Van Navi 600 Navi 900 maken

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Van Navi 600 Navi 900 maken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 79)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261030
    pegasusjan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2006

      Heb op een engels forum gelezen dat het mogelijk zou zijn m.b.v. software een Navi 600 naar een Navi 900 te upgraden.

      Hier de link : http://www.insignia-enthusiast.org/forums/index.php?showtopic=8094″ onclick=”window.open(this.href);return false;
      Je moet wel eerst regristeren

      Dit is de tekst :

      *************************************************************************************************************************

      What the link did was lead you to two files

      Unzip these files to the root of a Flash memory stick formated to fat32 : https://www.dropbox.com/s/wvnhsq4kazvwx” onclick=”window.open(this.href);return false; … 0to900.zip

      Unzip this ISO file and write it to a CDR : https://www.dropbox.com/s/na797lj1alkew” onclick=”window.open(this.href);return false; … us_fix.rar

      i) Go out to the car and switch on the navi system, remove any CD from the drive,
      ii) remove the SD card,
      iii) insert memory stick into USB port.
      iv) Follow the on screen instructions – it will fail at about 80%, this is expected. (Mine failed at 14%)
      V)Removed USB stick, insert CD, and switch unit off and on. This kicks you into the boot loader where it then proceeds to flash a load of stuff from the CD. Takes about 8 minutes. (Mine said insert suitable media, I rewrote the ISO file to a new CD at a slower speed, and it worked)
      It justs sit there loading all the files from the CD for ages, you can follow progress onscreen.
      vi) Reinsert memory stick, it will work this time.
      Vii) Give system a chance to reboot a few times and it will wake up to be a Navi 900.

      It works on mine and many others above, but its up to you!

      *************************************************************************************************************************

      Zie ook : http://cruze-forum.de/viewtopic.php?f=14&t=3699″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Heeft dit al iemand gedaan ???

      #18177460
      bertus1986
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 October 2013

        Ik heb de update vorige week gedaan op mijn Chevrolet Cruze. Het werkt probleemloos.

        #18177461
        onno1962
          Lid sinds:
          15 November 2013

          Ook ik heb de update uitgevoerd. Vanavond op mijn Zafira Tourer gedaan.

          #18177462
          Kompalaya
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2005

            Ik overweeg de update ook te doen bij mijn Zafira. Moet je er een wizzkid voor zijn of gaat het vrij makkelijk?
            Wat zijn de grootste verschillen? Je hebt dan heel Europa gedetailleerd, maar is het grafisch ook anders en is alles nog Nederlandstalig.

            Groet Ronald

            #18177463
            jwvanyperen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 April 2008

              @Kompalaya wrote:

              Ik overweeg de update ook te doen bij mijn Zafira. Moet je er een wizzkid voor zijn of gaat het vrij makkelijk?
              Wat zijn de grootste verschillen? Je hebt dan heel Europa gedetailleerd, maar is het grafisch ook anders en is alles nog Nederlandstalig.

              Groet Ronald

              Ik sluit me bij Kompalaya aan

              Groet Jan

              #18177464
              onno1962
                Lid sinds:
                15 November 2013

                Als je gewoon de beschrijving zoals hierboven bij pegasusjan vermeld, volgt is het heel eenvoudig. Ik heb de bestanden en de handleiding van het Duitse Opelforum gehaald. Deze handleiding met snelkoppelingen naar de betreffende bestanden heb ik hieronder weergegeven. Succes.
                Grafisch heb je de 3D mogelijkheid en ook rijbaanbegeleiding. Kortom alle functionaliteiten die je bij de 600 versie ontbeerd.

                Man benötigt:

                *einen leeren USB Stick (formatiert mit FAT32)
                *Einen CD Rohling

                ACHTUNG dieser Vorgang löscht alle gespeicherten Radiosender, das Adressbuch und alle Gespeicherten Ziele

                1. Lade diese zwei Dateien Herunter

                http://opel-club.ru/…900_rus_fix.rar” onclick=”window.open(this.href);return false;
                http://yadi.sk/d/lmhsKgwO4crXM” onclick=”window.open(this.href);return false;

                2. Brenne die ISO Datei auf die leere CD und Kopiere den Inhalt der ZIP Datei in das Stammverzeichnis (root verzeichnis) des USB Sticks.

                3. Im Auto: Schalte das Navi ein (Zündung ein-oder ausgeschaltet ist egal), entferne die SD Karte und Schließe den USB Stick an. Befolge nun die Anweisungen auf dem Display – der Prozess wird bei 80 % abbrechen, das ist normal.

                4. Entferne den USB Stick, und lege die CD ein, schalte das Gerät an und aus (bei mir selber startete das Navi automatisch von selbst). Man befindet sich nun im Bootloader, dieser lädt nun Automatisch die neuen Dateien von der eingelegten CD in den internen Navi Speicher. Dieser vorgang dauert ungefähr 8 minuten.

                5. Setzte nun die SD Karte ein und lasse die Navigationssoftware sich Initialisieren.

                6. Setzte nun den USB Stick wieder ein und wiederhole die Update Prozedur (wieder den Anweisungen auf dem Display Folge leisten). Diesmal wird das Update ohne Fehler durchlaufen.

                7. Gebe dem System die Chance zum mehrmaligen Neustart, es wird danach als Navi900 Starten

                Wichtig: Das Navi900 kann Sprachbefehle entgegen nehmen um zum Beispiel den Radiosender umzustellen, doch die Normale SD Karte enthält keine Sprachdateien um dieses Feature nutzen zu können, wenn man dieses Feature aktiviert kommt die Meldung das die Sprachdateien nicht Installiert sind. Die Sprachbefehle für das Telefon werden über Bluetooth weitergeleitet und funktionieren normal.

                #18177465
                jwvanyperen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 April 2008

                  Dank je Onno, :wors

                  Rijbaanbegeleiding heb ik op de 600 ook, of zit hier nog iets extra’s bij?
                  Ieder geval bedankt voor het antwoord
                  Ik ga moed verzamelen :hmmz

                  Gr Jan

                  #18177466
                  jwvanyperen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 April 2008

                    Hoi Hoi ,

                    de link http://opel-club.ru/…900_rus_fix.rar” onclick=”window.open(this.href);return false; werkt niet ( bij mij ) de andere heb ik wel binnen kunnen halen.
                    Heeft iemand hem wel binnen kunnen halen? of een andere link

                    gr Jan

                    #18177467
                    onno1962
                      Lid sinds:
                      15 November 2013

                      Hallo Jan,

                      Op de Duitse site en dan op pagina 5 staat een snelkoppeling om het bestand te downloaden.
                      Zie http://cruze-forum.de/viewtopic.php?f=14&t=3699&start=40″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                      Verder heb je met de Navi900 de mogelijkheid om de flitspalen te installeren. Heb ik zojuist gedaan.
                      Op dit forum staat de handleiding en het bestand.
                      Succes.
                      Gr.
                      Onno

                      #18177468
                      jwvanyperen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 April 2008

                        Thanks Onno,

                        Ik heb hem/het

                        Jan

                        #18177469
                        FireEye
                          Lid sinds:
                          20 February 2013

                          Ook geprobeerd, het werkt fantastisch ! Installatie is fluitje van een cent…

                          #18177470
                          ritsel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 November 2013

                            :wtf update gedaan echter geen 3d en spraakherkenning werkt niet goed.
                            Systeem ontvangt geen geproken opdracht.

                            Iemand een idee?

                            Groet,
                            Edwin

                            #18177471
                            Andre_Ede
                              Lid sinds:
                              16 June 2006

                              3D gaat niet werken, heb ik begrepen dat is ook een hardware iets

                              #18177472
                              ritsel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 November 2013

                                Dat is nou niet het antwoord waar ik op zit te wachten :D

                                Bedankt voor de reactie

                                update:3D toch aan de gang gekregen spraakbediening helaas niet.

                                #18177473
                                hummer2me
                                  Lid sinds:
                                  15 March 2015

                                  Werken de kaarten nog wel na update naar navi 900. Of moet je na de update nieuwe kaarten kopen?

                                  #18177474
                                  keesw
                                    Lid sinds:
                                    16 July 2015

                                    Ik ben nieuw op dit Forum. Ik ben in het bezit van een Astra J 1.4 turbo sport uit 2012 en ben op zoek naar werkende downloads om van mijn navi 600 een 900 te maken. Wie o wie kan mij verder helpen?

                                    #18177475
                                    pjotter
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 November 2013
                                      pegasusjan wrote:
                                      Heb op een engels forum gelezen dat het mogelijk zou zijn m.b.v. software een Navi 600 naar een Navi 900 te upgraden.

                                      Hier de link : http://www.insignia-enthusiast.org/forums/index.php?showtopic=8094″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                      Je moet wel eerst regristeren

                                      Dit is de tekst :

                                      *************************************************************************************************************************

                                      What the link did was lead you to two files

                                      Unzip these files to the root of a Flash memory stick formated to fat32 : https://www.dropbox.com/s/wvnhsq4kazvwx” onclick=”window.open(this.href);return false; … 0to900.zip

                                      Unzip this ISO file and write it to a CDR : https://www.dropbox.com/s/na797lj1alkew” onclick=”window.open(this.href);return false; … us_fix.rar

                                      i) Go out to the car and switch on the navi system, remove any CD from the drive,
                                      ii) remove the SD card,
                                      iii) insert memory stick into USB port.
                                      iv) Follow the on screen instructions – it will fail at about 80%, this is expected. (Mine failed at 14%)
                                      V)Removed USB stick, insert CD, and switch unit off and on. This kicks you into the boot loader where it then proceeds to flash a load of stuff from the CD. Takes about 8 minutes. (Mine said insert suitable media, I rewrote the ISO file to a new CD at a slower speed, and it worked)
                                      It justs sit there loading all the files from the CD for ages, you can follow progress onscreen.
                                      vi) Reinsert memory stick, it will work this time.
                                      Vii) Give system a chance to reboot a few times and it will wake up to be a Navi 900.

                                      It works on mine and many others above, but its up to you!

                                      *************************************************************************************************************************

                                      Wat het verband deed was leiden u naar twee bestanden

                                      Pak deze bestanden naar de root van een flash memory stick geformatteerd naar FAT32: https://www.dropbox.com/s/wvnhsq4kazvwx” onclick=”window.open(this.href);return false; … 0to900.zip

                                      Unzip deze ISO-bestand en schrijven naar een CDR: https://www.dropbox.com/s/na797lj1alkew” onclick=”window.open(this.href);return false; … us_fix.rar

                                      i) Ga naar de auto en schakel de navi-systeem, verwijder eventuele CD uit het station,
                                      ii) het verwijderen van de SD-kaart,
                                      iii) plaatst memory stick in de USB-poort.
                                      iv) Volg de instructies op het scherm – het zal falen in ongeveer 80%, dit wordt verwacht. (Mine mislukte 14%)
                                      V) verwijderd USB-stick, plaatst u cd en schakelunit uit en weer aan. Dit schopt u in de boot loader waar het dan gaat om een ​​belasting van spullen knipperen van de CD. Duurt ongeveer 8 minuten. (Mine zei voegen geschikte media, ik herschreef het ISO-bestand naar een nieuwe CD met een lagere snelheid, en het werkte)
                                      Het justs zitten laden van alle bestanden van de cd voor leeftijden, kunt u de voortgang op het scherm volgen.
                                      vi) Plaats memory stick, zal het deze keer het werk.
                                      Vii) Geef het systeem een ​​kans om een ​​paar keer opnieuw opstarten en zal wakker worden met een Navi 900 zijn.

                                      Het werkt op mij en vele anderen boven, maar het is aan u!
                                      kreeg alleen de bestanden niet gedownload

                                      #18177476
                                      TonMachielsen
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 February 2016

                                        Hallo allemaal!

                                        Ik heb de bestanden en ik weet hoe ik de upgrade moet doen, maar mijn vraag is of het zin heeft om dit op een auto uit 2015 te doen? De Navi900 firmware is uit 2012 begrijp ik. Is het met een nieuwere Navi600 nog steeds zinvol om dit te doen? Is er een mogelijkheid om na de 600/900 migratie een Navi900 update te doen naar de laatste Navi900 firmware? Of is de 2012 versie de laatste versie?
                                        Mijn hoofdreden om de 600/900 migratie te doen is vanwege de radar informatie.

                                        Groeten,

                                        Ton.

                                        #18177477
                                        Lange1981
                                          Lid sinds:
                                          26 February 2016

                                          Ik zou graag in het bezit willen komen van de bestanden. De linken werken helaas niet meer.

                                          #18177478
                                          pjotter
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 November 2013

                                            @Lange1981 wrote:

                                            Ik zou graag in het bezit willen komen van de bestanden. De linken werken helaas niet meer.

                                            hierbij de link https://www.mediafire.com/folder/zbglg8r97eo57/van_cd_600_naar_cd900

                                            #18177479
                                            TonMachielsen
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 February 2016

                                              @Andre_Ede wrote:

                                              3D gaat niet werken, heb ik begrepen dat is ook een hardware iets

                                              3D werkt prima.

                                              #18177480
                                              TonMachielsen
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 February 2016

                                                @ritsel wrote:

                                                :wtf update gedaan echter geen 3d en spraakherkenning werkt niet goed.
                                                Systeem ontvangt geen gesproken opdracht.

                                                Spraakherkenning werkt alleen voor de telefoon en je moet eerst de knop op de radio console gebruiken, daarna werken de knoppen op het stuur ook weer.

                                                #18177481
                                                Lange1981
                                                  Lid sinds:
                                                  26 February 2016

                                                  @Pjotter, bedankt voor het plaatsen. Het werkt helaas niet. Ik heb het rar bestand uitpakt en vervolgens het isobestand uitgepakt en gebrand op een CD-R. Het zip-bestand heb ik uitgepakt en op een usb gezet. Vervolgens alle stappen doorlopen zoals omschreven. Alleen op het einde geen Navi900. Als ik de cyclus herhaal dan krijg ik niet meer het zwarte scherm (bootloader). Ook als ik de USBstick plaats stopt hij niet meer bij 80% maar gaat door tot 100%. Ook doet de spraakbesturing van mijn telefoon het niet meer.

                                                  Heeft iemand de oplossing?

                                                  #18177482
                                                  Remmy H
                                                    Lid sinds:
                                                    13 June 2016

                                                    @Lange1981 wrote:

                                                    @Pjotter, bedankt voor het plaatsen. Het werkt helaas niet. Ik heb het rar bestand uitpakt en vervolgens het isobestand uitgepakt en gebrand op een CD-R. Het zip-bestand heb ik uitgepakt en op een usb gezet. Vervolgens alle stappen doorlopen zoals omschreven. Alleen op het einde geen Navi900. Als ik de cyclus herhaal dan krijg ik niet meer het zwarte scherm (bootloader). Ook als ik de USBstick plaats stopt hij niet meer bij 80% maar gaat door tot 100%. Ook doet de spraakbesturing van mijn telefoon het niet meer.

                                                    Heeft iemand de oplossing?

                                                    Hoi, ik heb een vraag. Is het jou al gelukt om de update uit te voeren?
                                                    Ook mij lukt het niet namelijk. De bestanden die ik op de USB stick moet zetten die doen niks als ik de USB stick in mijn Navi 600 steek.
                                                    Enkel als ik de cd rom erin doen dan gaat hij een update uitvoeren maar is het geen navi 900 geworden. Ik krijg ook geen 3D modus in mijn navigatie menu te zien. Ik kan enkel 2D kiezen.

                                                    Is er iemand die mij hier op weg kan helpen?

                                                    #18177483
                                                    Remmy H
                                                      Lid sinds:
                                                      13 June 2016

                                                      @pjotter wrote:

                                                      @Lange1981 wrote:

                                                      Ik zou graag in het bezit willen komen van de bestanden. De linken werken helaas niet meer.

                                                      hierbij de link https://www.mediafire.com/folder/zbglg8r97eo57/van_cd_600_naar_cd900

                                                      Hoi Pjotter,
                                                      Mag ik je wat vragen?
                                                      Welke bestanden moet ik nou precies waar gebruiken? Ik heb je link gevolgd en heb ze allen gedownload. Kun je mij misschien op weg helpen?

                                                      groet Remko

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 79)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.