Ronald
Nog even een update van mijn bevindingen. Afgelopen zondag even een ritje gemaakt naar Scheveningen. Van mijn huis een ritje van 40 km met een stukje snelweg erbij.
Eerst even gepeild en iets onder het midden.Nog geen 15km gereden op de snelweg en gaat het lampje al branden. Ik de snelweg af en de auto 15 minuten laten staan en toen gepeild, precies in het midden.
Lampje was uit toen ik weer verder ging rijden.
Voordat ik in Scheveningen was brandde het lampje alweer. Na een paar uur bij terugkomst bij de auto gepeild en is het olieniveau weer iets onder het midden op de peilstok.Op de terugweg ging het lampje weer branden maar ben ik doorgereden tot ik thuis was. Nadat de motor was afgekoeld weer gepeild en hij staat nog steeds iets onder het midden.
Nu ben ik twee dagen naar werk gereden met de auto en heeft het lampje niet meer gebrand. In verhouding korte ritjes.
Er lijkt dus toch wel iets met de sensor of zoiets dergelijks te zijn. Maar het lijkt ook met de temperatuur van de motor te maken te hebben.
Gr.Ronald
Ik ga even wat vaker peilen en het opschrijven wat er eventueel bij moet. Dan kan ik met een wat beter verhaal aankomen.
Is het verstandig om de die carterventilatie modificatie nog uit te laten voeren als dat niet gebeurd is.
Alvast bedankt voor de reactie tot zover. Ik laat mijn bevindingen weten.Gr.Ronald
Ik zal voortaan altijd peilen voordat ik bijvul, maar ik geloof niet dat de sensor stuk is.
Die olie moet toch ergens blijven?Ik ga van het weekend wel een stukje snelweg rijden dan krijgen we het lampje wel weer aan.
Dan zal ik hem 10 minuten laten afkoelen en dan peilen.Ik zal mijn bevindingen laten weten. Hij staat u nog netjes in het midden.
Gr. Ronald
Ik gooi idd meestal de olie er zo bij, zonder te peilen. Dat heeft toch ook geen zin als de motor warm is?
Maar het lampje gaat dan wel uit. Maar als ik dan later peil moet er vaak nog wat extra bij.Dat verhaal van het water dat verdampt heb ik wel al eens gehoord, maar hoeveel vocht kan er in olie zitten als je iedere paar honderd kilometer een liter olie moet aanvullen.
Ik werk ongeveer op 12 km van mijn werk, valt dat onder een kort ritje. In de ochtend heen en in de avond terug. (bij mooi weer ga ik fietsen hoor)
Ik ben nog nooit ergens die sludge tegengekomen, ik zag ergens op het forum een afsluitdop van een corsa die helemaal onder zat, maar dat is bij mij niet het geval.
Vandaag naar de Opel dealer geweest, die vertelde me ook dat de auto met de sleutel open zou moeten gaan. De opties om de accu aan te sluiten op andere onderdelen dan de accu zelf raadde hij mij af om piekspanning of kortsluiting te voorkomen wat schade kon veroorzaken aan de computer.
Het met een liniaalachtig ding je knoppie omhoog vissen schijnt ook niet meer mogelijk te zijn bij de nieuwere auto’s. Dat is vervangen door je portier naar buiten trekken aan de bovenkant en dan met een ijzerdraad het knopje omhoog trekken.
Gelukkig is het allemaal niet zover gekomen. Ik heb ongeveer een kwartier heen en weer staan draaien met de sleutel en opeens sprong hij open. Ik vermoed dat mijn slot defect is. Dat heb je alleen niet zo snel in de gaten als je altijd je AB via je sleutel gebruikt.
Ik wil jullie allen bedanken voor het meedenken. Waarschijnlijk had ik het plastic plaatje in de gril opgeofferd om de motorkap open te krijgen. Dat onderdeel ziet er niet zo prijzig uit.
Op de plek waar de accu zich bevind lijkt het me inderdaad wat lastig te komen. Wat is de alternator? Klinkt als een mogelijke oplossing als ik weet wat het is.
Sowieso allen alvast bedankt bedankt voor het meedenken.Nee dat werkt ook niet. Dat had ik eigenlijk ook al eerder geprobeerd.
Nee dat is zo’n elektrische handgreep. Daar heb ik ook gekeken, maar helaas.
Ik vind het vreemd dat met de sleutel in het slot het knopje niet omhoog schiet. Dat is naar mijn inziens de enige plek waar een sleutel in kan.Sorry Willem het gaat om een Vectra station uit begin 2005.
-
AuteurBerichten