Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kijk ook even bij problemcar.nl. Heb je rechtsbijstand, zoja daar voorleggen. Anders via de juridische dienst ANWB e/o Bovag. Geen resultaat dan Opel importeur of fabrikant Peugeot. Maar misschien dienen er zich nog forum specialisten aan die de zaak kunnen duiden.
probeer eerst kruipolie in stuurhuis te spuiten. Kan even duren. Zelf ooit gehad met 405 grd.
Jeremy, zou het kunnen zijn dat het roesten te maken heeft met bv industrieel gebied (uitstoot, zuur, chemisch)? Ik las zoiets van iemand uit de regio R’dam dat auto’s daar meer last van roest hadden,hebben, dan bv Groningen en Oost-Gelderland etc. De onze uit Oost-Brabant heeft geen last van roest, althans niet zichtbaar.
Je moet ook naar het koppel kijken (dat heb je niet opgegeven) en bij welk (laag) toerental dit wordt afgegeven. Turbo motoren hebben enorme trekkracht onderin (veel koppel bij weinig toeren). Maar boven bepaalde snelheid bv 140 kmh, gaat de grotere motor (veel pk’s) uiteindelijk weer winnen.
Astra van 1996 roest niet!Behalve bij schade, dan roest alles. Uitgebreide proefrit maken, luisteren, kijken en beproeven en pas vervangen als nodig is. Wel vloeistoffen controleren en checken op verliessporen. Aanrijdingsvrij?
Kan ook onder ‘t rijden gebeuren bij systeem onder druk. Als je van 1;20 naar 1;14 gaat en dezelfde rijstijl en prestaties hebt moet verlies de verklaring zijn. Of je hebt met caravan etc. gereden. Bij destijds mijn 405 GRD reed ik solo 1;20 à 21 en met caravan 1;14 bij vrachtwagen snelheden ca 85 kmh inclusief Ardennen en route du Soleil tot Nimes ca 1100 km. Meer smaken heb ik niet. De dieselkenners hebben zich ook nog steeds niet gemeld met oplossingen.
Schurink, Mooi en duidelijk weergegeven!
Martin,
Wij hebben er 1 uit mrt 1996. Inmiddels 156000 km op de teller. Nooit laten staan. Wel 3e accu en gebruikte startmotor ivm slechter starten. Inmiddels al weer 6 jaar geleden. Start en rijdt altijd. Wel nazien op distributieriem, die dingen toen nog niet zoveel km’s mee. Oja ook thermostaat is vervangen bij ca 100.000 km. Advies: Kopen die hap! Enige nadeeltje vind ik persoonlijk dat er bij koude motor gedurende 1 a 1,5 km ‘n verhoogd toerental is.
Succes!Brandstofverlies? Kleine lekkage 24/24 op 7/7? kleine lekkage ruik je niet? Retourslangetje? Ben benieuwd naar de antwoorden van de dieselspecialisten.
Is ie dan extreem zuinig?
Wel is mijn Fabia ontsjoemeld en heeft sindsdien als je bv in 1e of 2e versn rijdt bv in file of bij oprijden rotonde en plotseling gas geeft even de neiging niet op ‘t gas te reageren om daarna weer ineens voluit te gaan. Op Skodaforum wordt hierover geklaagd. Daar ligt het aan de computer aanpassing en daar moeten we ook maar mee leren leven.Verder loopt ie goed, maar is tikkeltje trager en onzuiniger geworden. Is zoiets misschien ook bij Opel aan de hand?Dark.
Meen je dat? Diesels slaan toch niet makkelijk af wegens hoge koppel onderin en hoge compressie? Ik heb ‘n Fabia 1,2 tdigl, veel kleiner motortje dus, maar dat slaat niet zomaar af. Je zult het wel weten, maar ik heb met al mijn diesels vanaf 1984 al, dit nog nooit ervaren. Merkwaardig.
Tim. Wordt je kachel nou niet veel sneller warm en veel heter?
Als idd de temp voor de themostaat 69 gr is bij die rit dan is de thermostaat stuk (blijft open) Maar in mijn optiek zou dan de verwarming niet voldoende en zeker! niet op tijd warm en dan bedoel ik niet lauw maar heet, moeten zijn. Dat komt niet voldoende tot uiting maar is van groot belang. Ik heb er nu genoeg over gezegd. Iedereen heeft gelijk, nieuwe Th kopen. Einde discussie.
Liviu; Je bedoelt dat de temp. na de thermostaat gemeten wordt en dat je die waarde op kunt zoeken in het bedoelde display? Want als je gewoon ‘n temp. meter hebt en die zijn er nog genoeg, kun je zien dat de temp. oploopt en pas zakt als de thermostaat open gaat. Althans zo werkte het in het verleden en in onze Astra ook nog steeds. De temp loop op ot ca 95 gr en daalt na opening naar ca 90 gr dat na 1,5 km stadverkeer. De verwarming is dan al behoorlijk warm. Want die zet ik pas aan bij die 95 gr. C. behalve bij vorst ivm ruitontdooien etc.. Maar er is ook nog ‘n meting bij de radiator die ervoor zorgt dat de ventilator wel of niet aanslaat. Als die laatste in het bedoelde display verschijnt, immers hij heeft geen temp. meter zegt ie, dan hoeft de temp. met het huidige weer absoluut niet hoog te zijn omdat de kachel al grotendeels voor koeling zorgt. Na 180 snelweg km’s is dan 69 graden, afhankelijk van gereden snelheid, normaal te noemen. Immers de ventilator zal aanslaan rond de 95 gr. C en stoppen bij ca 87 gr.C.
Jij schrijft:”Als de temp. gemeten wordt na de thermostaat in het display dat bedoeld wordt” , dan….? Die zin is niet af.
Ik vind 69 gr. C. voor de kachel veeel te weinig. Kachel wordt dan niet heet. Ja bij 180 km wordt ‘t uiteindelijk wel warm, maar het duurt dan te lang. Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst. Heb je gelijk, krijg je gelijk. Maar dit is mijn mening, maar ook ervaring uit het verleden. Ook was de warmte destijds minder als je op gas reed. LPG vraagt veel warmte om te verdampen. Wordt wel warm dan maar duurt 25 km om behaaglijk te zijn bij 5 gr. C. buitentemp. Maar we wachten af.
Als je het leest opeltje, dan zie je dat de verwarming het goed doet. Wat is goed en welke temp. is daar gemeten? Als de temp na de thermostaat gemeten wordt in het display dat bedoeld wordt, kan het daar m.i. best 69 gr. C (kachel vraagt veel warmte bij koude) zijn en voor de thermostaat bij de kachel dus bv 95 gr. C. Als het heel koud is wordt het koelsysteem zelfs door de kachel gekoeld en zijn de slangen naar de radiateur koud tot lauw. Mocht het anders zijn dan graag uitleg en waarom? Elke thermostaat gaat ‘n keer stuk (blijft dan open staan). Of je dan van rot kunt spreken weet ik niet. Dan lijkt het wel ‘n euvel. Als het ‘n euvel is dan weet ik dat niet. Zoals Tim het omschrijft heeft hij ‘n functionerende warme auto en koel koelsysteem. Zo moet (wil je) het toch? m.i. geen € probleem. Maar hij is vrij om er ‘n nieuwe in te zetten. Ik hoef ‘m niet te betalen.
Volgens mij in-en uit klikken. Ooit gehad. zal nog nazien of dat zo is.
Tim.
Hoezo?Je kachel voldoet toch. Waar wordt die 69 gr. gemeten. In ‘t korte circuit, nee dat kan niet want dan is de kachel niet heet genoeg. Dus wsk in het lange circuit net voor of na de radiator en dan is 69 gr toch ‘n mooie waarde. Als de auto stationair loopt en er dus geen koude rijwind is, ja dan loopt de temp. op totdat die zo hoog wordt ca 95 gr. C. dat de koelvin aanslaat en de zaak weer terugbrengt naar ca. 87 gr. C. Volgens mij heb je geen probleem. € 0,0
Tim97. Even goochelen op jouw kenteken bij Thermostaat voor Astra. Ik kom voor de onze uit op bedragen tussen € 5,- en € 10,-. Je kunt ze ook aftermarked kopen.
Deel even mede zodra je naar garage bent geweest e/o het opgelost is!? Dat is leerzaam voor anderen.
Ik heb zo eea gelezen en denk, ook omdat ik al vanaf 1984 diesel rijd, dat ivm onpopulair raken in NL door aktiegroepen, de diesels:
A/daardoor goedkoper in aanschaf worden.
B/je tegenwoordig ook zgn. milieudiesels hebt (zelf Fabia 12 TDi Green Line sjoemeldiesel die inmiddels ontsjoemeld is)
C/ zo’n groot merk als Opl/Peugeot zal ongetwijfeld ook zo’n milieudiesel hebben.
D/ het hangt van de aantal km’s/jaar af.
E/ lpg is ook interessant maar dan wel de G3 en die is duurder maar goedkoper in wb dan gewone lpg installatie.
F/ lpg kost ruimte en soms ook hulpveren. Zeker met vakantie volle koffer en doorhangen. Koplichtenhoogte e.d.
Ja, ik ben ‘n dieselfan. Dieselt altijd door. Maar ik rijd wel > 20.000 km/jaar incl. Vakanties 2 a 3x p/j.
Rijd jij meer dan 20.000 km, : DIESEL!
UPG (Uit Positie geluld) Ik wist dit allemaal niet. ECU zegt mij helemaal niets. Maar nu ben ik op de hoogte. Dat was ik door Miraltje ook al wel, maar dacht 1996; computer; sensoren; dat is van na 2000. Maar ik ben nu ivm uitgebreidere uitleg tevreden. Hartelijk dank voor Miralje en Dockedmarc. Soms is normaal niet normaal en niet normaal is abnormaal en dan is abnormaal weer normaal. :applause02:
Koga.
17 januari 2018 om 08:59 In reactie op: diesel loopt af na tijd stilstaan (astra h 1.7cdti) #18351873Als je er niet uitkomt probeer dan eens problemcar.nl
Ik heb al aangegeven dat het een van 1996 is. Ik weet niet of daar die nieuwerwetse dingen als noodloop e.d. voor gelden. Het is ‘n 1598 cc met 52 kw, Astra tailgate x1.65z, 4 deurs, dus m.i. nog orthodox.
16 januari 2018 om 17:04 In reactie op: diesel loopt af na tijd stilstaan (astra h 1.7cdti) #18351849Het gaat toch niet om ‘t rijden? Je zet hem wsk met overdruk (hete motor) weg en langzaam, zoals ‘n klein lekje in ‘n fietsenband, loopt door druk het filterhuis leeg naar de tank. Msn duurt dat wel enkele dagen. In ieder geval zeg jij:”Na 3 dagen is filter(huis) leeg en moet ik vullen om te kunnen starten”. Dus gaat het zeer geleidelijk maar wel 24 uur p/dag. Er is m.i. ook nog ‘n brandstof afsluiter, nodig om motor af te laten slaan. Vroeger waren die mechanisch, vanaf 1990er jaren electrisch. Zo’n afsluiter heb ik ooit stuk gehad en toen startte ie niet meer, ook met warme motor. Msn dat die niet goed afsluit en branstof terug loopt. ANWB heeft die toen uitgeschakeld, maar toen kon ik ‘m alleen afzetten door in 2e versn. rem ingedrukt koppeling op te laten komen. Dus daar zou het ook aan kunnen liggen.
-
AuteurBerichten